Batko, B. (2022). Nowe technologie a zagrożenia ekoinfosfery. Przedsiębiorczość – Edukacja, 18(1), 79–89.
DOI: https://doi.org/10.24917/20833296.181.7
Google Scholar
Batko, K., & Olszak, C. M. (2014). Gromadzenie danych o użytkownikach na potrzeby personalizacji portali internetowych. ResearchGate. https://www.researchgate.net/profile/CelinaOlszak/publication/267803437_GROMADZENIE_DANYCH_O_UZYTKOWNIKACH_NA_POTRZEBY_PERSONALIZACJI_PORTALI_INTERNETOWY H/links/54fde92b0cf2741b69ef9825/GROMADZENIEDANYCH O UZYTKOWNIKACH-NA-POTRZEBY-PERSONALIZACJI PORTALI-INTERNETOWYCH.pdf.
Google Scholar
Benedykt XVI. (2006). Deus Caritas Est. Wrocław: Wydawnictwo TUM.
Google Scholar
Benedykt XVI. (2009). Caritas in Veritate. Wrocław: Wydawnictwo TUM.
Google Scholar
CBOS. (2021). Religijność młodych na tle ogółu społeczeństwa. Warszawa: Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej.
Google Scholar
Dykasteria ds. Komunikacji. (2023). Ku pełnej obecności. Refleksja duszpasterska na temat zaangażowania w media społecznościowe. Vatican.va. https://www.vatican.va/roman_curia/dpc/documents/20230528_dpc-verso-piena-presenza_pl.html.
Google Scholar
Franciszek. (2014). Orędzie papieża Franciszka na 48 Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Przekaz w służbie autentycznej kultury spotkania. Vatican.va. https://www.vatican.va/content/francesco/pl/messages/communications/documents/papa-francesco_20140124_messaggio-comunicazioni-sociali.html.
Google Scholar
Franciszek. (2018). Orędzie papieża Franciszka na 52 Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Prawda was wyzwoli (J 8, 32). Fake news a dziennikarstwo pokoju. Vatican.va. https://www.vatican.va/content/francesco/pl/messages/communications/documents/papa-francesco_20180124_messaggio-comunicazioni-sociali.html.
Google Scholar
Franciszek. (2023). Orędzie papieża Franciszka na 57 Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Mówić sercem. „Prawdziwie w miłości” (Ef 4, 15). Vatican.va. https://www.vatican.va/content/francesco/pl/messages/communications/documents/20230124-messaggio-comunicazioni-sociali.html.
Google Scholar
Franciszek. (2024a). Orędzie papieża Franciszka na 58 Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Sztuczna inteligencja i mądrość serca: dla komunikacji w pełni ludzkiej. Vatican.va. https://www.vatican.va/content/francesco/pl/messages/communications/documents/20240124-messaggio-comunicazioni-sociali.html
Google Scholar
Franciszek. (2024b). Dilexit nos. Vatican.va. https://www.vatican.va/content/francesco/pl/encyclicals/documents/20241024-enciclica-dilexit-nos.html.
Google Scholar
Goddijn, W. (1966). Rola kapłana w Kościele i w społeczeństwie. W: B. Cywiński (red.), Ludzie – wiara – Kościół. Analizy socjologiczne (s. 205–222). Warszawa: Biblioteka Więzi.
Google Scholar
Instrukcja Duszpasterska o Środkach Społecznego Przekazu Communio et progressio. (2023). Katolickie.media.pl. https://www.katolickie.media.pl/index.php/polecane/kosciol-o-mediach/414-communio-et-progressio---instrukcja-duszpasterska-o-srodkach-spolecznego-przekazu.
Google Scholar
Iwańska, K., & Szymielewicz, K. (2024). Śledzenie i profilowanie w sieci. Jak z klienta stajesz się towarem. Panoptykon. https://panoptykon.org/sites/default/files/publikacje/panoptykon_raport_o_sledzeniu_final.pdf.
Google Scholar
Jan Paweł II. (1979). Redemptor hominis. Vatican.va. https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/pl/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_04031979_redemptor-hominis.html.
Google Scholar
Jan Paweł II. (1990). Redemptoris Missio. Vatican.va. https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/pl/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_07121990_redemptoris-missio.html.
Google Scholar
Katechizm Kościoła Katolickiego. (2012). Poznań: Wydawnictwo Pallottinum.
Google Scholar
Kongregacja ds. Duchowieństwa. (2020). Instrukcja Nawrócenie duszpasterskie wspólnoty parafialnej w służbie misji ewangelizacyjnej Kościoła. Wrocław: Wydawnictwo TUM.
Google Scholar
Marczewski, M. (2000). Posługa zbawcza Kościoła w ujęciu ks. Franciszka Blachnickiego. Lublin: Wydawnictwo Polihymnia.
Google Scholar
Muchacki, M. (2020). Nowe media jako narzędzie sieciowego indywidualizmu i uspołecznienia. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 4, 189–195.
Google Scholar
Noga, E. (2023). Personalizacja treści i profilowanie użytkowników: wybrane zjawiska psychometrii w serwisach społecznościowych na przykładzie Facebooka w świetle analizy piśmiennictwa. Acta Universitatis Lodziensis Folia Librorum, 37(2), 13–38.
DOI: https://doi.org/10.18778/0860-7435.37.01
Google Scholar
Krzeczewski, K. (2024), Mechanizmy tworzenia postprawdy w mediach – próba klasyfikacji na wybranych przykładach. Kultura Media Teologia, 57(1), 83-105.
Google Scholar
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu. (2003). Biblia Tysiąclecia. Poznań: Wydawnictwo Pallottinum.
Google Scholar
Przybyłowski, J. (2016). Wprowadzenie. W: M. Tyburska (red.), Teologia stosowana bliżej człowieka (s. 9–11). Warszawa: Wydawnictwo Katedry Teologii Pastoralnej i Nauk Pomocniczych UKSW.
Google Scholar
Ptaszek, G. (2019). Edukacja 3.0. Krytyczne rozumienie mediów cyfrowych w dobie Big Data i algorytmizacji. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Zybertowicz, A. (2022). Cyber kontra real. Cywilizacja w techno-pułapce. Warszawa: Wydawnictwo Nowej Konfederacji.
Google Scholar
Zybertowicz, A. (2024). Dwie pułapki rozwoju AI. Obserwator Finansowy. https://www.obserwatorfinansowy.pl/tematyka/makroekonomia/trendy-gospodarcze/dwie-pulapki-rozwoju-ai/.
Google Scholar
Zych, M. (2017). Użytkownik księgarni internetowych wobec personalizacji treści serwisów WWW: afektywny aspekt „odgadywania potrzeb”. ResearchGate: https://www.researchgate.net/publication/322487236_Uzytkownik_ksiegarni_internetowych_wobec_personalizacji_tresci_serwisow_WWW_afektywny_aspekt_odgadywania_potrzeb_User_of_online_bookstores_up_against_Web_personalisation_affective_aspect_of_'guessing.
Google Scholar