Bednarski, K. (1999). Wątki biblijne w wybranych dramatach Romana Brandstaettera. W J.K. Pytel
Google Scholar
(red.). Świat Biblii Romana Brandstaettera. Ogólnopolska Interdyscyplinarna Sesja Naukowa 20 –22 października 1999 r. (s. 98–118). Szczecin: Ottonianum.
Google Scholar
Brandstaetter, R. (2015). Dzień gniewu. W R. Brandstaetter. Dzień gniewu. Dramaty (s. 311–392). Warszawa: IBL.
Google Scholar
Brandstaetter, R. (1986). Odys płaczący. W R. Brandstaetter. Dramaty (s. 425–442). Warszawa: PAX.
Google Scholar
Jasińska, Z. (1991). Religijne wątki w dramaturgii Brandstaettera. W I. Sławińska, & W. Kaczmarek (red.). Dramat i teatr religijny w Polsce (s. 401–417). Lublin: TN KUL.
Google Scholar
Kaczmarek, W. (2013). Dziedzictwo antyku w twórczości Romana Brandstaettera (kilka przybliżeń). Roczniki Humanistyczne, t. LXI, z. 3, 81–92.
Google Scholar
Kameraz-Kos, N. (2000). Święta i obyczaje żydowskie, Warszawa: Cyklady.
Google Scholar
Kochaniewicz, P. (2010). Jezus Romana Brandstaettera, Lublin: TN KUL.
Google Scholar
Kryńska, H. (2011). Czas gniewu, czas miłosierdzia. Księgi Starego Testamentu w Dniu gniewu Romana Brandstaettera. Roczniki Humanistyczne, t. LIX, z. 1, 149–175.
Google Scholar
Kuczyński, K.A. (2014). Literaccy polonofile. W A. Kisztelińska-Węgrzyńska, & K.A. Kuczyński (red.).
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-455-6.14
Google Scholar
Austria i relacje polsko-austriackie w XX i XXI wieku. Polityka, kultura, gospodarka (s. 225–259). Łódź: Wyd. UŁ.
Google Scholar
Kulesza, D. (1999). Tragedia ukrzyżowana. Dramaty chrześcijańskie Romana Brandstaettera i Jerzego Zawieyskiego. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Google Scholar
Lach, M. (2015). Człowiek jest najpiękniejszym domem Bożym. Dramaturgia Romana Brandstaettera wobec antropologii chrześcijańskiej. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Lach, M. (2024). Wybór fundamentalny w „Dniu gniewu” Romana Brandstaettera. Roczniki Humanistyczne KUL, 72, z. 1, 155–165.
DOI: https://doi.org/10.18290/rh24721.10
Google Scholar
Latawiec, K. (2007). „Homo viator” w dramacie współczesnym. Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria, nr 7, folia 44, 124–132.
Google Scholar
Mazan-Mazurkiewicz, A. (2003). Inspiracje biblijne w utworach Romana Brandstaettera. Łódź: Wydawnictwo UŁ.
Google Scholar
Mikołajczak, A.W. (1999). Między Jeruzalem a Romą. Świat znaków i znaczeń Romana Brandstaettera.
Google Scholar
W J.K. Pytel et al. (red.). Świat Biblii Romana Brandstaettera. Ogólnopolska Interdyscyplinarna Sesja Naukowa 20 –22 października 1999 r. (s. 31–50). Szczecin: Ottonianum.
Google Scholar
Ołdakowska-Kuflowa, M. (2000). Obrazy Boga Ojca we współczesnych utworach „biblijnych”. W M. Ołdakowska-Kuflowa, U.M. Mazurczak (red.). Obraz Boga Ojca w kulturze (s. 237–262). Lublin: KUL.
Google Scholar
Rzymska, A. (2005). „Kamienny most”. Tradycja judaistyczna w twórczości Romana Brandstaettera. Olsztyn: Wydawnictwo UWM.
Google Scholar
Stabryła, S. (1968). Mit grecki w dramatach Romana Brandstaettera. Meander, 23(10), 408–424.
Google Scholar
Trojanowska, T. (2015). Teatr odwagi. W R. Brandstaetter. Dzień gniewu. Dramaty (s. 7–36). Warszawa: IBL.
Google Scholar
Turek, A. (2015). Kryzysy europejskiej kultury według Romana Brandstaettera. W R. Zajączkowski (red.). Świat kultury Romana Brandstaettera (s. 7–66). Lublin: TN KUL.
Google Scholar
Zajączkowski, R. (2008). „Druga ojczyzna” Romana Brandstaettera, W P. Plichta (red.). Na skrzyżowaniu kultur, tradycji, religii. Roman Brandstaetter (1906–1987) (s. 47–73). Tarnów: Wyd. Diecezji Tarnowskiej Biblos.
Google Scholar
Zajączkowski, R. (2024). Literatura życiem pisana. Oblicza dzieła Romana Brandstaettera, Kraków: Instytut Literatury.
Google Scholar
Zajączkowski, R. (2009). Pisarz i wyznawca. W kręgu twórczości Romana Brandstaettera, Lublin: Wyd. KUL.
Google Scholar