Alexander, Jeffrey C. i Bartmański, Dominik, Materiality and Meaning in Social Life: Toward an Iconic Turn in Cultural Sociology, [w:] Iconic Power. Materiality and Meaning in Social Life, eds. Jeffrey Alexander, Dominik Bartmański, Bernhard Giesen, New York: Palgrave Macmillan New York, 2012, s.1-12.
Google Scholar
Arcimowicz, K., Antybohaterowie neoseriali – gra (z) wartościam, „Ars inter Culturas” 2016, nr 5, s. 35-48.
Google Scholar
Ascott, R., Telematic Embrace: Visionary Theories of Art, Technology, and Consciousness, ed. Edward A. Shanken, Berkeley: University of California Press, 2003.
Google Scholar
Barthes, R., Podstawy semiologii, tłum. A. Turczyn, Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009.
Google Scholar
Boehm, Gottfried, Representation, Presentation, Presence: Tracing the Homo Pictor, [w:] Iconic Power Materiality and Meaning in Social Life, red. Jeffrey C. Alexander, Dominik Bartmanski , Bernhard Giesen, New York: Palgrave Macmillan, 2012, s. 15-24.
Google Scholar
Czarnowski, S., Dzieła, t.1, Studia z historii kultury, oprac. N. Assorodobraj-Kula i S. Ossowski, Warszawa: PWN, 1956.
Google Scholar
Gadacz, T. , Historia filozofii XX wieku. Nurty, t.1, Kraków: Znak, 2009.
Google Scholar
Griffin, E., Podstawy komunikacji społecznej, tłum. O. i W. Kubinowscy oraz M. Kacmajor, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003.
Google Scholar
Gwóźdź, A., Wokół teorii tekstu filmowego, [w:] Analizy i syntezy. Z badań porównawczych nad filmem, red. A. Helman, A. Gwóźdź, Warszawa-Katowice-Kraków: PWN, Uniwersytet Śląski, 1980, s. 65-89.
Google Scholar
Helman, A., Podmiot, hasło, [w:] eadem, Słownik pojęć filmowych, t. 5., red. A. Helman, Wrocław: Wiedza o Kulturze, 1993, s.71-118.
Google Scholar
Helman, A., Teorie komunikacji audiowizualnej, [w:] A. Helman, J. Ostaszewski, Historia myśli filmowej. Podręcznik, Gdańsk: Słowo-Obraz-Terytoria, 2007, s. 209-230.
Google Scholar
Hopfinger, M., Komunikacja filmowa a wzory kultury literackiej, [w:] Analizy i syntezy. Z badań porównawczych nad filmem, red. A. Helman, A. Gwóźdź, Warszawa-Katowice-Kraków: PWN, Uniwersytet Śląski, 1980, s. 163-179.
Google Scholar
Hopfinger, M., Komunikacja filmowa lat dwudziestych i trzydziestych w Polsce wobec tradycji kultury literackiej, „Prace Historycznoliterackie. Zeszyty Naukowe UJ” 1980, z. 40, s. 21-34.
Google Scholar
Ingarden, R., Widowisko kinematograficzne („film”), [w:] idem, O dziele literackim, Warszawa: PWN, 1988, s. 400-405.
Google Scholar
Jakobson, R., Poetyka w świetle językoznawstwa, „Pamiętnik Literacki” 1966, nr 51/2, s. 431-473.
Google Scholar
Kawecki CSsR, W., Komunikacja medialno-kulturowa, Warszawa: Wyd. Naukowe UKSW, 2021.
Google Scholar
Kawecki W. CSsR, Wizualność kultury i teologii, [w:] Kultura wizualna- teologia wizualna, red. W. Kawecki i in., Warszawa: Wyd. Naukowe UKSW, 2011.
Google Scholar
Kempna, M., Religijność jako paratekst. Na obrzeżach teorii filmu religijnego, [w:] Pogranicza audiowizualności, red. Andrzej Gwóźdź, Kraków: UNIVERSITAS, 2010, s. 258-259.
Google Scholar
Kempna-Pieniążek, M., Formuły duchowości w kinie najnowszym, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2013.
Google Scholar
Kisielewska, A., Telewizja- zmierzch i renesans. Perspektywa polska, [w:] Film, telewizja i sztuki wizualne w dobie nowych mediów, red. M. Marczak, Olsztyn: Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2014, s. 119-131.
Google Scholar
Kluszczyński, R. W., Konceptualizm i sztuka interaktywna: analiza polskich przykładów, „Sztuka i Dokumentacja” 2012, nr 6, s. 73-78.
Google Scholar
Kultura-komunikacja-literatura. Studia nad XX wiekiem, red. S. Żółkiewski, M. Hopfinger, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk: Ossolineum, 1976.
Google Scholar
Marczak, M., Persuasive and Communicative Potential of Hagiographic Narrative Structures in Screen Representations of the Polish Underground Soldiers Struggling for Independence after World War II, „Studia Religiologica” 2018, tom 51, nr 2, s. 115-128.
Google Scholar
Marczak, M., Poetyka filmu religijnego, Kraków: ARKANA, 2000.
Google Scholar
McLuhan, M., Galaktyka Gutenberga, tłum. Andrzej Wojtasik, red. nauk. G. Godlewski, K. Kukiełko-Rogozińska, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury, 2017.
Google Scholar
Mitchell, W. J. T., Zwrot piktorialny, tłum. M. Drabek, „Kultura Popularna” 2009, nr 1(23), s. 4-19.
Google Scholar
Mitchell, W. J. T., Picture Theory, Chicago: University of Chicago Press, 1995.
Google Scholar
Myślak, D. i Siudak, M., Media - dziennikarze - odbiorcy: wybrane zagadnienia z problematyki mediów społecznościowych, Olsztyn: Wyd. UWM, 2017.
Google Scholar
Naruszewicz-Duchlińska, A., Zasady komunikacji internetowej, [w:] Polszczyzna na co dzień : ABC dobrego mówcy, językowy savoir-vivre, redagowanie tekstów, komunikacja internetowa, wzory tekstów użytkowych i inne, red. Mirosław Bańko, Warszawa: Wyd. Nauk. PWN, 2022, s. 315-347.
Google Scholar
Naruszewicz-Duchlińska, A., Portal internetowy jako przestrzeń publiczna i prywatna (na przykładzie genezanazwisk.pl), „Annales UMCS Sectio FF, Philologiae” 2023, t. 41, nr 2, s. 187-194.
Google Scholar
Nowoczesność jako doświadczenie: dyscypliny – paradygmaty – dyskursy, red. Anna Zaidler-Janiszewska, Ryszard Nycz, Warszawa: Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Akademica”, 2008, s. 234.
Google Scholar
Od naturalizacji do funkcjonalizacji. Taktyki użytkowania serwisu Instagram, red. M. Babecki, S. Żyliński, Olsztyn: Wyd. UWM, 2018.
Google Scholar
Ovidius Naso, Publius, Metamorfozy, tłum. Anna Kamieńska, Wrocław: Ossolineum, 1996.
Google Scholar
Pisarek, W., Funkcje komunikowania, [w:] idem, Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2008, s. 156-181.
Google Scholar
Pisarek, W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa: Wyd. Akademickie i Profesjonalne, 2008.
Google Scholar
Pitrus, A., Zanurzony. O sztuce Billa Violi, Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015.
Google Scholar
Płażewski, J., Język filmu, Warszawa: WAiF, 1961.
Google Scholar
Pryluck, C., Źródła znaczenia w filmie i telewizji, tłum. Jolanta Mach, Warszawa: WAiF, 1988.
Google Scholar
Regiewicz, A., Katechezy w obrazach. Kerygmatyczne czytanie filmu, Kraków: SERAFIN, 2013.
Google Scholar
Sermon, P., Telematic Dreaming, “LeonardoThe MIT Press” 2000, vol. 33, nr 2.
Google Scholar
Sermon, P., The emergence of user-and performer-determined narratives in telematic environments, [w:] Networked Narrative Environments as Imaginary Space of Being, ed. Andrea Zapp, Manchester: Manchester Metropolitan University, 2004, p. 82-99.
Google Scholar
Scheler, M., Materialne apriori w etyce, „Znak” 1967, nr 12 (162), s. 1512-1543.
Google Scholar
Spottiswoode, R., A Grammar of the Film. An Analysis Of Film Technique, Berkeley and Los Angeles: University Of California Press, 1950, https://dn720500.ca.archive.org/0/items/grammaroffilm00raym/grammaroffilm00raym.pdf [dostęp: 19.08. 2024].
Google Scholar
Świat wartości i jego reprezentacje we współczesnych filmach i serialach, red. T. Adamski, i K. Arcimowicz, K. Citko, E. Kępa, Warszawa: Wyd. VEDA, 2018.
Google Scholar
Tatarkiewicz, W., Przeżycie estetyczne, [w:] idem, Dzieje sześciu pojęć, Warszawa: PWN, 1975, s. 361-392.
Google Scholar
Wark, M., Telesthesia. Communication, Culture and Class, Cambridge: Polity Press, 2012, https://www.academia.edu/44208880/Telesthesia_Communication_Culture_and_Class [dostęp: 19.08. 2024].
Google Scholar
Worth, S., Poznawcze aspekty sekwencji w komunikacji audiowizualnej, tłum L. i W. Kalaga, „Kino” 1977, nr 4, s. 26-30.
Google Scholar
Worth, S. i Gross, L., Strategie symboliczne, [w:] Panorama współczesnej myśli filmowej, red.. A. Helman, Krakow: UNIVERSITAS, 1992, s. 55-68.
Google Scholar
Worth, S., Gross, L., Studying Visual Communication, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1981.
Google Scholar
Wysocki, G., Epidemia chronicznej serialozy, Dwutygodnik.com 2011, nr 7, https://www.dwutygodnik.com/artykul/2395-epidemia-chronicznej-serialozy.html [dostęp: 19.08. 2024].
Google Scholar
W stronę kina filozoficznego, red. Urszula Tes, Kraków: WAM, 2011.
Google Scholar
Zawojski, P., Trzecia kultura a cyberkultura, http://www.zawojski.com/2008/11/05/trzecia-kultura-a-cyberkultura/, data publikacji: 5.11. 2008 [dostęp: 10.10.2024].
Google Scholar