Opublikowane: 2017-01-11

Rola technologii wspomagających w funkcjonowaniu społecznym uczniów z niepełnosprawnością wzroku w kontekście edukacji włączającej

Jarosław Wiazowski
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.07

Abstrakt

Technologie wspomagające w edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością wzroku stają się coraz powszechniejsze. Pomimo ograniczonych danych na temat ich efektywności, w literaturze można znaleźć informacje, że pozytywnie oddziałują na dostęp do informacji. Odpowiednio dobrane i zaimplementowane rozwiązania mają jednak szersze znaczenie, wykraczające poza dostęp do materiałów edukacyjnych. Mogą one wzbogacić integrację społeczną, umożliwiając wszystkim zainteresowanym interakcję w formalnych i nieformalnych sytuacjach komunikacyjnych.

Słowa kluczowe:

niepełnosprawni, interakcja, komunikacja, integracja, społeczeństwo, edukacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wiazowski, J. (2017). Rola technologii wspomagających w funkcjonowaniu społecznym uczniów z niepełnosprawnością wzroku w kontekście edukacji włączającej. Forum Pedagogiczne, 6(1), 101–114. https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.07

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.