Published: 2024-05-12

Polskie portale informacyjne w świetle filmu dokumentalnego Franciszkańska 3 – analiza treści wizerunku Jana Pawła II

Agnieszka Węglińska , Justyna Harbanowicz
Kultura-Media-Teologia
Section: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/kmt.2023.57.11

Abstract

Problemem badawczym jest wizerunek Karola Wojtyły przedstawiony przez pięć głównych portali horyzontalnych w reakcji na dokument Franciszkańska 3. Analizie poddano pierwsze osiem dni po jego emisji w TVN24. Przyjętą perspektywą badawczą jest zjawisko personalizacji. Celem artykułu jest analiza, w jaki sposób pięć najbardziej opiniotwórczych, bezpłatnych portali informacyjnych przedstawiało osobę Karola Wojtyły. Autorzy w przeprowadzonych badaniach, zarówno ilościowych, jak i jakościowych, weryfikują hipotezę, że w filmie i w analizowanych tekstach reakcje na zbrodnię pedofilii wśród duchowieństwa diecezji krakowskiej interpretowane są w kontekście osobistej odpowiedzialności Karola Wojtyły, a nie instytucji. Wyniki badań potwierdzają powyższą hipotezę.

Keywords:

Jan Paweł II, media, personalizacja, analiza treści, polaryzacja

Download files

Cited by / Share


This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.