Opublikowane: 2022-12-30

Determinanta ekonomii

Influencerzy i followersi w perspektywie teologii stosowanej

ks. Adam Kłonowski

Abstrakt

Nie od dziś wiadomo, że „reklama jest dźwignią handlu”, a światem ekonomii rządzą ci, którzy potrafią wygenerować lub rozpoznać potrzeby konsumentów. Obecnie powszechnym źródłem pozyskiwania klientów jest Internet, w którym szczególną rolę odgrywają influencerzy promujący różnego rodzaju marki, produkty i usługi, a także podążający za nimi followersi. W takim kontekście swoją misję realizuje Kościół, którego zadaniem jest prowadzić ludzi do zbawienia. Niniejszy artykuł stanowi próbę odpowiedzi na pytanie: czy działalność influencerów może okazać się uświęcającą formą pracy człowieka? Pomocą w realizacji tego zadania jest 1) przedstawienie influencerów i followersów jako determinanty ekonomii; 2) wskazanie prawdopodobnych źródeł sukcesu internetowych twórców oraz 3) ujęcie powyższych kwestii w perspektywie teologicznej.

Słowa kluczowe:

media społecznościowe, influencer, ekonomia

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kłonowski, A. (2022). Determinanta ekonomii: Influencerzy i followersi w perspektywie teologii stosowanej. BIBLIOTEKA TEOLOGII STOSOWANEJ Prawda, wolność, Religia, 1, 63–79. Pobrano z https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/bts/article/view/11510

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.