Przedmiotem artykułu jest próba oceny statusu Prezydenta RP jako organu administracji publicznej. W doktrynie prawa administracyjnego oraz orzecznictwie sądowym możemy spotkać różne stanowiska w tym zakresie. Problem zaklasyfikowania głowy państwa jako organu administracji jest trudny z powodu szczególnej pozycji ustrojowej jak i politycznej, która została mu przypisana przepisami Konstytucji RP. Oceny dokonywał będę z trzech perspektyw. Po pierwsze, Konstytucji RP, po drugie, definicji legalnej pojęcia „organ administracji publicznej” zawartej w Kodeksie postępowania administracyjnego i po trzecie, z perspektywy definicji tworzonych doktrynie prawa administracyjnego. Problem ten ma szersze znaczenie, którego w tym artykule rozwijał nie będę, mianowicie w zakresie w jakim Prezydent RP zostanie uznany za organ administracji publicznej możliwa będzie kontrola jego działalności (lub ewentualnie bezczynności i przewlekłości) przez sądy administracyjne.
Descargar archivos
Normas de citación
##plugins.themes.libcom.share##