Anderson M.K., The Child Victim as Witness to the Holocaust: An American Story?, “Jewish Social Studies: History, Culture, Society” 2007 nr 1, s. 1–22.
Google Scholar
Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa 2013.
Google Scholar
Bubar M., The Figure of the Child in Holocaust Representations, May 2020, (A Dissertation Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy), https://etda.libraries.psu.edu/files/final_submissions/21472 (dostęp 4.05.2024).
Google Scholar
Children during the Holocaust, Holocaust Encyclopedia z 10.08.2021 r., https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/children-during-the-holocaust (dostęp 24.01.2024).
Google Scholar
Cywiński P.M.A., Auschwitz. Monografia człowieka, Oświęcim 2021.
Google Scholar
Dwork D., Kinder mit dem gelben Stern. Europa 1933–1945, München 1994.
Google Scholar
Felsen I., Brom D., Adaptation to Trauma, Silence, and Social Support, w: S. Kangisser Cohen, D. Ofer (red.), Starting Anew. The Rehabilitation of Child Survivors of the Holocaust in the Early Postwar Years, Jerusalem 2019, s. 315–350.
Google Scholar
Folga-Januszewska D., Emocjoneum. Muzeum jako instytucja emocji, Warszawa 2022.
Google Scholar
Heberer P., Children during the Holocaust, Lanham 2011.
Google Scholar
Jewish victims of the Holocaust: Hidden children, (brak daty opubl.) https://www.jewishvirtuallibrary.org/hidden-children-of-the-holocasut?utm_content=cmp-true (dostęp 15.10.2023).
Google Scholar
Kubica H., Nie wolno o nich zapomnieć. Najmłodsze ofiary Auschwitz, Oświęcim 2002.
Google Scholar
Kubica H., Odebrane dzieciństwo. Dzieci wyzwolone w Auschwitz, Oświęcim 2020.
Google Scholar
Marcus A.S., Stoddard J.D., Woodward W.W., Teaching History with Museums. Strategies for K–12 Social Studies, New York – Abingdon 2017.
Google Scholar
Michlic J.B., What Does a Child Remember? Recollections of the War and the Early Postwar Period among Child Survivors from Poland, w: Taż (red.), Jewish Families in Europe. 1939–Present. Present, History, Representation, and Memory, Waltham 2017, s. 153–172.
Google Scholar
Rose G., Interpretacja materiałów wizualnych, Warszawa 2010.
Google Scholar
Segiet K., Dziecko i dzieciństwo jako wartość a współczesność, „Chowanna” 2010 nr 1, s. 129–137.
Google Scholar
Sikorska I., Dziecięca trauma – psychologiczne konsekwencje dla dalszego rozwoju, „Sztuka Leczenia” 2014 nr 3–4, s. 55–70.
Google Scholar
Stankowski A., Weiser P., Demograficzne skutki Holocaustu, w: F. Tych, M. Adamczyk-Garbowska (red.), Następstwa zagłady Żydów, Lublin 2012, s. 15–38.
Google Scholar
Stańczyk E., Commemorating the Children of World War II in Poland. Combative Remembrance, Cham 2019.
Google Scholar
Stańczyk E., Heroes, Victims, Role Models: Representing the Child Soldiers of the Warsaw Uprising, “Slavic Review” 2015 nr 4, p. 738–759.
Google Scholar
Stańczyk E., The Absent Jewish Child: Photography and Holocaust Representation in Poland, “Journal of Modern Jewish Studies” 2014 nr 3, p. 360–380.
Google Scholar
Szuchta R., 1000 lat historii Żydów polskich. Podróż przez wieki, Warszawa 2015.
Google Scholar
Szuchta R., Trojański P., Zrozumieć Holocaust. Książka pomocnicza do nauczania o zagładzie Żydów, Warszawa 2012.
Google Scholar
Whitehead A., Memory, Abingdon 2009.
Google Scholar
Witek-Malicka W., Dzieci z Auschwitz–Birkenau. Socjalizacja w obozie koncentracyjnym na przykładzie Dzieci Oświęcimia, Kraków 2018.
Google Scholar
Zaborski M., Children and the politics of memory: Analysis of the museum narrative at the Yad Vashem Institute, „Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne” 2023 nr 80(4), p. 60–79.
Google Scholar
Zaborski M., Obraz dziecięcych ofiar Holokaustu. Rola fotografii w ekspozycjach muzealnych, „Przegląd Socjologiczny” 2024 nr 1, s. 101–132.
Google Scholar
Zaborski M., Ofiary czy bohaterowie? Dzieci w narracji wystawy o Holokauście w Muzeum Żydowskim w Wilnie, „Kultura i Społeczeństwo” 2022 nr 1(66), s. 101–121.
Google Scholar
Zaborski M., Przerwane życie. Dzieci w linii narracyjnej Estońskiego Muzeum Żydowskiego w Tallinie, „Świat Idei i Polityki” 2023 t. 22 nr 1, s. 106–123.
Google Scholar
Zaborski M., Twarze cierpienia. Dzieci w linii narracyjnej Muzeum Getta Ryskiego i Holokaustu na Łotwie, „Społeczeństwo – Edukacja – Język” 2022 nr 16, s. 269–282.
Google Scholar
Zaborski M., Śniegulska M., Dziecko jako podmiot muzealnej edukacji o Holokauście. Wyzwania, uwagi i rekomendacje, „Społeczeństwo – Edukacja – Język” 2023 nr 18, s. 241–263.
Google Scholar