Opublikowane: 2016-11-16

Iłariona (Troickiego) wizja reformy szkolnictwa cerkiewnego

Kamila Pawełczyk-Dura
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.05

Abstrakt

W początkach XX wieku rosyjskie szkolnictwo cerkiewne przeżywało głęboki kryzys. Potrzeba udoskonalenia systemu oświaty religijnej aktywizowała środowisko prawosławne. Wśród wielu wizji reformatorskich początków ubiegłego stulecia jedną z najciekawszych zaprezentował Iłarion (Troickij) – wykładowca i inspektor Moskiewskiej Akademii Duchownej. Oscylowała ona wokół stworzenia nowego typu uczelni cerkiewnej, zorientowanej na duchowy rozwój swoich wychowanków i kształtowanie osobowości przyszłych mnichów.

Słowa kluczowe:

swiaszczennomuczenik Iłarion (Troickij), szkolnictwo cerkiewne, akademie teologiczne

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Pawełczyk-Dura, K. (2016). Iłariona (Troickiego) wizja reformy szkolnictwa cerkiewnego. Forum Pedagogiczne, 5(1), 57–69. https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.05

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.