Artykuł przedstawia zastosowanie teorii framingu doanalizy przekazów informacyjnych dotyczących pojęcia „bratniego narodu ukraińskiego” stosowanych w mediach rosyjskich na przykładzie dwóch wybranych (reprezentatywnych) rosyjskich portalach informacyjnych należących do wielkich stacji telewizyjnych: russian.rt.com i ntv.ru. Autor dokonuje operacjonalizacji ogólnie przyjętych w medioznawstwie ram newsa: konfliktu, ludzkiego interesu, odpowiedzialności, ekonomii i moralności i dodaje do nich dwie nowe ramy: historyczno-kulturowa i stylistyczno-emocjonalna. Każda z ram jest interpretacyjnym pakietem, nadającym znaczenie prezentowanym sprawom i wydarzeniom. Z przeprowadzonych badań wynika, że najczęściej stosowaną ramą newsów była rama konfliktu (80% – russian.rt.com, 62% – ntv.ru), a najrzadziej – rama konsekwencji ekonomicznych (8%, 8%). Stosunkowo rzadko – w stosunku do oczekiwań – miała zastosowanie rama historyczno-kulturowa (28%, 37%). Badania pozwoliły zdemaskować prawdziwą strategię informacyjną Kremla i oficjalnych mediów rosyjskich w odniesieniu do pojęcia „bratnie narody”, która ukierunkowana została faktycznie na generowanie konfliktu rosyjsko-ukraińskiego.