Data publikacji : 2022-12-30

Społeczna odpowiedzialność biznesu w kontekście wojny w Ukrainie

Case study: współpraca Caritas Polska z Fundacją Biedronki

Abstrakt

Artykuł dotyczy społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w kontekście działań pomocowych rzecz uchodźców wojennych z Ukrainy podejmowanych przez Caritas w Polsce we współpracy z Fundacją Biedronki. Punkt wyjścia stanowi teoretyczne ujęcie CSR i jej związek z nauką społeczną Kościoła katolickiego. Artykuł przedstawia zasadność humanitarnej solidarności z narodem ukraińskim. Zaprezentowano w nim współpracę Caritas Polska i Fundacji Biedronki w ramach programu „Witamy i pomagamy – zakupy”. Przedmiotem analizy było m.in. nauczanie Kościoła, raporty Caritas Polska i Fundacji Biedronki, dostępne opracowania naukowe i publicystyczne.

Słowa kluczowe:

społeczna odpowiedzialność biznesu, pomoc humanitarna, uchodźcy wojenni, wojna na Ukrainie, Caritas Polska, Fundacja Biedronki



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

  PDF

Zasady cytowania

Sawicki, R. (2022). Społeczna odpowiedzialność biznesu w kontekście wojny w Ukrainie: Case study: współpraca Caritas Polska z Fundacją Biedronki. BIBLIOTEKA TEOLOGII STOSOWANEJ Prawda, wolność, Religia, 1, 117–127. Pobrano z https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/bts/article/view/11513

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Wydawnictwo Naukowe UKSW
ul. Dewajtis 5, domek nr 2
01-815 Warszawa
e-mail: wydawnictwo@uksw.edu.pl
tel. +48 22 561 88 35 Ważne adresy: https://uksw.edu.pl/pl/ https://wydawnictwo.uksw.edu.pl
Uczelnia
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Dewajtis 5,
01-815 Warszawa

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP