Niewątpliwie edukacja medialna w epoce globalizacji mediów i w codzienności mediów nowych staje się rzeczywistością godną uwagi i najwyższego docenienia. Będąc procesem kształtowania i upowszechnienia zdolności krytycznego i świadomego korzystania z mediów, nie może być dziedziną zlekceważoną, gdyż skutki tego zlekceważenia mogą stać się niewybaczalne. Co więcej, w zakresie edukacji medialnej zdobywa się odpowiednie kompetencje, które pozwalają na właściwy odbiór przekazów medialnych i rozumny sposób korzystania z ich mocy, siły i oddziaływania. Oznacza to, że profesjonalista – promując edukację medialną – jest osobą umiejącą korzystać z mediów w sposób odpowiedzialny. W takim kontekście książka pod redakcją dr hab. Klaudii Cymanow-Sosin Edukacja medialna – zasady funkcjonowania w świecie nowych mediów jest wartą lektury, zastanowienia się i popierania
w procesie promowania jej treści. Monografia składa się z czterech części – Edukacja medialna – ideał, czy konieczność?, Nowe media – osiągnięcie czy wyzwanie?, Język mediów – „nabita broń” czy „oręż w obronie człowieka”? i Media Talk i Media View.