Opublikowane: 2018-10-06

Zabawa życiem dziecka – aplikacja teorii Froebla do praktyki przedszkolnej XXI wieku

Barbara Bilewicz-Kuźnia
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/p.2018.2.04

Abstrakt

Artykuł koncentruje się na jednym z trzech filarów koncepcji niemieckiego pedagoga Friedricha Froebla – zabawie – i przedstawia jej znaczenie w świetle jego poglądów oraz kontynuatorów jego myśli we współczesnej pedagogice i metodyce wychowania przedszkolnego. Wiek XXI przyniósł renesans poglądów pedagogicznych Froebla na temat zabawy. Do rzeczywistości przedszkolnej zaimplementowano badania oraz rozwiązania metodyczne pozwalające na nowo uznać, iż zabawa jest życiem dziecka i jednocześnie strategią dydaktyczną. 

Słowa kluczowe:

zabawa, dziecko, przedszkole, Friedrich Froebel, dary Froebla

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bilewicz-Kuźnia, B. (2018). Zabawa życiem dziecka – aplikacja teorii Froebla do praktyki przedszkolnej XXI wieku. Forum Pedagogiczne, 8(2), 47–57. https://doi.org/10.21697/p.2018.2.04

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.