Bal M. (2002), Travelling Concepts in the Humanities. A Rough Guide, University of Toronto Press, Toronto, Buffalo, London.
Google Scholar
Bremer J. (2016), Wprowadzenie, in: Przewodnik po kognitywistyce, ed. J. Bremer., Kraków: 7-36.
Google Scholar
Bronk A. (1998), Zrozumieć świat współczesny, Lublin.
Google Scholar
Bronk A. (2009), Podstawy nauk o religii, 3rd ed., Lublin.
Google Scholar
Bronk A. (2011), Czym jest religiologia?, “Nauka” 2: 39-49.
Google Scholar
Daszkiewicz W. (2010), Rozumienie człowieka a problem cywilizacji – na podstawie poglądów Feliksa Konecznego, w: Kultura i oświata w europejskim międzywojniu, ed. R. Bryzek, J. Urban, Siedlce: 17–28; access: http://sapiencjokracja.pl/rozumienie-czlowieka-a-problem-cywilizacji-na-podstawie-pogladow-feliksa-konecznego/
Google Scholar
Dilthey W. (1910), Der Aufbau der geschichtlichen Welt in den Geisteswissenschaften, Leipzig.
Google Scholar
Dilthey W. (1922) Einleitung in die Geisteswisenschaften. Versuch einer Grundlagen für Studium der Gesellschaft und die Geschichte, w: Gesamelte Schriften, Bd. 1. Stuttgart.
Google Scholar
Dawson C. (2013), Religion and Culture, Catholic University of America Press.
Google Scholar
Duch W. (1998), Czym jest kognitywistyka?, “Kognitywistyka i Media w Edukacji” 1: 9-50.
Google Scholar
Eliade M. (1993), Mit, sacrum, historia, translated by Anna Tatarkiewicz, Warszawa.
Google Scholar
Eliade M. (1984), The Quest: History and Meaning in Religion, University of Chicago Press, Chicago.
Google Scholar
Gapik L. (2013), Choroba i lęk. Zależności psychosomatyczne, “Przegląd Terapeutyczny” 9-10: 1-10.
Google Scholar
Hejmej A. (2008), Muzyka w literaturze. Perspektywy komparatystyki interdyscyplinarnej, Kraków.
Google Scholar
Krąpiec M. A. (1979), Ja – człowiek. Zarys antropologii filozoficznej, Lublin.
Google Scholar
Krąpiec M. A. (1991), Ja – człowiek w: Dzieła, Vol. 9, Lublin.
Google Scholar
Krąpiec M. A. (2009), Człowiek jako osoba, Lublin.
Google Scholar
Makowska I., Gmitrowicz A. (2014), Psychodermatologia – pogranicze dermatologii, psychiatrii i psychologii, “Psychiatria i Psychologia kliniczna” 14(2): 100-105.
Google Scholar
Tabaszewska J. (2013), “Wędrujące pojęcia”. Koncepcja Mieke Bal – Przykład Inter – czy transdyscyplinarności? “Studia Europea Gnesnensia”, 8: 113-130.
Google Scholar
Topolski J. (1972), Świat bez historii, Warszawa.
Google Scholar
Werner W. (1999), Religia w czasie czy poza nim? Jeden z metodologicznych problemów historii religii, “Historyka” XXIX: 69-78.
Google Scholar