Bibliografia:
Google Scholar
Aronson L., Scenariusz na miarę XXI wieku. Obszerny przewodnik po technikach pisania nowoczesnych scenariuszy filmowych, tłum. A. Kruk, Warszawa 2019.
Google Scholar
Arystoteles, Poetyka, tłum. H. Podbielski, Wrocław 1983.
Google Scholar
Borowiecki A., Sześć etapów struktury fabularnej według teorii Michaela Hauge. Studium przypadku filmu Bogowie, „Media i Społeczeństwo” 2019 nr 11, s. 364-379.
Google Scholar
Campbell J., Mityczny obraz, tłum. A. Przybysławski, T. Sieczkowski, Warszawa 2004.
Google Scholar
Campbell J., Bohater o tysiącu twarzy, tłum. A. Jankowski, Kraków 2013.
Google Scholar
Curran Bernard S., Film dokumentalny. Kreatywne opowiadanie, tłum. M. Bukojemski, Warszawa 2011.
Google Scholar
Field S., Rilla R., Pisanie scenariusza filmowego, tłum. W. Wertenstein, B. Pankau, Warszawa 1998.
Google Scholar
Has-Tokarz A., Między słowem a obrazem: afiliacje literatury i filmu (perspektywa komparatystyczna), „Folia Bibliologica” 2006/2007, nr XLVIII/XLIX, s. 87-114.
Google Scholar
Hendrykowski M., Scenariusz filmowy. Teoria i praktyka, Poznań 2016.
Google Scholar
Janicki S., Przenoszenie pojęć na płótno ekranu, (w:) W. Wertenstein (red.), Wajda mówi o sobie, Kraków 2000, s. 28-34.
Google Scholar
Jonston A., The Great Goldwyn, New York 1937.
Google Scholar
Korczak A., Synkretyzm Josepha Campbella, „IDEA – Studia nad strukturą pojęć filozoficznych” 2017 nr XXIX/1, s. 142-159.
Google Scholar
Korczak A., Indyjskie inspiracje teorii mitu Mircei Eliadego i Josepha Campbella, Warszawa 2016.
Google Scholar
Materska M., Finansowanie kinematografii w Europie – rola publicznych funduszy wspierających produkcję filmową, „Zarządzanie w kulturze” 2005 nr 6, s. 37-46.
Google Scholar
Mieletinski E., Pochodzenie eposu bohaterskiego. Wczesne formy i archaiczne zabytki, tłum. P. Rojek, Kraków 2009.
Google Scholar
Płażewski J., Historia Filmu, Warszawa 2008.
Google Scholar
Rusin R., Downs W. M., Jak napisać scenariusz filmowy, tłum. E. Spirydowicz, Warszawa 2008.
Google Scholar
Sierdiukow A., Na początku było…słowo, „Filmpro” 2013 nr 3/15, s.7-11.
Google Scholar
Spoto D., Alfred Hitchcock, tłum. J. S. Zaus, Leszno 2000.
Google Scholar
Szostak S., Serwisy streamingowe a lokalna branża audiowizualna – mapowanie wpływu Netflixa na polski sektor produkcji, „Images” 2023 nr 35, s. 204 -226.
Google Scholar
Wojnicka j., Katafiasz O., Słownik wiedzy o filmie, Warszawa – Bielsko-Biała 2008.
Google Scholar
Wróblewska A., Smak świata, smak wina, „Magazyn Filmowy PSFP” 2014 nr 38, s. 10-17.
Google Scholar
Vogler Ch, Podróż autora. Struktury mityczne dla scenarzystów i pisarzy, tłum. M. Kosińska, Warszawa 2010.
Google Scholar
Źródła internetowe i materiały multimedialne
Google Scholar
Artur Clarkes’s 2001 Diary, http://www.visual-memory.co.uk/amk/doc/0073.html (dostęp 08.03.2023 r.).
Google Scholar
Box Office Mojo, 2001: A Space Odyssey (1968), https://www.boxofficemojo.com/title/tt0062622/ (dostęp 09.09.2024 r.).
Google Scholar
Box Office Mojo, Star Wars: Episode IV – A new Hope (1977), https://www.boxofficemojo.com/title/tt0076759/ (dostęp 09.09.2024 r.).
Google Scholar
Duck TV, https://www.ducktv.tv/ (dostęp 05.09.2024 r.).
Google Scholar
Euriimages, https://www.coe.int/en/web/eurimages (dostęp 08.09.2024 r.).
Google Scholar
Huntley Ch., How and Why Dramatica is Different from Six Other Story Paradigms, https://dramatica.com/articles/how-and-why-dramatica-is-different-from-six-other-story-paradigms (dostęp: 15.03.2023 r.).
Google Scholar
Hollender B., Czy polskie kino uleczą uzdrowiciele scenariuszy?„Rzeczpospolita” z 1.08.2011 r., https://www.rp.pl/film/art14352301-czy-polskie-kino-ulecza-uzdrowiciele-scenariuszy (dostęp 10.10.2024 r.).
Google Scholar
Internet Movie Database, Pusher II, https://www.imdb.com/title/tt0396184/ (dostęp 15.03.2023 r.).
Google Scholar
Joseph Campbell and the Power of Myth, Season 1, Episode 1: The Hero’s Adventure, prod. J. Konner, A.H. Pelmutter, USA 1988.
Google Scholar
Polskie Radio 24, „Hollywood w USA już dzisiaj nie istnieje”. Prof. Krakowski o międzynarodowym przemyśle filmowym, https://polskieradio24.pl/artykul/3224400,hollywood-w-usa-juz-dzisiaj-nie-istnieje-prof-krakowski-o-miedzynarodowym-przemysle-filmowym (dostęp 10.09.2024 r.).
Google Scholar
Pusher II – Krew na rękach, reż. Nicolas Winding Refn, Dania, Wielka Brytania 2004.
Google Scholar
Writters Guild of America, https://www.wga.org/ (dostęp 08.09.2024 r.).
Google Scholar
Written by of America West, https://www.writtenby.com/ (dostęp 08.09.2024 r.).
Google Scholar