Bagrowicz, J., „Inicjacyjno-katechumenalny kształt edukacji religijnej dorosłych w Kościele”, Collectanea Theologica 72/2 (2002) 85–108.
Google Scholar
Baniak, J., „Żywotność katechezy szkolnej w Polsce w spostrzeżeniach i krytycznej ocenie młodzieży licealnej i akademickiej. Od akceptacji do kontestacji”, Tradycja i innowacja w polu refleksji socjologii religii (red. S.H. Zaręba – I. Borowik; Warszawa: Kontrast 2016) 341–357.
Google Scholar
Bazylak, J., Postawy religijne młodzieży i ich związki z wybranymi elementami osobowości (Warszawa: Akademia Teologii Katolickiej 1984).
Google Scholar
Boguszewski, R., „Religijność młodzieży”, Młodzież 2021. Raport z badań ilościowych zrealizowanych przez Fundację CBOS (Warszawa: CBOS 2022) 126–140.
Google Scholar
Centrum Badania Opinii Społecznej, Komunikat z badań nr 89/2022. Polski pejzaż religijny – z dalekiego planu (oprac. M. Grabowska; Warszawa: CBOS 2022).
Google Scholar
Centrum Badania Opinii Społecznej, Komunikat z badań nr 91/2022. Polski pejzaż religijny – z bliższego planu (oprac. M. Grabowska; Warszawa: CBOS 2022).
Google Scholar
Centrum Badania Opinii Społecznej, Religijność młodych na tle ogółu społeczeństwa. Komunikat z badań nr 144/2021 (oprac. M. Grabowska; Warszawa: CBOS 2021).
Google Scholar
Czekalski, R., „Wiara i wiedza warunkiem katechezy”, Studia Katechetyczne 10 (2014) 41–52.
Google Scholar
Dingemans, L. - Rémy, I., „Kryteria żywotności katolicyzmu”, Ludzie – wiara – Kościół. Analizy socjologiczne (red. B. Cywiński; Warszawa: Więź 1966) 113–142.
Google Scholar
Filipczuk, M., „Wychowanie moralne w kontekście przemian cywilizacyjnych”, Collectanea Theologica 88/1 (2018) 141–171. DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2018.88.1.06.
Google Scholar
Główny Urząd Statystyczny, „Ludność według przynależności do wyznania religijnego”, https://stat.gov.pl/spisy-powszechne/nsp-2021/nsp-2021-wyniki-ostateczne/tablice-z-ostatecznymi-danymi-w-zakresie-przynaleznosci-narodowo-etnicznej-jezyka-uzywanego-w-domu-oraz-przynaleznosci-do-wyznania-religijnego,10,1.html (dostęp 17.10.2023).
Google Scholar
Gogolik, M., „Deklaracja wiary a poziom wiedzy religijnej młodzieży”, Język. Religia. Tożsamość 12 (2015) 35–56.
Google Scholar
Jarmoch, E., „Religijność indywidualna Polaków”, Kościół i religijność Polaków 1945–1999 (red. W. Zdaniewicz T. Zembrzuski; Warszawa: Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego SAC 2000) 385–405.
Google Scholar
Jasiński, K., „The Internal Secularisation of Religion”, Collectanea Theologica 91/4 (2021) 95–111. DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2021.91.4.04.
Google Scholar
Katechizm Kościoła Katolickiego (Poznań: Pallottinum 1994).
Google Scholar
Katolicka Agencja Informacyjna, „Raport Kościół w Polsce 2023”, https://www.ekai.pl/raport-kosciol-w-polsce-2023 (dostęp 17.10.2023).
Google Scholar
Kawalec, P., „Wiedza”, Encyklopedia katolicka (red. E. Gigilewicz; Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL 2014) XX, 485–487.
Google Scholar
Kompendium Katechizmu Kościoła Katolickiego (Kielce: Jedność 2005).
Google Scholar
Konferencja Episkopatu Polski, Dyrektorium katechetyczne Kościoła katolickiego w Polsce (Warszawa – Kraków: WAM 2001).
Google Scholar
Kurzydło, D., „Po co (nam) lekcja religii? Stosunek młodzieży do nauczania religii w szkole”, Edukacja 1 (2023) 4–17. DOI: https://doi.org/10.24131/3724.230103.
Google Scholar
Mariański, J., Pluralizm społeczno-kulturowy jako megatrend a religijność i moralność. Studium socjologiczne (Lublin: Wyższa Szkoła Nauk Społecznych z siedzibą w Lublinie 2022).
Google Scholar
Mąkosa, P., „Confessional and catechetical nature of religious education in Poland”, The Person and the Challenges 5/2 (2015) 53–66. DOI: https://doi.org/10.15633/pch.1521.
Google Scholar
Mąkosa, P., „Preewangelizacja pierwszym i koniecznym etapem formacji chrześcijańskiej”, Katecheta 54/7–8 (2010) 25–34.
Google Scholar
Mąkosa, P., „Przyszłość ewangelizacji i katechezy wobec przemian kulturowych”, Wychowanie i katecheza w służbie Polakom w kraju i na emigracji (red. P. Mąkosa; Lublin: Pronoia 2018) 8–19.
Google Scholar
Mąkosa, P. - Zając, M. - Zakrzewski, G., „Opting out of Religious Education and the Religiosity of Youth in Poland: A Qualitative Analysis”, Religions 13/906 (2022) 1–9. DOI: https://doi.org/10.3390/rel13100906.
Google Scholar
Murawski, R., „Istotne funkcje katechezy”, Horyzonty Wiary 7/3 (1996) 6–7.
Google Scholar
Olechnicki, K. - Załęcki, P., Słownik socjologiczny (Toruń: Graffiti BC 2002).
Google Scholar
Opozda, D., „Wiedza”, Encyklopedia aksjologii pedagogicznej (red. K. Chałas A. Maj; Radom: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne 2016) 1314–1318.
Google Scholar
Osewska, E., „Ograniczenia i możliwości katechezy w rodzinie”, Seminare. Poszukiwania naukowe 11 (1995) 81–98.
Google Scholar
Papieska Rada ds. Krzewienia Nowej Ewangelizacji, Dyrektorium o Katechizacji (Kielce: Jedność 2020).
Google Scholar
Piwowarski, W., „Postawy wobec wiary”, Postawy społeczno-religijne mieszkańców archidiecezji katowickiej (red. W. Zdaniewicz - T. Zembrzuski; Katowice: Księgarnia św. Jacka 1999) 13–22.
Google Scholar
II Polski Synod Plenarny (1991–1999) (Warszawa – Poznań: Pallottinum 2001).
Google Scholar
Rogowski, C., „Młodzież i ewangelizacja w środowiskach katolickich i protestanckich w Niemczech”, Młodzież a ewangelizacja w perspektywie wyzwań XXI wieku (red. W. Nowak; Olsztyn: Studio Poligrafii Komputerowej SQL 2000) 89–111.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz.U. 1992 nr 36 poz. 155 z późniejszymi zmianami).
Google Scholar
Słotwińska, H., Kształtowanie postaw na katechezie (Lublin: Wydawnictwo KUL 2004).
Google Scholar
Stark, R. - Charles, Y.-G., „Wymiary zaangażowania religijnego”, Socjologia religii. Wybór tekstów (red. W. Piwowarski; Kraków: Nomos 1998) 184–185.
Google Scholar
Szpet, J., „Podstawa programowa katechezy”, Przesłanie dokumentów katechetycznych Kościoła w Polsce (red. S. Dziekoński; Warszawa: Verbinum 2003) 23–42.
Google Scholar
Szymczak, W., „Wiedza religijna jako parametr religijności. Założenia teoretyczne i ich implikacje”, W poszukiwaniu ciągłości i zmiany. Religia w perspektywie socjologicznej (red. I. Borowik; Kraków: Nomos 2012) 77–93.
Google Scholar
Szyndler, K., Znajomość i akceptacja wartości religijno-moralnych. Studium katechetyczno-socjologiczne w świetle badań maturzystów archidiecezji przemyskiej (Dysertacja doktorska: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin 2023).
Google Scholar
Święs, K., Przemiany religijności miejskiej w czasie transformacji systemowej (Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL 2011).
Google Scholar
Youcat - Katechizm Kościoła Katolickiego dla młodych (Częstochowa: Edycja św. Pawła 2011).
Google Scholar
Vogt, E., „Problem obiektywności w badaniach socjoreligijnych”, Socjologia religii. Wybór tekstów (red. F. Adamski; Kraków: WAM 1983) 275–281.
Google Scholar
Zakrzewski, G., „Motywy rezygnacji młodzieży z lekcji religii oraz szanse zatrzymania tego procesu na podstawie badań w diecezji płockiej”, Nowa epoka polskiej katechezy (red. D. Kiełb; Rzeszów: Bonus Liber 2021) 69–87.
Google Scholar
Zubrzycka-Maciąg, T., „Oczekiwania młodzieży względem nauczania religii w szkole średniej – raport z badań”, Roczniki Teologiczne 68/11 (2021) 71–86. DOI: https://doi.org/10.18290/rt226911.3.
Google Scholar