Irena Sławińska, O komediach Norwida, Lublin 1953.
Google Scholar
Irena Sławińska, Sceniczny gest poety, Kraków 1960.
Google Scholar
Irena Sławińska, Reżyserska ręka Norwida, Kraków 1971.
Google Scholar
Wacław Borowy, O Norwidzie. Rozprawy i notatki, Warszawa 1960.
Google Scholar
Juliusz W. Gomulicki, Pierścień i zero, czyli o tragizmie „Pierścienia Wielkiej Damy”, w: tegoż, Zygzakiem. Szkice, wspomnienia, przekłady, Warszawa 1981.
Google Scholar
Sławomir Świątek, Paraboliczność struktury scenicznej „Pierścienia Wielkiej Damy” C. Norwida, w: Dramat i teatr. Konferencja teoretycznoliteracka w Świętej Katarzynie, red. Jan Trzynadlowski,
Google Scholar
Wrocław 1967.
Google Scholar
Joanna Zach-Błońska, Monolog różnogłosy. O dramatach współczesnych Cypriana Norwida, Kraków 1993.
Google Scholar
Kazimierz Braun, Cypriana Norwida teatr bez teatru, Warszawa 1971.
Google Scholar
Jan Kott, Wielkie serio i buffo Norwida, „Przegląd Kulturalny”, R. XI, 1972, nr 17.
Google Scholar
Jan Kott, Wielkie serio i buffo Norwida, „Przegląd Kulturalny”, R. XI, 1972, nr 17. 9 Roman Taborski, Wstęp do „Pierścienia Wielkiej Damy”, w: Cyprian Norwid. Interpretacje, pod red. Stanisława Makowskiego, Warszawa 1986.
Google Scholar
Teresa Skubalanka, Uwagi o kształcie językowym „Pierścienia Wielkiej Damy”, w: „Prace filologiczne”, t. XLIII, Warszawa 1998.
Google Scholar
Stefan Szuman, O kunszcie i istocie poezji lirycznej, Toruń 1948.
Google Scholar
Ostap Ortwin, Żywe fikcje, oprac. Jadwiga Czachowska, wstępem poprzedził Michał Głowiński, Warszawa 1970.
Google Scholar
Czesław Zgorzelski, Liryczność poezji romantycznej, w: tegoż, Zarysy i szkice literackie, Warszawa 1988.
Google Scholar
Paul Ricoeur, Język, tekst, interpretacja, wybrała i wstępem poprzedziła Katarzyna Rosner, przeł. Piotr Graff i Katarzyna Rosner, Warszawa 1989.
Google Scholar
Roman Ingarden, O tak zwanej prawdzie w literaturze, w: tegoż, Szkice z filozofii literatury, wstęp Władysław Stróżewski, Kraków 2000.
Google Scholar
Bernadetta Kuczera-Chachulska, Kategoria liryczności a problemy wartościowania, w: Wartość i sens. Aksjologiczne aspekty teorii interpretacji, pod red. Andrzeja Tyszczyka, Edwarda Fiały, Ryszarda Zajączkowskiego, Lublin 2003.
Google Scholar
Anna Nasiłowska, Persona liryczna, Warszawa 2000.
Google Scholar
Péter Szondi, Teoria nowoczesnego dramatu, przeł. Edmund Misiołek, Warszawa 1976.
Google Scholar
Patrice Pavis, Słownik terminów teatralnych, przeł., oprac. i uzup. opatrzył Sławomir Świontek, Wrocław 1998.
Google Scholar
Jerzy Limon, Między niebem a sceną. Przestrzeń i czas w teatrze,
Google Scholar
Gdańsk 2002.
Google Scholar
Henryk Michalski, Od egzemplarycznej do lirycznej projekcji świata, w: Przestrzeń i literatura, pod red. Michała Głowińskiego i Aleksandry Okopień-Sławińskiej, Wrocław 1978.
Google Scholar
Michał Głowiński, Wokół „Powieści” Norwida, w: tegoż, Prace wybrane. Intertekstualność, groteska, parabola, t. V, Kraków 2000.
Google Scholar
Irena Sławińska, Teatr w myśli współczesnej. Ku antropologii teatru, Warszawa 1990.
Google Scholar
Jacek Kopciński, Nasłuchiwanie. Sztuki na głosy Zbigniewa Herberta, Warszawa 2008.
Google Scholar
Thomas Stearns Eliot, Szkice literackie, red., wybór, przedm. i przypisy Witold Chwalewik; przeł. Helena Pręczkowska, Maciej Żurowski, Witold Chwalewik, Warszawa 1963.
Google Scholar
Mieczysław Inglot, Norwidowski człowiek, „Pamiętnik Literacki”, R. 74, Z. 4.
Google Scholar
Pelagia Bojko, Sfera „słów wielkich”: „człowiek” i „człek” w liryce C.K. Norwida, Piotrków Trybunalski 2006.
Google Scholar
Tomasz Korpysz, Definicje poetyckie Norwida, Lublin 2009.
Google Scholar
Agnieszka Ziołowicz, Dramat i romantyczne „ja”. Studium podmiotowości w dramaturgii polskiej doby romantyzmu, Kraków 2002.
Google Scholar