Opublikowane: 2025-04-26

Internet – czyli: gdy życie bywa grą. Wprowadzenie do kilku zagadnień internetowego funkcjonowania graczy

Monika Wojtkowiak , Jadwiga Daszykowska-Tobiasz
Kultura Media Teologia
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/kmt.2025.61.01

Abstrakt

Artykuł stanowi próbę wprowadzenia do wybranych zagadnień związanych z Internetem jako „drugim” środowiskiem funkcjonowania człowieka. Wydają się one istotne z racji rozpatrywania problematyki gier i graczy. Tekst rozpoczyna prezentacja kluczowych pojęć i teorii związanych ze społeczeństwem informacyjnym i e-środowiskiem. Na matrycy przedstawiono w pierwszym rzędzie zjawiska takie, jak: awatarowość (związaną z autoprezentacją, ale nie tożsamą z nią), zwrócono uwagę na „ślepotę uczuć” jako swoisty znak czasów (pośrednio wynikający z charakteru internetowej relacyjności). Z kolei stan flow i zakłócenia linearności czasu doświadczane w Internecie, wskazują na odmienność e-świata i jego specyficzne oddziaływanie na użytkowników, jednocześnie zamykają podjęte rozważania. 

Słowa kluczowe:

Internet, awatar, doświadczenia graczy, czas, uczucia

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wojtkowiak, Monika, i Jadwiga Daszykowska-Tobiasz. „Internet – Czyli: Gdy życie Bywa grą. Wprowadzenie Do Kilku Zagadnień Internetowego Funkcjonowania Graczy”. Kultura Media Teologia, t. 61, nr 1, kwiecień 2025, s. 9–22, doi:10.21697/kmt.2025.61.01.

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.