Opublikowane: 2016-11-19

Edukacyjne aspekty języka formulicznego w doradztwie wielokulturowym

Huseyin Uysal , Huzeyfe Cakmakci
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.44

Abstrakt

Znajomość języka formulicznego, który stanowi jeden z elementów kulturowych, jest kluczowy w autoekspresji i w zrozumieniu rozmówcy. Umiejętność posługiwania się językiem formulicznym przez doradców, którzy wcześniej uczyli się języka angielskiego jako drugiego (ESL), może okazać się cenna w świadczeniu wysokiej jakości usług. Użycie materiałów audiowizualnych, które w większości czerpią z języka formulicznego z aspektów kulturowych, może zwiększyć efektywność i profesjonalizm spotkań z doradcą. Niniejsze opracowanie ma na celu przedstawienie  krótkiego przeglądu literatury dotyczącej języka formulicznego oraz doradztwa wielokulturowego. Następnie, niniejsza praca przedstawi dyskusję na temat konsekwencji włączania programów telewizyjnych do zajęć ESL dla późniejszej relacji doradcy z pacjentem. W konsekwencji, pragniemy zalecić programy telewizyjne jako skuteczne narzędzie w doskonaleniu znajomości języka figuratywnego, a także zachęcić do imersji uczniów ESL w kulturze, która jest ściśle związana z tworzeniem kulturowych aspektów komunikacji. W konkluzji, przedstawimy możliwe podejścia do tworzenia podstawy programowej, wielokulturowego doradztwa i nauczania języka angielskiego specjalistycznego.

Słowa kluczowe:

Język angielski jako drugi język (ESL), język formuliczny, programy telewizyjny, relacja terapeutyczna, wielokulturowe doradztwo

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Uysal, H., & Cakmakci, H. (2016). Edukacyjne aspekty języka formulicznego w doradztwie wielokulturowym. Forum Pedagogiczne, 6(2/2), 289–303. https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.44

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.