Submissions

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.

Author Guidelines

 


Zapraszamy naukowców i doktorantów do publikowania w kwartalniku "Kultura - Media - Teologia". KMT jest recenzowanym pismem naukowym, w całości dostępnym w internecie w kilku wygodnych formach.

 

Jak zostać autorem?

 


 

Kwartalnik internetowy „Kultura-Media-Teologia” jest recenzowanym pismem naukowym wydawanym online przez Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie. Artykuły są zamieszczane zarówno na stronie www, jak i w postaci pliku pdf, przygotowanego do samodzielnego wydruku, co znacznie ułatwi cytowanie, umożliwiając podawanie numerów stron. Natomiast publikacja w internecie oznacza szersze dotarcie do odbiorców, a przez to wzrost cytowalności. Skraca także niewymownie czas oczekiwania na publikację, który, po spełnieniu pewnych warunków, w naszym czasopiśmie może wynieść nawet mniej niż 3 miesiące.Wszystkie artykuły publikowane w kwartalniku są recenzowane. Spełnia on wszelkie wymogi stawiane pismom naukowym. Publikacje w KMT otrzymują 40 punktów, zgodnie z bieżącą listą Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.Zgodnie z definicją, podaną przez MNiSW w maju 2013 r., "za artykuł naukowy należy rozumieć artykuł prezentujący wyniki oryginalnych badań o charakterze empirycznym, teoretycznym, technicznym lub analitycznym zawierający tytuł publikacji, nazwiska i imiona autorów wraz z ich afiliacją i przedstawiający obecny stan wiedzy, metodykę badań, przebieg procesu badawczego, jego wyniki oraz wnioski, z przytoczeniem cytowanej literatury (bibliografię). Do artykułów naukowych zalicza się także opublikowane w czasopismach naukowych opracowania o charakterze monograficznym, polemicznym lub przeglądowym jak również glosy lub komentarze prawnicze".

 

Tryb i zasady recenzowania


Procedura recenzowania jest zgodna z zaleceniami Zespołu do spraw Etyki w Nauce przedstawionymi w broszurze Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce (Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2011).

  1. Nadesłane teksty są poddawane wstępnej ocenie przez redakcję.

  2.  Redakcja stosuje zasadę double blind review, zgodnie z którą recenzent i autor nie znają swoich tożsamości.

  3. Do oceny każdego artykułu powołuje się dwóch recenzentów zewnętrznych (w przypadku publikacji w języku obcym, co najmniej jeden z recenzentów jest afiliowany w instytucji zagranicznej mającej siedzibę w innym państwie niż państwo pochodzenia autora publikacji), którzy:

    1. nie są członkami redakcji, Rady Naukowej, jednostki, w której afiliowany jest autor publikacji lub podmiotu, w którym afiliowany jest redaktor naczelny czasopisma;

    2. są kompetentni w danej dziedzinie i mają co najmniej stopień naukowy doktora oraz odpowiedni dorobek naukowy;

    3. cieszą się nieposzlakowaną opinią naukowca;

    4. nie pozostają z autorem w konflikcie interesów, przy czym za konflikt interesów uznaje się zachodzące między recenzentem a autorem bezpośrednie relacje osobiste (pokrewieństwo do drugiego stopnia, związki prawne, związek małżeński), relacje podległości zawodowej lub bezpośrednią współpracę naukową w ciągu ostatnich dwóch lat poprzedzających rok przygotowania recenzji.

  1. Recenzenci są zobowiązani w trakcie procesu recenzowania do poufności w opiniach na temat recenzowanego artykułu oraz niewykorzystywania zdobytej przy tej okazji wiedzy przed jego publikacją.

  2. Recenzja dokonywana jest na formularzu, udostępnionym przez redakcję i musi kończyć się jednoznacznym wnioskiem co do dopuszczenia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia.

  3. Uwagi recenzenta przekazywane są autorowi. Racjonalne i umotywowane konkluzje przedstawione w recenzji są dla autora wiążące. Ma on obowiązek uwzględnić zalecenia recenzentów i poprawić tekst. Recenzentom przysługuje prawo do powtórnej weryfikacji poprawionego tekstu. Jeśli autor tekstu nie zgadza się z konkluzjami recenzenta, ma prawo do przedstawienia swojego stanowiska redakcji w nocie polemicznej.

  4. Decyzję o publikacji tekstu podejmuje redaktor naczelny, po zasięgnięciu opinii Kolegium Redakcyjnego i ewentualnie Rady Naukowej, na podstawie analizy uwag i konkluzji zawartych w recenzjach wraz z ewentualną polemiką autora tekstu i ostatecznej wersji tekstu, dostarczonej przez autora.

  5. Według przyjętego zwyczaju, recenzje artykułów są sporządzane nieodpłatnie.

  6. Nazwiska recenzentów poszczególnych artykułów nie są ujawniane. Lista współpracujących z czasopismem recenzentów jest raz w roku zamieszczana na końcu ostatniego numeru w danym roku kalendarzowym (w wersji pdf).

Powyższe zasady weszły w życie od 2012 r.

Wersję pierwotną (referencyjną) wydawanego czasopisma stanowi publikacja online w postaci pliku PDF

 

Zapora "ghostwriting" i rzetelność naukowa

 


Redakcja KMT przypomina P.T. Autorom, że praktyki 'ghostwriting' oraz 'guest authorship' są przejawem nierzetelności naukowej, a wszelkie wykryte przypadki takich praktyk, jak również łamania etyki naukowej będą dokumentowane i demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów (instytucje zatrudniające autorów, towarzystwa naukowe, stowarzyszenia edytorów naukowych itp.). Celem uniknięcia podobnych przypadków, redakcja KMT zwraca się do P.T. Autorów z uprzejmą prośbą o ujawnianie faktycznego wkładu w powstanie publikacji (z podaniem afiliacji oraz kontrybucji, czyli informacji o tym, kto jest autorem koncepcji, założeń, metod itp. wykorzystanych przy przygotowywaniu publikacji). Dlatego też w przypadku publikacji współautorskich konieczne jest precyzyjne określenie udziału poszczególnych autorów w realizacji nadesłanej pracy i złożenie przez nich stosownego oświadczenia. Główną odpowiedzialność ponosi autor zgłaszający manuskrypt.(Zasady te zostały wdrożone od 2012 r.).

 

Przygotowanie tekstów


Szczegółowe zasady przygotowania artykułów znaleźć można w instrukcji dla autorów (PDF). Szablon artykułu można pobrać TUTAJ.

Od zeszytu 61/2025 KMT (od 1.01.2025) ulega zmianie system sporządzania przypisów i zasady przygotowania bibliografii załącznikowej. W przyjętym w czasopiśmie stylu APA 7 nie stosuje się przypisów dolnych. 

FORMULARZ RECENZJI można pobrać TUTAJ.

Artykuły i pytania można przesyłać na adres: kmt.uksw@gmail.com

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.