Baudrillard, J. (2005). Symulakry i symulacja. tłum. S. Królak. Sic!
Google Scholar
Biernat, T. (2022). Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. Pedagogia Christiana, 1, 163-179. https://doi.org/10.12775/PCh.2022.009.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2022.009
Google Scholar
Dukaj, J. (2010). Linia oporu. W: J. Dukaj. Król bólu (5-227). Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Dukaj, J. (2010b, 18 sierpnia). Za długie, nie przeczytam… Spośród tradycyjnych sposobów odbioru kultury, czytanie jest jedynym, do którego człowiek nie został przystosowany ewolucyjnie. Tygodnik Powszechny. https://www.tygodnikpowszechny.pl/za-dlugie-nie-przeczytam-142865 (dostęp: 7.7.2024).
Google Scholar
Dukaj, J. (2019). Po piśmie. Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Dukaj, J. (2023, 13 marca). Sztuka w czasach sztucznej inteligencji. Teologia Polityczna. https://teologiapolityczna.pl/jacek-dukaj-sztuka-w-czasach-sztucznej-inteligencji-1, (dostęp: 16.01.2025).
Google Scholar
Dukaj, J. (2024). Nowa inżynieria dusz. W: M. Cetnarowski (Red.). Antologia Frostpunk (599-621). Znak Literanova.
Google Scholar
Gardziński, T. (2021, 28 grudnia). Czeka nas "Wiedźmin" ery TikToka? Internet pożarł Bagińskiego za słowa "Im młodsi widzowie, tym logika jest mniej istotna". Spidersweb. https://rozrywka.spidersweb.pl/wiedzmin-2-sezon-tomasz-baginski-reddit-tik-tok (dostęp: 06.08.2024).
Google Scholar
Głowiński, M. (2024). Labirynt, przestrzeń obcości, W: M. Głowiński, Mity przebrane, Kraków 1990.
Google Scholar
Janowska, K. & Jankowicz, G. (2019, 19 stycznia). Smartfon jest protezą naszego umysłu – Jacek Dukaj. [Wideo]. Onet. https://www.youtube.com/watch?v=UuEPplXAtJQ (dostęp: 8.07.2024).
Google Scholar
Jonak, Ł. (2011, 9 sierpnia). Patrząc w przód dalej niż na jeden ruch. Rozmowa z Jackiem Dukajem. Kultura Liberalna, 32, https://kulturaliberalna.pl/2011/08/09/patrzac-w-przod-dalej-niz-na-jeden-ruch/ (dostęp: 8.07.2024).
Google Scholar
Kozak, E. (2014). Kryzys sensu życia. Refleksja nad powieścią Jacka Dukaja "Linia oporu". W: L. Mnich. A. Pogoda-Kołodziejak (Red.). Człowiek wobec sytuacji kryzysowych w literaturze, sztuce i kulturze (127-138). Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
McLuhan, M. (2004). Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne.
Google Scholar
Ricoeur, P. (1992). Filozofia osoby. Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej.
Google Scholar
Salik, M. (2021, 3 kwietnia). „Po piśmie”, czyli myślenie do niepokoju. Bajkał blog o książkach Magdaleny Salik. https://magdalenasalik.wordpress.com/2021/04/03/po-pismie-czyli-myslenie-do-niepokoju/ (dostęp: 9.7.2024).
Google Scholar
Taylor, Ch. (2001). Źródła podmiotowości: narodziny tożsamości ponowoczesnej. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Vary, A. B. (2022, 2 listopada). Disney’s Live-Action ‘Hercules’ Will Be ‘More Experimental’ and Inspired by TikTok, Says Producer Joe Russo. Variety. https://variety.com/2022/film/news/hercules-live-action-disney-tiktok-experimental-joe-russo-guy-ritchie-agbo-1235421454/ (dostęp: 06.08.2024).
Google Scholar
Walat, W. (2016). Homo interneticus – wyzwanie dla współczesnej edukacji. Edukacja – Technika – Informatyka, 4 (235–242). https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.29.
DOI: https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.29
Google Scholar