Bibliografia:
Google Scholar
Campbell B., Manning J., Microaggression and moral cultures, „Comparative Sociology” 2014 nr 13.
Google Scholar
Campbell B., Manning J., The Rise of Victimhood Culture: Microaggressions, Safe Spaces, and the New Culture Wars, New York 2018.
Google Scholar
Chua A., Bojowa pieśń tygrysicy, Warszawa 2011.
Google Scholar
Cline F. W., Fay J., Miłość i logika. Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności, Kraków 2011.
Google Scholar
Gray P., The decline of play and the rise of psychopathology in children and adolescents, „American Journal of Play” 2011 no. 3 (4).
Google Scholar
Jabłońska-Bonca, J., O szkolnictwie wyższym i kształceniu prawników, Warszawa 2020.
Google Scholar
Lukianoff G., Haidt J., Rozpieszczony umysł. Jak dobre intencje i złe idee skazują pokolenia na porażkę, Poznań 2023.
Google Scholar
Lythcott-Haims J., Pułapka nadopiekuńczości. Czy wyrządzamy krzywdę swoim dzieciom, starając się za bardzo?, Warszawa 2018.
Google Scholar
McKay M., Davis M, Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2003.
Google Scholar
Ripley A., Najbystrzejsze dzieciaki na świecie, Warszawa 2015.
Google Scholar
Skenazy L., Dzieci wolnego chowu. Jak wychować bezpieczne i samodzielne dzieci i nie zwariować ze zmartwienia, Warszawa 2012.
Google Scholar
Suchecka J., Pokolenie zmiany. Młodzi o sobie i świcie który nadejdzie, Warszawa 2023.
Google Scholar
Taleb N. N., Antykruchość. Jak żyć w świecie, którego nie rozumiemy, Poznań 2020.
Google Scholar
Twenge J. M., I-gen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości – i co to oznacza dla nas wszystkich, Sopot 2019.
Google Scholar
Twenge J. M., Pokolenia. Prawdziwe różnice między pokoleniami X,Y,Z, baby boomersami i cichym pokoleniem oraz co one oznaczają dla przyszłości zachodniego świata, Sopot 2024.
Google Scholar
Wimmer R. D., Dominick J. R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.
Google Scholar
Wykaz analizowanych źródeł internetowych:
Google Scholar
Aplikacje do lokalizacji dzieci: 7 najlepszych na rynku, „DodoSpy” z 04.06.2023 r., https://dodospy.com/pl/aplikacja-do-lokalizacji-dzieci/ (dostęp 08.08.2024 r.).
Google Scholar
Haslam N., Concept creep: Psychology's expanding concepts of harm and pathology, „Psychological Inquiry” 2016 z. 27 (1), s. 1–17, https://doi.org/10.1080/1047840X.2016.1082418 (dostęp 06.08.2024 r.).
Google Scholar
Jedyne przedmioty, które są w życiu ważne, „Dziecko” z 21.06.2024 r., https://tiny.pl/m_9jtd4g (dostęp 02.08.2024 r.).
Google Scholar
Kąpiel noworodka — jak bezpiecznie umyć miesięczne dziecko, „By Bee. Od mam dla mam” (brak daty opubl.), https://bybee.pl/blogs/blog-od-mam-dla-mam/kapiel-noworodka (dostęp 06.09.2024 r.).
Google Scholar
Kolorowe paski na świadectwach dla wszystkich uczniów. Z Jakubem Tylmanem, dyrektorem Szkoły Podstawowej w Śremie, rozmawia Anita Czupryn, „Polska+” z 28.06.2023 r., https://tiny.pl/g4j_cz4t (dostęp 02.08.2024 r.).
Google Scholar
Mama ciągnie swoje dziecko na smyczy z 12.04.2022 r., https://tiny.pl/hvh_qt3p (dostęp 07.08.2024 r.).
Google Scholar
Moczyróg J., Jak zapewnić bezpieczeństwo raczkującemu dziecku, „M jak mama24” z 13.10.2021 r., https://tiny.pl/60bz0n-g (dostęp 20.07.2024 r.).
Google Scholar
Netkowski O., Paski na świadectwie dla wszystkich uczniów? Tworzenie sztucznego świata, „Dzień dobry TVN – News” z 15.06.2024 r., https://tiny.pl/tdwtbcfq (dostęp 02.08.2024 r.).
Google Scholar
Ochraniacze do raczkowania: Jak zapewnić bezpieczeństwo i komfort dziecku, „Abebe.pl” z 18.01.2022 r., https://tiny.pl/rsm67v7m (dostęp 31.07.2024 r.).
Google Scholar
Piosenka, którą zna każdy przedszkolak, krzywdzi dzieci. Powstała nowa wersja, lepsza?, „Mamadu.pl” z 12.09.2022 r., https://tiny.pl/49tkzk5m (dostęp 24.07.2024 r.).
Google Scholar
Rojek-Kiełbasa A., Szelki i smycz dla dziecka? Brakuje jeszcze tylko kagańca, „Onet dziecko”, 13.09.2022 r., https://tiny.pl/66prc5f7 (dostęp 31.07.2024 r.).
Google Scholar
Szelki dla dzieci. Dobry pomysł czy nie?, „Pytanie na śniadanie” z 28.04.2022 r., https://tiny.pl/xc53m1_j (dostęp 31.07.2024 r.).
Google Scholar