Bachura-Wojtasik J., Słuchowisko dokumentalne a rzeczywistość, „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2020 LXIII (4), s. 71–88.
Google Scholar
Barthes R., Wstęp do analizy strukturalnej opowiadań, „Pamiętnik Literacki” 1968 59(4), s. 327–359.
Google Scholar
Berry R., A golden age of podcasting? Evaluating serial in the context of podcast histories, “Journal of Radio & Audio Media” 2015 22 (2), s. 170–178.
Google Scholar
Berry R., Serial and Ten years of Podcasting: Has The Medium Finally Grown Up, [w:] M. Oliveira, F. Riveiro (red.), Radio, Sound and Internet, Braga 2015, s. 299–309.
Google Scholar
Bonini T., The „Second Age” of podcasting: Reframing podcasting as a new digital mass medium, “Quaderns del CAC” 2015 41 vol. XVIII, s. 21–30.
Google Scholar
Borowiecki A., Neoserial, serial premium czy post soap opera? W poszukiwaniu wyznaczników dla seriali nowej generacji, “Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication” 2019 34, s. 163–171.
Google Scholar
Brooks P., Semiotics and Thick Description (Barthes and Geertz), [w:] J.C. Alexander, P. Smith, M. Norton (red.), Interpreting Clifford Geertz. Cultural Sociology, Nowy Jork 2011, s. 9–16.
Google Scholar
Dowling D. O., Kyle J. M., Immersive Audio Storytelling: Podcasting and Serial Documentary in the Digital Publishing, “Journal of Radio & Audio Media 26” 2019 1, s. 167–184.
Google Scholar
Eco U., Po drugiej stronie lustra i inne eseje. Znak, reprezentacja, iluzja, obraz, przeł. J. Wajas, Warszawa 2012.
Google Scholar
Garcarek-Sikorska A., Czy w polskich komercyjnych rozgłośniach radiowych jest miejsce na kulturę?, [w:] J. Bierówka, K. Pokorna-Ignatowicz (red.), Media – kultura popularna – polityka. Wzajemne oddziaływania i nowe zjawiska, Kraków 2014, s. 125–140.
Google Scholar
Gawrońska-Piotrowska A., Serial audio w Polsce jako nowoczesna forma słuchowiska radiowego, „Kultura – Media – Teologia” 2021 48, s. 127–156.
Google Scholar
Hardey M., Simon J.J., Digital seriality and narrative branching: the podcast Serial, Season One, “Communication And Critical/Cultural Studies” 2022 19 (1), s. 74–90.
Google Scholar
Have I., Stougaard Pedersen B., Digital Audiobooks. New Media, Users and Experiences, Londyn 2016.
Google Scholar
Hopfinger M., Literatura audialna, [w:] M. Hopfinger (red.), Literatura i media. Po 1989 roku, Warszawa 2010, s. 131–163.
Google Scholar
Ihde D., Listening and Voice. Phenomenologies of Sound, Second Edition, Nowy Jork 2007.
Google Scholar
Johnson B., A Story Is a Promise & The Spirit of Storytelling, Vancouver 2011.
Google Scholar
Kaziów M., O dziele radiowym. Z zagadnień estetyki oryginalnego słuchowiska, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1973.
Google Scholar
Koepnick L., Reading on the move, „PMLA” 2013 128 (1), s. 232–237.
Google Scholar
Lindgren M., Personal narrative journalism and podcasting, “Radio Journal: International Studies in Broadcast & Audio Media” 2016 14 (1), s. 23–41.
Google Scholar
McHugh S., How podcasting is changing the audio storytelling genre, „Radio Journal International Studies in Broadcast & Audio Media”, 2016 14(1), s. 65–82.
Google Scholar
Mittell J., Złożoność narracyjna we współ¬czesnej telewizji amerykańskiej, tłum. D. Kuźma, [w:] T Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek (red.), Zmierzch telewizji? Przemiany medium. Antologia, Warszawa 2011, s. 151–179.
Google Scholar
Muszyńska K., MUSISZ TO OBEJRZEĆ! Analiza funkcjonowania oraz oddziaływania seryjności i serialu telewizyjnego w kulturze popularnej, [w:] B. Panek, A. Wójtowicz (red.), Między Trendem a Tradycją. Kulturowe Oblicza Seriali, Lublin 2015, s. 8–20.
Google Scholar
Myślak D. A., Od serialu telewizyjnego do odserialowych formatów internetowych, Olsztyn 2021
Google Scholar
Myślak D. A., Random a pokolenia Z i Y z perspektywy społeczno-technologicznej i formatowo-czasowej, „Studia Rossica Gedanensia” 2023, Nr 10, s. 161-178.
Google Scholar
Pleszczyński J., Dźwięk i muzyka: między racjomorficznością a racjonalnością, [w:] I. Hofman, D. Kępa Figura (red.), Media multimodalne. Zagadnienia ogólne i teoretyczne. Multimodalność mediów drukowanych, t. 1., Lublin 2018, s. 35–54.
Google Scholar
Post-soap. Nowa generacja seriali telewizyjnych a polska widownia, red. M. Filiciak, B. Giza, Warszawa 2011.
Google Scholar
Quirk V., Guide to podcasting, 2015, https://www.cjr.org/tow_center_reports/guide_to_podcasting.php, (dostęp: 20.04.2024).
Google Scholar
Rubery M., Audiobooks, Literature and Sound Culture, Londyn 2012.
Google Scholar
Rusakow S., Modern Television Series as a Phenomenon of Popular Culture, „Studia Warmińskie” 2015 52, s. 85–94.
Google Scholar
Sołodki P., Serial internetowy – notatki o zjawisku, Serial internetowy–notatki o zjawisku, „Panoptikum. Tele-wizje. Sezon drugi” 2018 20, 33–46.
Google Scholar
Świątek Ł., The Podcast as an Intimate Bridging Medium, [w:] R. Berry, N. Fox, D. Llinares (red.), Podcasting. New Aural Cultures and Digital Media, Nowy Jork 2018, s. 173–187.
Google Scholar
Tanderup Linkis S., Pennlert J., Episodic Listening: Analyzing the Content and Usage of Born-Audio Serial Narratives, “The Journal of Electronic Publishing” 2020 23 (1), https://doi.org/10.3998/3336451.0023.102.
Google Scholar
Webster J.G., Structuring a marketplace of attention, [w:] J. Turow, L. Tsui (red.), The Hyperlinked Society. Questioning Connections in the Digital Age, Michigan 2008, s. 23–38.
Google Scholar
Welsch W., Na drodze do kultury słyszenia?, tłum. K. Wilkoszewska, [w:] E. Wilk (red.), Przemoc ikoniczna czy „nowa widzialność”?, Katowice 2001, s. 55–65.
Google Scholar