Opublikowane: 2025-04-26

Elementy science fiction w wybranych grach komputerowych

Roman Bromboszcz
Kultura Media Teologia
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/kmt.2025.61.03

Abstrakt

Celem artykułu jest dokonanie przeglądu gier komputerowych i prezentacja zawartych w nich elementów fantastyczno-naukowych. Za metodę obieram bezpośrednie doświadczenie badanych rozgrywek. Biorę pod uwagę gry, które udostępnia platforma Steam, a kluczem w wyborze są tagi: "science fiction" i "adventure". Tekst prowadzi do wniosku, że gry z tego zakresu estetyzują śmierć, propagują przemoc zamiast dialogu, uczą przebiegłości i pomagają ułożyć siebie poprzez nawigowalny labirynt.

Słowa kluczowe:

science fiction, gry komputerowe, przebiegłość, przemoc, lęk

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bromboszcz, Roman. „Elementy Science Fiction W Wybranych Grach Komputerowych”. Kultura Media Teologia, t. 61, nr 1, kwiecień 2025, s. 41–49, doi:10.21697/kmt.2025.61.03.

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.