Opublikowane: 2016-09-20

KONCEPCJA PRZYJACIELA W NARRACJACH DZIECI Z KLAS I-III. STUDIUM EMPIRYCZNO-TEORETYCZNE

Krystyna Heland-Kurzak
Warszawskie Studia Pastoralne
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21697/wsp.2015.10.4.29.09

Abstrakt

W artykule przedstawiono koncepcję przyjaciela w doświadczeniach dzieci, jako pomocnika, kompana zabawy, zaufaną osobę. Zaprezentowane zostały także sposoby rozumienia przyjaźni z Bogiem przez dzieci. W pracy wykorzystane zostały badania nad dziećmi w wieku szkolnym przeprowadzone w katolickiej szkole w Polsce (2015). Prezentowany tekst dotyczy zagadnień roli doświadczeń dzieci, które mają wpływ na konstruowanie koncepcji przyjaciela w relacjach międzyludzkich i w relacji z Bogiem.

Słowa kluczowe:

przyjaźń, koleżeństwo, doświadczenie, religijność dzieci, pedagogika religii

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Heland-Kurzak, K. (2016). KONCEPCJA PRZYJACIELA W NARRACJACH DZIECI Z KLAS I-III. STUDIUM EMPIRYCZNO-TEORETYCZNE. Warszawskie Studia Pastoralne, (4(29), 169–184. https://doi.org/10.21697/wsp.2015.10.4.29.09

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.