Opublikowane: 2023-07-20

Poszukiwanie śladów tożsamości gracza w opiniach o grach wideo

Mikołaj Bajew
Kultura-Media-Teologia
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/kmt.2023.54.02

Abstrakt

Przedmiotem badania przedstawionego w niniejszym artykule były opinie o najlepiej sprzedających się grach na Steamie. Celem badania – opisanie tożsamości gracza. Realizację celu oparto na wynikach analizy tekstów wybranych opinii oraz metadanych, przedstawiających aktywność opiniodawców w obrębie Steama, pobranych za pomocą pythonowskiego skryptu oraz modułu steamreviews 0.9.5. Analiza materiału została przeprowadzona z wykorzystaniem samodzielnie opracowanych narzędzi
badawczych – reprezentametru, selektora opinii oraz graczometru. Badanie pozwoliło na odnalezienie w analizowanym
materiale specyficznych danych dotyczących tożsamości gracza, takich jak stopień zaangażowania w aktywności oferowane przez Steama oraz rodzaj preferowanej aktywności, najczęściej wybierane gatunki gier komputerowych, sposób prowadzenia narracji w opiniach o grach komputerowych.

Słowa kluczowe:

video game, Steam, tożsamość, gracz

Pobierz pliki

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.