W artykule autor ukazuje wizję Jezusa, jaką prezentuje R. Aslan. Ten muzułmański historyk religii, publicysta, telewizyjny komentator i prezenter Jezusa traktuje jako gorliwego Żyda – zelotę i rewolucjonistę. W ten sposób wpisuje się w nurt trzeciego poszukiwania Jezusa historycznego. Ukazuje jednak historię Nazarejczyka aspektowo. Podejmując analizę pracy muzułmanina, autor artykułu zwraca uwagę na założenia metodologiczne oraz ukazuje główne wątki życia Jezusa w świetle jego badań. W ostatniej części artykułu dokonuje oceny proponowanego wizerunku, odwołując się do fragmentów pracy P. Lisickiego oraz eseju R. Barrona dotyczącego książki muzułmańskiego badacza.
Wizerunek Jezusa prezentowany przez R. Aslana jest skonstruowany pod z góry postawioną tezę. Muzułmański badacz wpisuje Nazarejczyka we własną wizję, którą wcześniej tworzy, odwołując się do kontekstu historycznego. R. Aslan posługuje się fałszywą hermeneutyką. Muzułmański badacz wybiórczo traktuje teksty Ewangelii. Z całości pism nowotestamentowych wybiera te, które potwierdzą Jego tezę. Wizja amerykańskiego badacza zdradza swoistą naiwność i brak naukowości. Wprawdzie R. Aslan przywołuje rozmaite biblijne autorytety, ale równocześnie zachowuje się tak, jakby całkowicie pomijał wyniki badań specjalistów. Przekonuje, że odkrywa Jezusa historycznego, przedchrześcijańskiego, który został całkowicie zafałszowany przez wyznawców Chrystusa. Deklaruje zaufanie do historii i nową próbę odczytanie Ewangelii, tymczasem postępuje całkowicie inaczej.