Bauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Warszawa 2011.
Benedykt XVI, Przemówienie podczas spotkania z kardynałami oraz pracownikami Kurii Rzymskiej i Gubernatoratu „Ten, kto broni Boga, broni
człowieka”, „L’Osservatore Romano” 2012, nr 2, s. 28-32.
Butler J., Bodies that Matter. On the Discursive Limits of Sex, London-New York 1993.
Butler J., Uwikłani w płeć, Warszawa 2008.
Delsol Ch., Nienawiść do świata, totalitaryzmy i ponowoczesność, Warszawa 2017.
Granat W., Fenomen człowieka. U podstaw humanizmu chrześcijańskiego, Lublin 2007.
Husserl E., Die Phänomenologie und die Fundamente der Wissenschaften, w: Ideen zu einer reinen Phänomenologie und phänomenologischen Philosophie, red. M. Biemel, Haga 1971.
Jan Paweł II, Mężczyzną i niewiastą stworzył ich, Lublin 1981.
Kochanowski J., Czy gej jest mężczyzną?, w: Gender konteksty, red. M. Radkiewicz, Kraków 2004, s. 103-115.
Kochanowski J., Spektakl i wiedza. Perspektywa społecznej teorii queer, Łódź 2009.
Kochanowski J., Socjologia seksualności. Marginesy, Warszawa 2013.
Krąpiec M., Człowiek jako osoba, Lublin 2009.
Kupczak J., Teologiczna semantyka płci, Kraków 2013.
Merecki J., Filozoficzne aspekty Jana Pawła II teologii ciała, „Ethos” 2008, nr 82-83, s. 17-28.
Mounier E., Co to jest personalizm oraz wybór innych prac?, Kraków 1960.
Scott J., Gender as useful Category of Historical Analysis, New York 1988.
Wojtyła K., Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, Lublin 1960.
Wojtyła K., Miłość i odpowiedzialność, Lublin 2011.
Google Scholar