Opublikowane: 2020-02-01

ODPOWIEDZIALNOŚĆ DOSTAWCÓW USŁUG ZAUFANIA – WYBRANE ASPEKTY

Ida Jóźwiak

Abstrakt

Uregulowanie na poziomie Unii Europejskiej usług zaufania i środków identyfikacji elektronicznej stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie w zakresie uregulowania kwestii m.in. potwierdzania tożsamości strony dokonującej czynności prawnej drogą elektroniczną i czasu dokonania czynności czy zapewnienia integralności treści składanych oświadczeń woli. Jednakże w dobie szybkiego postępu technologicznego i towarzyszącego mu rosnącego zagrożenia cyberprzestępczością nie jest możliwe pełne zagwarantowanie bezpieczeństwa dokonywania czynności prawnych drogą elektroniczną. Jako że do korzystania z usług elektronicznych niezbędne jest użycie odpowiedniego oprogramowania, do którego w sposób zdalny może mieć dostęp dostawca lub osoba nieuprawniona dokonująca ataku hakerskiego, w konsekwencji rodzi się pytanie o odpowiedzialność dostawców oprogramowania oraz sprzętu umożliwiającego korzystanie z usług zaufania za ich bezpieczeństwo, czyli odpowiedzialność dostawców usług zaufania. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych, kluczowych z punktu widzenia bezpieczeństwa użytkowników i odbiorców usług zaufania aspektów tego zagadnienia.

Słowa kluczowe:

Usługi zaufania, internet, podpis elektroniczny, dokument elektroniczny

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Jóźwiak, I. (2020). ODPOWIEDZIALNOŚĆ DOSTAWCÓW USŁUG ZAUFANIA – WYBRANE ASPEKTY. Człowiek W Cyberprzestrzeni, (3), 36–54. Pobrano z https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/cwc/article/view/6034

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.