Opublikowane: 2024-09-02

Zdrowie psychiczne nauczycieli: Pilotażowe badanie nad osobowością i aktywnością fizyczną jako korelatami zdrowia psychicznego nauczycieli.

Dominika Wilczyńska , Marcelina Hejła
European Journal of Health Policy, Humanization of Care and Medical Ethics
Dział: Articles
https://doi.org/10.21697/ejhp.0306.01

Abstrakt

W badaniu zbadano wypalenie zawodowe wśród 73 nauczycieli szkolnych, analizując związki z osobowością, aktywnością fizyczną oraz różnice w zależności od wieku, płci i specjalizacji. Wykorzystując Inwentarz Osobowości NEO-FFI, Inwentarz Wypalenia Zawodowego Maslach i Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej, ujawniono istotne korelacje między cechami osobowości (z wyłączeniem otwartości) a wszystkimi wymiarami wypalenia zawodowego. Warto zauważyć, że młodsi nauczyciele wykazują wyższy poziom depersonalizacji niż ich starsi koledzy. Biorąc pod uwagę kluczową rolę nauczycieli w rozwoju uczniów, badanie wypalenia zawodowego ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w erze po pandemii. Zrozumienie tej dynamiki ma zasadnicze znaczenie dla wspierania zdrowego środowiska edukacyjnego i zapewnienia ogólnego dobrostanu uczniów.

Słowa kluczowe:

nauczyciele, wypalenie zawodowe, wychowanie fizyczne, osobowość, aktywność fizyczna

Pobierz pliki

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.