Opublikowane: 2025-06-27

Satyryk, polityk, czy przywódca narodu? Wizerunek medialny Wołodomyra Zełenskiego w kontekście rosyjskiej inwazji na Ukrainę w polskich tygodnikach opinii

Renata Rozbicka
Kultura Media Teologia
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/kmt.2025.62.11

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest analiza wizerunku medialnego prezydenta Wołodomyra Zełenskiego w trzech tygodnikach opiniotwórczych, periodykach o odmiennej proweniencji politycznej: „Newsweek Polska”, „Polityka” i „Sieci”. Analizę wyodrębnionego materiału źródłowego przeprowadzono w oparciu o następujący klucz kategoryzacyjny: pozycjonowanie publikacji – pozwalającą ustalić pozycję materiału w tygodniku ze szczególnym uwzględnieniem okładek i działów pisma; wydźwięk publikacji: neutralny, negatywny, aprobatywny, ambiwalentny temat ilustracji: pojedynczy polityk, kilku polityków, grafika, rysunek karykatura; wydźwięk ilustracji: informacyjny, perswazyjny. Analizy materiału źródłowego dokonano z uwzględnieniem zmiennych zależnych czyli kampanii prezydenckiej, pierwszych kilkunastu miesięcy sprawowania urzędu i rozpoczęcia pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę.

Słowa kluczowe:

wizerunek, tygodnik opiniotwórczy, polityka wewnętrzna, polityka zagraniczna, wojna rosyjsko-ukraińska

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rozbicka, Renata. „Satyryk, Polityk, Czy przywódca Narodu? Wizerunek Medialny Wołodomyra Zełenskiego W kontekście Rosyjskiej Inwazji Na Ukrainę W Polskich Tygodnikach Opinii”. Kultura Media Teologia, t. 62, nr 2, czerwiec 2025, s. 169–187, doi:10.21697/kmt.2025.62.11.

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.