Opublikowane: 2016-11-16

Ku filozofii edukacji moralnej

Andrej Rajský
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.18

Abstrakt

W artykule zaprezentowano rozważania teoretyczne dotyczące edukacji moralnej, która prowadzona jest na Słowacji w formie obowiązkowego przedmiotu szkolnego. Lekcje etyki wdrożono na drugim etapie kształcenia ogólnego (szkoła ponadpodstawowa) w roku szkolnym 1993/1994, natomiast od roku szkolnego 2004/2005 są one prowadzone również na pierwszym stopniu (szkoła podstawowa). Osnową edukacji moralnej w słowackim systemie oświaty jest koncepcja prospołeczności hiszpańskiego psychologa Roberta Roche’a Olivara. Celem niniejszego opracowania jest zbadanie związku zachodzącego między filozoficzną ideą edukacji moralnej a kształcenia w kierunku prospołeczności.

Słowa kluczowe:

rozumowanie prospołeczne, zachowania prospołeczne, etyka, wychowanie moralne

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rajský, A. (2016). Ku filozofii edukacji moralnej. Forum Pedagogiczne, 6(2/1), 281–291. https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.18

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.