Opublikowane: 2018-11-19

Dokument elektroniczny w jednostkach samorządu terytorialnego

Monika Szymczuk
"Młody Jurysta" Czasopismo Studentów i Doktorantów Wydziału Prawa i Administracji UKSW
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21697/mj.2018.4.08

Abstrakt

W artykule zostanie opisane pojęcie dokumentu elektronicznego, w szczególności omówione będzie zastosowanie dokumentu elektronicznego w jednostkach samorządu terytorialnego. Przedstawiona zostanie potrzeba wprowadzenia elektronicznej administracji, w tym dokumentu elektronicznego oraz opisane będą unormowania prawne, które wpłynęły na rozwój i zainteresowanie tym tematem. Dla usprawnienia działania pracy jednostek samorządu terytorialnego ważne jest wprowadzenie najnowszych rozwiązań technologii informacyjno komunikacyjnej, dlatego dla poznania pojęcia i roli dokumentu elektronicznego w organach administracji publicznej, niezbędne jest określenie korzyści i zagrożeń związanych z nowymi rozwiązaniami e-administracji, w tym dokumentacją elektroniczną. Przy stosowaniu mechanizmów elektronicznych organy jednostek samorządu terytorialnego powinny przestrzegać zasadd powszechności i bezpieczeństwa, które również zostaną opisane w artykule.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szymczuk, M. (2018). Dokument elektroniczny w jednostkach samorządu terytorialnego. "Młody Jurysta" Czasopismo Studentów I Doktorantów Wydziału Prawa I Administracji UKSW, (4), 79–87. https://doi.org/10.21697/mj.2018.4.08

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.