Opublikowane: 2023-03-13

Motywy antyczne we współczesnej dystopii, czyli co wspólnego ze starożytnością ma idea państwa przedstawiona w I części trylogii Igrzyska śmierci Suzanne Collins1

Edyta Gryksa
Colloquia Litteraria
Dział: ARTYKUŁY
https://doi.org/10.21697/cl.2022.32.1.4

Abstrakt

The aim of the article is to prove that Suzanne Collins was inspired by characters,
events and ancient traditions while preparing the first part of the Hunger Games
trilogy. The main emphasis was placed on associating the characters with their
ancient etymological prototypes, issues related to gladiatorial games, mythological
themes and the motifs of war and rebellion.

Słowa kluczowe:

Igrzyska śmierci, motywy antyczne, wojna, bunt, igrzyska gladiatorskie

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Gryksa, E. (2023). Motywy antyczne we współczesnej dystopii, czyli co wspólnego ze starożytnością ma idea państwa przedstawiona w I części trylogii Igrzyska śmierci Suzanne Collins1. Colloquia Litteraria, 32(32), 69–85. https://doi.org/10.21697/cl.2022.32.1.4

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.