Opublikowane: 2022-12-30

Społeczna odpowiedzialność biznesu w kontekście wojny w Ukrainie

Case study: współpraca Caritas Polska z Fundacją Biedronki

ks. Ryszard Sawicki

Abstrakt

Artykuł dotyczy społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w kontekście działań pomocowych rzecz uchodźców wojennych z Ukrainy podejmowanych przez Caritas w Polsce we współpracy z Fundacją Biedronki. Punkt wyjścia stanowi teoretyczne ujęcie CSR i jej związek z nauką społeczną Kościoła katolickiego. Artykuł przedstawia zasadność humanitarnej solidarności z narodem ukraińskim. Zaprezentowano w nim współpracę Caritas Polska i Fundacji Biedronki w ramach programu „Witamy i pomagamy – zakupy”. Przedmiotem analizy było m.in. nauczanie Kościoła, raporty Caritas Polska i Fundacji Biedronki, dostępne opracowania naukowe i publicystyczne.

Słowa kluczowe:

społeczna odpowiedzialność biznesu, pomoc humanitarna, uchodźcy wojenni, wojna na Ukrainie, Caritas Polska, Fundacja Biedronki

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sawicki, R. (2022). Społeczna odpowiedzialność biznesu w kontekście wojny w Ukrainie: Case study: współpraca Caritas Polska z Fundacją Biedronki. BIBLIOTEKA TEOLOGII STOSOWANEJ Prawda, wolność, Religia, 1, 117–127. Pobrano z https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/bts/article/view/11513

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.