ps (2018). Onet rezygnuje całkowicie z komentarzy w serwisach Wiadomości i Kultura. „Użytkownicy czytają inne materiały”. Wirtualnemedia.pl. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-rezygnuje-calkowicie-z-komentarzy-w-serwisach-wiadomosci-i-kultura-dlaczego-jak-komentowac (dostęp 10.08.2024).
Google Scholar
Anderson, A. et al. (2016). Toxic Talk: How Online Incivility Can Undermine Perceptions of Media. International Journal of Public Opinion Research, 30(1), 156–168. https://doi.org/10.1093/ijpor/edw022
DOI: https://doi.org/10.1093/ijpor/edw022
Google Scholar
Dąbrowska-Cydzik, J. (2019). Media prowokują odbiorców do hejtu, choć pozornie z nim walczą:
Google Scholar
Wywiad z A. Naruszewicz-Duchlińską. Wirtualnemedia.pl. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/media-i-hejt-skad-sie-bierze-jak-z-nim-walczyc-wywiad-z-dr-hab-alina-naruszewicz-duchlinska (dostęp 13.08.2024).
Google Scholar
Gillespie, T. (2018). Custodians of the Internet: Platforms, Content Moderation, and the Hidden Decisions That Shape Social Media. Yale University Press.
DOI: https://doi.org/10.12987/9780300235029
Google Scholar
Harcup, T. (2014). A Dictionary of Journalism. Oxford University Press.
DOI: https://doi.org/10.1093/acref/9780199646241.001.0001
Google Scholar
Juza, M. (2015). Hejterstwo w komunikacji internetowej: charakterystyka zjawiska, przyczyny i sposoby przeciwdziałania. Profilaktyka Społeczna i Resocjalizacja, 25, 27–50.
Google Scholar
Machała, T. (2019). Dyskusja nie może oznaczać nienawiści. Mówimy hejtowi: STOP. Wiadomości. wp.pl. https://wiadomosci.wp.pl/dyskusja-nie-moze-oznaczac-nienawisci-mowimy-hejtowi-stop-6345890206972033a (dostęp 10.08.2024).
Google Scholar
MediaPanel. (2024). Zestawienia tematyczne i funkcjonalne. https://media-panel.pl/pl/aktualnosci/ zestawienia-tematyczne-i-funkcjonalne-marzec-2024 (dostęp 23.07.2024).
Google Scholar
Muddiman, A., & Stroud, N.J. (2017). News Values, Cognitive Biases, and Partisan Incivility in Comment Sections. Journal of Communication, 67(4), 586–609. https://doi.org/10.1111/jcom.12312
DOI: https://doi.org/10.1111/jcom.12312
Google Scholar
Naruszewicz-Duchlińska, A. (2021). Hejt czy nie hejt? Oto jest pytanie. Wstępne rozważania o internetowych definicjach i opisach hejtu. Prace Językoznawcze, 23(2), 303–316.
DOI: https://doi.org/10.31648/pj.6594
Google Scholar
Prochazka, F., Weber, P., & Schweiger, W. (2018). Effects of Civility and Reasoning in User Comments on Perceived Journalistic Quality. Journalism Studies, 19(1), 62–78. https://doi.org/10.1080/14616 70X.2016.1161497
DOI: https://doi.org/10.1080/1461670X.2016.1161497
Google Scholar
Ruiz, C. et al. (2011). Public Sphere 2.0? The Democratic Qualities of Citizen Debates in Online Newspapers.
DOI: https://doi.org/10.1177/1940161211415849
Google Scholar
The International Journal of Press/Politics, 16(4), 463–487. https://doi.org/10.1177/194016121141584
Google Scholar
Sanfilippo, M., Yang, S., & Fichman, P. (2017). Trolling here, there, and everywhere: Perceptions of trolling behaviors in context. Journal of the Association for Information Science and Technology, 68(10), 2313–2327. https://doi.org/10.1002/asi.23902
DOI: https://doi.org/10.1002/asi.23902
Google Scholar
Stroud, N. et al. (2015). Changing Deliberative Norms on News Organizations’ Facebook Sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 20(2), 188–203. https://doi.org/10.1111/jcc4.12104 Trzaskowski, P. (2023). Hejt w komentarzach internetowych. Ridero.
DOI: https://doi.org/10.1111/jcc4.12104
Google Scholar
Trzaskowski, P. (2017). Nie sposób dialogować z pięścią. O skuteczności zewnętrznej moderacji w walce z nieetycznymi komentarzami internetowymi. Kultura – Media – Teologia, 29(2), 24–32. https://doi. org/10.21697/kmt.29.2
DOI: https://doi.org/10.21697/kmt.29.2
Google Scholar
Veglis, A. (2015). Moderation Techniques for Social Media Content. In G. Meiselwitz (Ed.), Social Computing and Social Media (pp. 137–148). Cham: Springer International Publishing. http://dx.doi. org/10.1007/978-3-319-07632-4_13
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-07632-4_13
Google Scholar
Więckiewicz-Archacka, M. (2016). Ludzie „starych” mediów vs. ludzie „nowych” mediów. Spory między dziennikarzami i blogerami na polskim rynku medialnym. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Google Scholar
Więckiewicz-Archacka, M. (2020). Ocena społecznościowa jako element systemu zarządzania komentarzami użytkowników. Zarządzanie Mediami, 8(4), 421–433. https://doi.org/10.4467/2354021 4ZM.20.043.12647
DOI: https://doi.org/10.4467/23540214ZM.20.043.12647
Google Scholar
Ziegele, M., Breiner, T., & Quiring, O. (2014). What Creates Interactivity in Online News Discussions? An Exploratory Analysis of Discussion Factors in User Comments on News Items, Journal of Communication, 6, 1111–1138. https://doi.org/10.1111/jcom.12123
DOI: https://doi.org/10.1111/jcom.12123
Google Scholar
Żakowski, J. (2009). Chamstwo hula w internecie. Gazeta Wyborcza, 186, 18.
Google Scholar