Aelred of Rievaulx, Spiritual friendship, Kentucky 2010.
Anscombe G.E.M, Intention, Harvard 2000.
Baltimore Catechism. One, Charlotte, North Carolina 2010.
Augustyn, Sermones, Mowa 169, 13, w: KKK nr 1847, Augustyn, Wyznania, I, 1. Warszawa 2001.
Bajda J., Powołanie chrześcijańskie jako zasada teologii moralnej, Warszawa 1984. Bańka J., Rap metafizyczny, Katowice 1999.
Benedykt XVI, Adhortacja apostolska Sacramentum caritatis, Watykan 2007. Benedykt XVI, Encyklika Deus caritas est, Watykan 2005.
Benedykt XVI, Encyklika Spe salvi, Watykan 2007.
Bernard z Clairvaux, Sermones super Cantica Canticorum, http://monumenta.ch/latein/text.php?tabelle=Bernardus_Claraevallensis&rumpfid=Bernardus%20Claraevallensis,%20Sermones%20in%20Cantica%20Canticorum,%20%20%2037&level=3&domain=&lang=0&links=&inframe=1&hide_apparatus= (dostęp 11.11.2021).
Bonawentura, Droga duszy do Boga, w: S. Kafel (red.), Antologia mistyków franciszkańskich, t. 1 wiek XIII, Warszawa 1985, s. 170-188.
Bonawentura, Pisma ascetyczno-mistyczne, Warszawa 1984.
Bokwa I., Gacia T., Laskowski T., Wójtowicz H. (red.), Breviarum fidei, Poznań 2007.
Borkowska M., Apoftegmaty Ojców Pustyni, Księga Starców t. 1, Kraków 2004. Bugnini A., La reforma liturgica (1948-1975), Rzym 2012.
Chmielewski M., Metodologia duchowości katolickiej, w: W. Słomka, M. Chmielewski, J. Misiurek, A. Nowak (red.), Teologia duchowości katolickiej, Lublin 1993, s. 49-69.
Chmielewski M., Symbolika małżeńska w mistyce św. Teresy z Ávila, „Itinera Spiritualia” 12, (2019), s. 11-22.
Chudy R., Rola refleksji w urzeczywistnianiu podmiotowości człowieka, „ZN-KUL” 30/3-4 (1987), s. 67-79.
Cicero Marcus Tullius, De Natura Deorum, https://www.thelatinlibrary.com/cicero/nd3.shtml#38 (dostęp 11.11.2021).
Enchiridion Symbolorum, Denzinger, łacińskie teksty dostępne online, http://catho.org/9.php?d=g1 (dostęp 11.11.2021).
Faustyna Kowalska, Dzienniczek. Miłosierdzie Boże w duszy mojej, Kraków 2012. Franciszek, Encyklika Lumen fidei, Watykan 2013.
Garrigou-Lagrange R., Trzy okresy życia wewnętrznego, Niepokalanów 2018. Giertych W., Jak żyć łaską. Płodność Boża w czynach ludzkich, Kraków 2006. Gmurowski A., Cnoty nabyte i cnoty wlane. Studium porównawcze w myśl zasad św. Tomaszaz Akwinu, Gniezno 1935.
Gogacz M., Odpowiedzialność osobowa i wspólnotowa, „Collectanea Theologica” 42/4 (1972), s. 39-51.
Gogola J.W., Teologia komunii z Bogiem, Kraków 2001.Goleman D., Inteligencja emocjonalna: Sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu, lecz od umiejętności kierowania emocjami, Poznań 2005.
Greshake G., Wprowadzenie do nauki o łasce, Kraków 2005.
Guillet L., Nuit de lumiere, Tours 1969, s. 35 za: H. Wejman, Zjednoczenie z Bogiem i jego rola w życiu duchowym człowieka według św. Jana od Krzyża, w: J.W. Gogola (red.), Na drodze zjednoczenia z Bogiem, Kraków 2000, s. 69-92.
Hildebrand D. v., Liturgy and Personality, Steubenville, Ohio 2016. Hildebrand D. v., Transformation in Christ. On the Christian attitude, San Francisco 2001.
Ignacy Antiocheński, List do Rzymian, w: Pisma ojców apostolskich, Poznań 1924, s. 229-230, za: J. Salij, „Człowieka do końca nie można zrozumieć bezChrystusa”, http://dlibra.kul.pl/Content/27175/11_czlowieka_nie_mozna.pdf (dostęp 11.11.2021).
Jan od Krzyża, Droga na Górę Karmel, w: Dzieła, Kraków 1995, s. 132-401. Jan od Krzyża, Pieśń duchowa, w: Dzieła, Kraków 1995, s. 521-714.
Jan od Krzyża, Noc ciemna, w: Dzieła, Kraków 1995, s. 403-520.
Jan od Krzyża, Żywy płomień miłości, w: Dzieła, Kraków 1995, s. 715-803.
Jan od Krzyża, Listy, w: Jan od Krzyża, Dzieła, Kraków 1995, s. 805-840.
Jan Paweł II, Adhortacja apostolska Reconcilatio et paenitentia, Watykan 1984.
Jan Paweł II, Encyklika Dives in Misericordia, Watykan 1980.
Jan Paweł II, Encyklika Dominum et Vivificantem, Watykan 1986.
Jan Paweł II, Encyklika Veritatis splendor, Watykan 1993.
Kant I., Uzasadnienie metafizyki moralności, Kraków 1953.
Klemens Aleksandryjski, Zachęta do Greków, w: Apologie, Pisma Starochrześcijańskich Pisarzy, t. 44, Warszawa 1988, s. 99-201.
Katechizm Kościoła Katolickiego, Poznań 1994.
Kodeks Prawa Kanonicznego, Poznań 1984.
Konstytucja o liturgii świętej Sacrosanctum concilium, 1963, w: Sobór Watykański II. Konstytucje, dekrety, deklaracje, Poznań 1986, s. 25-70. Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym Gaudium et spes, 1965, w: Sobór Watykański II, Konstytucje, dekrety, deklaracje, Poznań 1986, s. 519-620.
Kośla R.H., Elementy teologii mistycznej św. Bonawentury z Bagnoregio, „Studia Sandomierskie” 28 (2021), s. 177-201.
Kotecki D., Przesłanie moralne apokalipsy w świetle listu do Kościoła w Efezie (Ap 2, 1-7), w: W. Pikor (red.), Moralność objawiona w Biblii, „Analecta Biblica Lublinensia” 7, Lublin 2011, s. 169-189.
Levada W., Biblia a moralność, w: W. Pikor (red.), Moralność objawiona w Biblii, „Analecta Biblica Lublinensia” 7, Lublin 2011, s. 11-23.
Loyola I., Ćwiczenia duchowne, Poznań 2000.
Marecki J., Błogosławiona Maria Bernardyna Jabłońska, „Folia Historica Cracoviensia”, 15 (2010), s. 403-414.
Mróz M., Człowiek w dynamizmie cnoty. Aktualność aretologii św. Tomasza z Akwinu w świetle pytania o podstawy moralności chrześcijańskiej, Toruń 2001.
Naumowicz J., Wcielenie Boga i zbawienie człowieka. Złota reguła soteriologii patrystycznej, „Warszawskie Studia Teologiczne”, XIII (2000), s. 17-30. Niziński S., Edyta Stein: ofiara holokaustu czy mistrzyni przeżywania epokowej nocy ludzkości?, w: M. J Jaszczyszyn (red.), Św. Teresa Benedykta od Krzyża (Edyta Stein) – Kobieta i Karmelitanka Bosa – Patronką Europy, Biblioteka Zeszytów Karmelitańskich nr 2, Poznań 2001, s. 83-102.
Orygenes, Komentarz do Pieśni nad Pieśniami. Homilia do Pieśni nad Pieśniami, Kraków 1994.
Paweł VI, Wyznanie wiary Ludu Bożego, Watykan 1968, w: „Acta Apostolicae Sedis”, 55 (1968), s. 436-445, https://www.vatican.va/archive/aas/documents/ AAS-60-1968-ocr.pdf (dostęp 11.11.2021).
Pikor W., Rola pamięci w decyzjach moralnych człowieka w świetle Księgi Eze- chiela, w: W. Pikor (red.), Moralność objawiona w Biblii, „Analecta Biblica Lublinensia” 7, Lublin 2011, s. 81-98.
Pinckaers S.T., Źródła moralności chrześcijańskiej (Jej metoda, treść, historia), Poznań 1994.
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu. Biblia Tysiąclecia, Poznań 1994. Pius XII, Encyklika Mediator Dei, Watykan 1947.
Plich R., Proporcjonalizm: Pokusa utylitaryzmu w teologii moralnej, „Forum Teologiczne” 12 (2011), s. 73-86.
Prefacja o Najświętszym Sercu Pana Jezusa, nr 48, w: Mszał Rzymski dla diecezji polskich, Poznań 1986, s. 65*.
Ratzinger J., Duch liturgii, Kraków 2000.
Ratzinger J., Eschatologia. Śmierć i życie wieczne, Poznań, 1984.
Ratzinger J., Homily, „Mary and Martha”, w: A. Reid (red.), Looking Again at the Question of the Liturgy, Proceedings of the July 2001 Fontgombault Liturgical Conference, Farnborough 2003, s. 13-15.
Salij J., „Człowieka do końca nie można zrozumieć bez Chrystusa”, http://dlibra.kul.pl/Content/27175/11_czlowieka_nie_mozna.pdf (dostęp 11.11.2022). Słomka W., Liturgia a duchowość chrześcijańska (według Konstytucji II So- boru Watykańskiego o Liturgii), „Ruch Biblijny i Liturgiczny”, 22/4-5 (1969), s. 239-248.
Słomkowski A., Teologia życia duchowego w świetle Soboru Watykańskiego II, Ząbki 2000.
Stępień T., Wprowadzenie do antropologii filozoficznej św. Tomasza z Akwinu, Warszawa 2013.
Stróżewski W., Istnienie i sens, Kraków 2005.
Swieżawski S., Święty Tomasz na nowo odczytany, Poznań 1995.
Świeżawski W., Odo Casei OSB – mystagog Kościoła współczesnego – o misterium i mistagogii, „Anamnesis” 16 (1998/1999), nr 1, s. 55-69.
Tanquerey A., Zarys teologii ascetycznej i mistycznej, t. 2, Warszawa 2003. Tatar M., Biblijne podstawy eklezjalnej duchowości communio, „Collectanea Theologica”, 91 (2021) nr 2, s. 119-145.
Teresa Benedykta od Krzyża (E. Stein), Wiedza Krzyża. Studium o św. Janie od Krzyża, Kraków 2003.
Teresa od Dzieciątka Jezus, Dzieje duszy, Poznań 2008.
Teresa od Jezusa, Droga doskonałości, w: Dzieła, t. 2, Kraków 1987, s. 5-217.
Teresa od Jezusa, Twierdza wewnętrzna, w: Dzieła, t. 2, Kraków 1987, s. 219-446. Tichy R., Mistyczna historia człowieka według Barnarda z Clairvaux, Poznań 2019.
Tischner J., Fenomenologia świadomości egotycznej. Rozprawa habilitacyjna, Kraków 1971, w: Dzieła zebrane. Studia z filozofii świadomości, Kraków 2006, s. 129-422.
Tischner J., Nieszczęsny dar wolności, Kraków 2015.
Tomasz z Akwinu, Corpus Thomisticum, łacińskie teksty dostępne online, http://www.corpusthomisticum.org (dostęp 11.11.2021).
Tomasz z Akwinu, Suma Teologiczna, https://zwola-old.karmelicibosi.pl/p/z/formacja/summa.html (dostęp 11.11.2021).
Tomasz z Akwinu, The Summa Theologiae of Saint Thomas Aquinas, Latin--English Edition, Volume I, III, IV, VI, IXa, Scotts Valley, California 2008. Torrell J.-P., Święty Tomasz z Akwinu mistrz duchowy, Poznań–Warszawa 2003. Witczyk H., Człowiek jako wikariusz Boga (Rdz 1, 26-28). Implikacje moralne „obrazu Boga” w człowieku, w: W. Pikor (red.), Moralność objawiona w Biblii, „Analecta Biblica Lublinensia” 7, Lublin 2011, s. 67-80.
Witczyk H., „Obraz Boży” w człowieku i jego implikacje, „ZNKUL” 53/3 (2010), s. 3-14.
Urbański S., Czysta intencja, w: M. Chmielewski (red.), Leksykon duchowości katolickiej, Lublin–Kraków 2002, s. 172.
Urbański S., Teologia życia mistycznego. Studium polskiej mistyki (1914-1939), Warszawa 1999.
Wojtyła K., Człowiek w polu odpowiedzialności, Rzym-Lublin 1991.
Wojtyła K., Problem teorii moralności, w: W nurcie zagadnień posoborowych, Warszawa, t. 3 (1969), s. 217-249.
Wojtyła K., Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, w: T. Styczeń, W. Chudy, J.W. Gałkowski, A. Rodziński, A. Szostek (red.), Człowiek i moralność, t. 4, Lublin 1994, s. 43-344.
Wrona L., Wpływ środowiska rodzinnego na obraz Boga w początkach życia duchowego świętej Teresy od Jezusa, „Duchowość w Polsce” 18 (2016), s. 234-243. Zatwardnicki S., Przebóstwienie w perspektywie teologii i mistyki. Synteza dwóch mądrości «bez zmieszania i bez rozdzielania», „Roczniki Teologii Katolickiej”, t. 13/1, (2014), s. 193-220.
Google Scholar