Advertising Standards Authority, Recognising Ads: Social Media and Influencer Marketing, https://www.asa.org.uk/advice-online/recognising-ads-social-media.html (dostęp 30.01.2024 r.).
Google Scholar
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, tłum. W. Betkiewicz Warszawa 2000.
Google Scholar
Bakalarska J., Typy influencerów – kto ma wpływ na konsumentów, https://contentstandard.pl/typy-influencerow-kto-wplywa-na-konsumentow (dostęp 30.01.2024 r.).
Google Scholar
Banasiewicz D., Kiedy czytelnicy biorą sprawy w swoje ręce – ustanawianie bestsellerów za pomocą nowych mediów. Przypadek «Pieśni o Achillesie» Madeline Miller, “Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2024, nr 15(2), s. 39–48.
Google Scholar
Bednarowska Z., Desk research – wykorzystanie potencjału danych zastanych w prowadzeniu badań marketingowych i społecznych, „Marketing i Rynek” 2015, nr 7, s. 18-26.
Google Scholar
Brejza K., TikTok jako współczesne źródło wiedzy, „Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy” 2022, nr 2, s. 51-63.
Google Scholar
Buller, L. J., Influencja w zarządzaniu, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2008, nr 6, s. 11–15.
Google Scholar
Cialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi: Teoria i praktyka, tłum. B. Wojcieszke, Gdańsk 2016.
Google Scholar
Dankowska-Kosman M., TokTok – nowa przestrzeń komunikacji nastolatków,”Rozprawy Społeczne” 2021, nr 3, s.166-176.
Google Scholar
Dezuanni M., Reddan B., Rutherford L., Schoonens A., Selfies and shelfies on #bookstagram and #booktok – social media and the mediation of Australian teen reading, “Learning, Media and Technology” 2022, nr 3, s. 355-372.
Google Scholar
duVal M., Infoaktywizm. Strategie komunikacyjne społeczników sieci cyfrowej, w: M. Marczewska- Rytko (red.), Haktywizm. (Cyberterroryzm, haking, protest obywatelski, cyberaktywizm, e-mobilizacja), Lublin 2014, s. 20-29.
Google Scholar
Fabijańczyk J., Cupriak A., Influencer marketing – praktycznie, Bielsko-Biała 2016.
Google Scholar
Gray, J. E., The geopolitics of "platforms": The TikTok challenge, “Internet Policy Review” 2021 nr 10(2), s. 1-26.
Google Scholar
Guiñez-Cabrera N., Mansilla-Obando K., Booktokers: Generating and Sharing Book Content on TikTok „Comunicar Ediciones Comunicar” 2022 nr 30(71), s.113-130.
Google Scholar
Jasińska I., Zjawiska czytelnicze w sieci a promocja książek, w: M. Grecha, A. Siemes, M. Wszołka (red.), Projektowanie komunikacji, Kraków-Wrocław 2019, s. 191-212.
Google Scholar
Jerasa S., Boffone T., BookTok 101: TikTok, Digital Literacies, and Out-of-School Reading Practices, ”Journal of Adolescent & Adult Literacy” 2021, nr 65(3), s. 219–226.
Google Scholar
Juda Ł., #Jaramniewiara. Ewangelizacja online na platformie TikTok, „Media i Społeczeństwo” 2021 vol. 14, s. 194-216.
Google Scholar
Kaliszewski A., Recenzja dziennikarska: oblicza klasycznego gatunku w dobie infotainmentu, w: O współczesnym dziennikarstwie: sztuka i polityka, K. Wolny-Zmorzyński, K. Kowalik, K. Bernat, M. Zimnoch (red.), Warszawa – Kraków – Rzeszów 2015, s. 5-13.
Google Scholar
Kamionka M., Wpływ Wojny Na Ukrainie Na Trendy Portalu społecznościowego TikTok, „Youth in Central and Eastern Europe” 2022 t. 9 nr 14, s. 22-28.
Google Scholar
Kapuścińska A., Kod kulturowy a nowe media na przykładzie znacznika ”#”, ”Socjolingwistyka” 2018 nr 32, s. 151-162.
Google Scholar
Kortas W., # Hasztag musi być, w: K. Burska, B. Cieśla (red.), Kreatywność językowa w przekazach internetowych, Łódź 2019, s. 167-180.
Google Scholar
Kotowski B., Retoryka tańca w aplikacji TikTok, ,,Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura” 2023 nr 14 (2), s. 47-62.
Google Scholar
Krauz M., Krytyka, wartościowanie, ocena – granice recenzji publicystycznej, w: D. Ostaszewska, J. Przyklenk (red.), Gatunki mowy i ich ewolucja, T. V: Gatunek a granice, Katowice 2015, s. 290-303.
Google Scholar
Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów, Kraków 2004.
Google Scholar
Makowska M., Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, Warszawa 2013.
Google Scholar
Marciniak S., Zmiany i perspektywy rozwoju polskiego rynku literatury dla młodzieży, „Toruńskie Studia Bibliologiczne” 2022 nr 2 (27), s.125-156.
Google Scholar
Masuda M., Han S.H., Lee J., Impacts of influencer attributes on purchase intentions in social media influencer marketing: Mediating roles of characterizations, “Technological Forecasting & Social Change” 2022 nr 174, s. 1-12.
Google Scholar
Metodologia badań medioznawczych, (red.) T. Gackowski, Warszawa 2014.
Google Scholar
Press.pl, TikTok podsuwa użytkownikom fake newsy szybciej niż inne media społecznościowe, https://www.press.pl/tresc/71877,tiktok-podsuwa-uzytkownikom-fake-newsy-szybciej-niz-inne-media-spolecznosciowe (dostęp 30.01.2024 r.).
Google Scholar
Press.pl, TikTok podsuwa użytkownikom fake newsy szybciej niż inne media społecznościowe,
Google Scholar
Press.pl, TikTok testuje filmy o długości do 15 minut, https://www.press.pl/tresc/78808,tiktok-testuje-filmy-o-dlugosci-do-15-minut (dostęp 30.01.2024 r.).
Google Scholar
Publishers Association, The BookTok Generation: How social media is transforming Gen Z reading habits, https://www.publishers.org.uk/the-booktok-generation-how-social-media-is-transforming-gen-z-reading-habits/ (dostęp 30.01.2024 r.).
Google Scholar
Raport Digital 2023, https://wearesocial.com/uk/blog/2024/01/digital-2024/ https://wearesocial.com/uk/blog/2024/01/digital-2024/ (dostęp 30.01.2024 r.).
Google Scholar
Sanches M. J, #BookTok zmienia rynek księgarski, https://www.dw.com/pl/booktok-zmienia-rynek-ksi%C4%99garski/a-63494903 (dostęp: 30.01.2024 r.).
Google Scholar
Sawicka U. T., TikTok w kontekście wspólnoty – relacje i reakcje użytkowników aplikacji w czasie pandemii, ”Media-Kultura-Komunikacja Społeczna” 2021 nr 17, s. 177-192.
Google Scholar
Siuda P., O roli oraz znaczeniu sieciowych celebrytów w społeczności internautów, w: W. Muszyński (red.), „Małe tęsknoty?”. Style życia w czasie wolnym we współczesnym społeczeństwie, Toruń 2009, s. 31-43.
Google Scholar
Słownik terminologii medialnej, W. Pisarek (red.), Kraków 2006.
Google Scholar
Słownik terminów literackich, J. Sławiński i in. (red.), Wrocław–Warszawa–Kraków 1998.
Google Scholar
Special report. Digital 2024, Your ultimate guide to the evolving digital world, https://wearesocial.com/uk/blog/2024/01/digital-2024/ (dostęp 30.01.2024 r.).
Google Scholar
Stopczyńska K., Wykorzystanie influencer marketingu w kreowaniu relacji z klientami pokolenia Y. „Studia Oeconomica Posnaniensia” 2018, nr 5, s.108-109.
Google Scholar
Szpunar M., Nowe media - nowe metody badawcze? Metodologia pracy cyfrowego humanisty, w: A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess (red.), Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, Kraków 2018, s. 325-339.
Google Scholar
Szwejka Ł., Kategoria osobowości internetowej, w: M. Rewera (red.), Wzory i autorytety młodzieży, Warszawa 2023, s. 113–122.
Google Scholar
Tereszkiewicz A., TikTok - przegląd badań naukowych, „Media i Społeczeństwo” 2022 nr 16, s. 211-231.
Google Scholar
TikTok, Dłuższe filmy na TikToku zyskują popularność. Średnia długość nagrywanych na platformie filmów to już 2,24 minuty, https://newsroom.tiktok.com/pl-pl/longer-videos-on-tiktok-are-gaining-popularity (dostęp 30.01.2024 r.).
Google Scholar
TikTok, Rok na TikToku: najważniejsze trendy, wschodzące gwiazdy i wyjątkowe społeczności, https://newsroom.tiktok.com/pl-pl/2023-year-on-tiktok (dostęp 30.01.2024 r.).
Google Scholar
TikTok, TikTok rośnie w Europie i inwestuje w bezpieczeństwo swojej społeczności, https://newsroom.tiktok.com/pl-pl/pl-investing-in-our-150-m-strong-community-in-europe (dostęp 30.01.2024 r.).
Google Scholar
Vázquez-Herrero, J., Negreira-Rey, M.-C., & López-García, X., Let’s dance the news! How the news media are adapting to the logic of TikTok, “Journalism” 2022 23(8), s. 1717-1735.
Google Scholar
Wilusz R., Influencer marketing potężny ponad miarę, w: H. Hall (red.), Marketing (r)evolution. Nowe techniki, pomysły rozwiązania, Rzeszów 2017, s. 249-256.
Google Scholar
Wolny-Zmorzyński K., Kaliszewski A., Gatunki publicystyczne, w: tychże, Gatunki dziennikarskie. Teoria–praktyka–język, Warszawa 2006, s. 97-99.
Google Scholar
Wyrostkiewicz M., Sosnowska J., Wójciszyn-Wasil A., Influencer katolicki: tożsamość i posłannictwo w kontekście misji Kościoła, „Verbum Vitae” 2023 nr 41(1), s. 175–200.
Google Scholar
Zasacka Z., Chymkowski R., Stan czytelnictwa książek w Polsce w 2022 roku, Warszawa 2023.
Google Scholar
Zaśko-Zielińska M., Recenzja i jej norma gatunkowa, „Poradnik Językowy”1992 nr 8-9, s. 96-107.
Google Scholar
Zhang Z., Infrastructuralization of Tik Tok: Transformation, power relationships, and platformization of video entertainment in China, „Media, Culture & Society” 2021 nr 43(2), s. 219-236.
Google Scholar
Żaglewski T., Dzień z życia Ziemi, czyli YouTube jako cyberkultura, ”Przegląd Kulturoznawczy" 2011 nr 1(9), s. 90-180.
Google Scholar
Żochowska M., Książka na bookstagramie i w oczach bookstagramerów, w: B. Stelingowska, (red.) Fenomeny. Literatura, kultura, sztuka i media, Wrocław 2022, s. 45-61.
Google Scholar