Opublikowane: 2024-12-21

PROPOZYCJA KATECHETYCZNEJ INTERPRETACJI BIBLIJNEJ DLA KATECHETÓW DZIECI I MŁODZIEŻY

Beata Stypułkowska
Studia Katechetyczne
Dział: Varia
https://doi.org/10.21697/sk.2024.20.17

Abstrakt

Niniejszy artykuł przedstawia propozycję katechetycznej interpretacji biblijnej składającej się z trzech etapów: zrozumienia wyrazowego, zrozumienia teologicznego oraz zrozumienia egzystencjalnego. Jest ona przeznaczona dla katechetów dzieci i młodzieży do zastosowania na lekcji religii oraz podczas katechezy parafialnej.

Zrozumienie wyrazowe jest etapem wyjściowym, przygotowawczym, ale koniecznym do poprawnej interpretacji tekstu biblijnego. Polega na zrozumieniu sensu wypowiedzi w jego wymiarze literackim i historycznym. Zrozumienie teologiczne jest etapem pośrednim, który koncentruje się głównie na głównym temacie teologicznym perykopy. Zrozumienie egzystencjalne jest etapem wieńczącym czytanie i rozważanie tekstu biblijnego. Istotą tego etapu jest czytanie tekstu biblijnego jako słowa Bożego, aby wprowadzić je w życie.

Słowa kluczowe:

lekcja religii, katecheza parafialna, katecheta, katechetyczna interpretacja biblijna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Stypułkowska, B. (2024). PROPOZYCJA KATECHETYCZNEJ INTERPRETACJI BIBLIJNEJ DLA KATECHETÓW DZIECI I MŁODZIEŻY. Studia Katechetyczne, 20, 281–310. https://doi.org/10.21697/sk.2024.20.17

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.