Ludography
Google Scholar
Bethesda Game Studios (2008). Fallout 3. Bethesda Softworks.
Google Scholar
Bethesda Game Studios (2015). Fallout 4. Bethesda Softworks.
Google Scholar
Black Isle Studios (1998). Fallout 2. Interplay Productions.
Google Scholar
Guerilla Games. (2017a). Horizon: Zero Dawn. Sony Interactive Entertainment.
Google Scholar
Guerilla Games. (2017b). Horizon: Zero Dawn ‒ The Frozen Wilds. Sony Interactive Entertainment
Google Scholar
Guerilla Games. (2022). Horizon: Forbidden West. Sony Interactive Entertainment.
Google Scholar
Guerilla Games. (2023). Horizon: Forbidden West ‒ Burning Shores. Sony Interactive Entertainment.
Google Scholar
Interplay Productions (1997). Fallout. Interplay Productions.
Google Scholar
Obsidian Entertainment (2010). Fallout New Vegas. Bethesda Softworks.
Google Scholar
Bibliography
Google Scholar
Baraniecki, M. (2008). Głowa Kasandry. SuperNOWA.
Google Scholar
Campbell, J. (2013). The Hero with a Thousand Faces (A. Jankowski, Trans.). Zakład Wydawniczy Nomos.
Google Scholar
Condis, M. (2020). Sorry, Wrong Apocalypse: Horizon Zero Dawn, Heaven’s Vault, and the Ecocritical Videogame, Game Studies, 3(20).
Google Scholar
Eliade, M. (1966). Treatise on the History of Religions (J. Wierusz-Kowalski, Trans.). Książka i Wiedza.
Google Scholar
Eliade, M. (1988). A History of Religious Ideas, Vol. 1 (S. Tokarski, Trans.). Instytut Wydawniczy Pax.
Google Scholar
Fraser, E. (2024). Cities of the (Digital) Apocalypse – The Meeting of Video Games, Ruins, and Urban Studies. W DiTommaso L., Crossley J. Lockhart A. i Wagner R. (red.), End-Game: Apocalyptic Video Games, Contemporary Society, and Digital Media Culture (pp. 91-108), De Gruyter Oldenbourg. DOI: https://doi.org/10.1515/9783110752809-005/html.
DOI: https://doi.org/10.1515/9783110752809-005
Google Scholar
Gondor-Wiercioch, A. (2016). Pomiędzy rekonstrukcją a mitem. Role historii we współczesnej prozie rdzennych Amerykanów i Latino/a. Księgarnia Akademicka.
Google Scholar
Gurevich, A. (2001). „Cóż jest… czas?” in Mencwel, A. (Ed.), Antropologia kultury – część I (pp. 98-108). Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Hundorova, T. (2014). Czarnobyl, nuklearna apokalipsa i postmodernizm, Teksty Drugie, 6 (150), 249-263.
Google Scholar
Klastrup, L., Tosca, S. (2004). Transmedial worlds - rethinking cyberworld design. In Proceedings International Conference on Cyberworlds, 409-416.
DOI: https://doi.org/10.1109/CW.2004.67
Google Scholar
Kłosińska, K. (1979). Katastroficzna odmiana powieści popularnej. In Kłak T. (Ed.), Katastrofizm i awangarda (pp. 57–76). Uniwersytet Śląski.
Google Scholar
Kubiński, P. (2015). Gry wideo w świetle narratologii transmedialnej oraz koncepcji światoopowieści (storyworld), Tekstualia 4(43), 23–36.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.4243
Google Scholar
Lacan, J. (2017). Seminar I: Freud’s Technical Writings (J. Waga, Trans.). Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Lasoń-Kochańska, G. (2019). Powrót bogini? Przykłady funkcjonowania postaci Magna Mater w polskiej literaturze popularnej. Literatura Ludowa, 6, 13-25. DOI: https://doi.org /10.12775/LL.6.2019.002.
DOI: https://doi.org/10.12775/LL.6.2019.002
Google Scholar
Maj, K. M. (2021). O strukturze świata w narracyjnych grach wideo. Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, 29(38), 43–55. DOI: https://doi.org/10.14746/i.2021.38.03.
DOI: https://doi.org/10.14746/i.2021.38.03
Google Scholar
Ryan, M. L., Thon, J. N. (2014). Storyworld across Media: Toward a Media- Conscious Narratology, University of Nebraska Prepp.
DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctt1d9nkdg
Google Scholar
Słonimski, A. (1981). Dwa końce świata. Książka i Wiedza.
Google Scholar
Szmidt, R. (2003). Apokalipsa według Pana Jana. Ares 2.
Google Scholar
Szyjewski, A. (2005). Szamanizm. Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Szyjewski, A. (2016). Etnologia religii. Zakład Wydawniczy Nomos.
Google Scholar
de Wildt, L. et al. (2018). “Things Greater than Thou”: Post-Apocalyptic Religion in Games. Religions, 6(9).. DOI: https://doi.org/10.3390/rel9060169.
DOI: https://doi.org/10.3390/rel9060169
Google Scholar
Žižek, S. (2018). Looking Awry: An Introduction to Jacques Lacan through Popular Culture (J. Margański, Trans.). Aletheia.
Google Scholar
Žižek, S. (2022). From catastrophe to apocalypse… and back, Apocalyptica, 1, 36-52. DOI: https://doi.org/10.17885/heiup.apoc.2022.1.24604.
Google Scholar