Opublikowane: 2018-11-26

STATUS SPOŁECZNO-ZAWODOWY RODZICÓW A EDUKACJA SZKOLNA LICEALISTÓW Z MIANDRIVAZO NA MADAGASKARZE

Kinga Lendzion

Abstrakt

Na Madagaskarze nadal nie wszystkie dzieci objęte są edukacją podstawową. Ponadto spośród tych, które rozpoczęły naukę w szkole, tylko niewielka część dociera do poziomu maturalnego. Przyczyn tej sytuacji jest wiele. Obok powszechnego ubóstwa mieszańców jednym z powodów jest niechęć rodziców do edukacji szkolnej dzieci. Jednak coraz więcej malgaskich rodziców postrzega edukację formalną jako kapitał, który pozwoli w przyszłości ich dzieciom na awans społeczny. W niniejszym artykule autorka prezentuje wyniki badań własnych przeprowadzonych w czerwcu 2016 r. wśród 144 maturzystów z trzech liceów w Miandrivazo na Madagaskarze. Analizie poddane zostały status społeczno-zawodowy rodziców uczniów oraz formy pomocy udzielanej przez nich maturzystom.

Słowa kluczowe:

rodzice, maturzyści, status społeczno-zawodowy, wykształcenie, edukacja szkolna, kapitał społeczny, kapitał kulturowy

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Lendzion, K. (2018). STATUS SPOŁECZNO-ZAWODOWY RODZICÓW A EDUKACJA SZKOLNA LICEALISTÓW Z MIANDRIVAZO NA MADAGASKARZE. Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne, 18(1). Pobrano z https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/ucs/article/view/2943

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.