The New Testament articles published in the Polish theological journal “Collectanea Theologica” initially (1920-1965) had significant apologetic characteristics. After the Second Vatican Council (1966-1989), they became more pastorally oriented. Especially in the years 1990-2006, many articles were devoted to the relationship between Christianity and Judaism. Since 2007, the problem of the reception of the Old Testament in the New Testament has become much more prominent. In general, the articles related to the New Testament bear witness to the strong ties of Polish biblical scholarship with the Vatican documents concerning Scripture as well as the exegetical methods elaborated in the pontifical universities and institutes in Rome. On the other hand, the heritage of German biblical scholarship is treated in the New Testament articles published in “Collectanea Theologica” with greater mistrust and criticism.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share
Bibliografia
Adamczewski Bartosz, Intertekstualna funkcja cytatu z Księgi Ozeasza w Mateuszowej Ewangelii Dzieciństwa, Collectanea Theologica 86(2016) nr 4, 125–138.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2016.86.4.06
Google Scholar
Adamczewski Bartosz, Jakub, brat Pański, i jerozolimska wspólnota ubogich, Collectanea Theologica 74(2004) nr 1, 65–82.
Google Scholar
Adamczewski Bartosz, Koniec teorii źródeł? Genealogie Rdz 4,17 – 5,32 i ich przepracowanie w Nowym Testamencie, Collectanea Theologica 83(2013) nr 4, 47–74.
Google Scholar
Adamczewski Bartosz, Księga Amosa i listy Pawłowe w Dziejach Apostolskich, Collectanea Theologica 85(2015) nr 4, 125–144.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2015.85.4.06
Google Scholar
Adamczewski Bartosz, Uniwersalistyczna perspektywa Księgi Jozuego w Starym i Nowym Testamencie, Collectanea Theologica 84(2014) nr 4, 105–129.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2014.84.4.06
Google Scholar
Bartnicki Roman, Ewangeliczne zapowiedzi męki, śmierci i zmartwychwstania w świetle kryteriów autentyczności logiów Jezusa, Collectanea Theologica 51(1981) fasc. 2, 53–64.
Google Scholar
Bartnicki Roman, Die Jünger Jesu in Mt 9,35 – 11,1, Collectanea Theologica 58(1988) fasc. spec., 39–56.
Google Scholar
Bartnicki Roman, Powstanie Ewangelii synoptycznych według hipotezy dwóch Ewangelii w ujęciu Bernarda Orcharda, Collectanea Theologica 59(1989) fasc. 3, 5–25.
Google Scholar
Bartnicki Roman, Problem autorstwa Listu Jakuba, Collectanea Theologica 50(1980) fasc. 4, 61–72.
Google Scholar
Bielecki Stanisław, Kairos chrześcijanina według Rz 13, 11–14, Collectanea Theologica 65(1995) nr 3, 85–99.
Google Scholar
Bielecki Stanisław, Tło polityczne, kulturowe i społeczne perykopy o obowiązkach chrześcijanina względem społeczności świeckiej (Rz 13, 1–10), Collectanea Theologica 70(2000) nr 3, 31–51.
Google Scholar
Bogacki Henryk, Konstytucja II Soboru Watykańskiego o Bożym Objawieniu »Dei Verbum«, Collectanea Theologica 36(1966), 74–92.
Google Scholar
Chrostowski Waldemar, Czy Żydzi »nie podobają się Bogu i są wrodzy wszystkim ludziom« (1 Tes 2,15)? Niewiara w Jezusa Chrystusa a wrogość wobec Niego i Jego wyznawców, Collectanea Theologica 70(2000) nr 2, 47–68.
Google Scholar
Chrostowski Waldemar, »Czyż Bóg odrzucił lud swój« (Rz 11,1), Refleksja biblijno-teologiczna, Collectanea Theologica 75(2005) nr 2, 39–56.
Google Scholar
Chrostowski Waldemar, Jezus Chrystus – Arcykapłan Nowego Przymierza, Collectanea Theologica 80(2010) nr 3, 7–34.
Google Scholar
Chrostowski Waldemar, Kościół a Izrael, Collectanea Theologica 73(2003) nr 1, 73–94.
Google Scholar
Chrostowski Waldemar, Lekarz i jego posługa w świetle Biblii, Collectanea Theologica 71(2001) nr 3, 51–67.
Google Scholar
Chrostowski Waldemar, Niewidomi w Piśmie Świętym, Collectanea Theologica 82(2012) nr 2, 5–22.
Google Scholar
Chrostowski Waldemar, Nowy Testament a Qumran – ponad pół wieku dociekań i dylematów, Collectanea Theologica 75(2005) nr 3, 139–158.
Google Scholar
Czajkowski Michał, Czy jest antyżydowska Ewangelia najbardziej żydowska?, Collectanea Theologica 64(1994) nr 2, 43–52.
Google Scholar
Czajkowski Michał, »Czyż Bóg odrzucił lud swój?« (Rz 11,1) – teologia odrzucenia i zastąpienia Izraela, Collectanea Theologica 70(2000) nr 2, 35–45.
Google Scholar
Czajkowski Michał, Spór o szabat. Struktura kerygmatyczna Mk 2, 23–28, Collectanea Theologica 64(1994) nr 1, 35–54.
Google Scholar
Czekała Teresa, Łk 1, 34 w egzegezie katolickiej XX wieku, Collectanea Theologica 41(1971) fasc. 3, 29–40.
Google Scholar
Czerski Janusz, Chrystocentryzm Kościoła w Ewangelii św. Mateusza, Collectanea Theologica 37(1967) fasc. 3, 35–48.
Google Scholar
Czerski Janusz, Męka Pańska w ewangeliach synoptycznych w świetle krytyki historyczno-literackiej, Collectanea Theologica 46(1976) fasc. 4, 29–43.
Google Scholar
Dąbek Tomasz Maria, Teksty eschatologiczne w Listach do siedmiu Kościołów (Ap 2–3), Collectanea Theologica 71(2001) nr 1, 19–30.
Google Scholar
Dąbrowski Eugeniusz, Rodzaj literacki Ewangelij synoptycznych, Collectanea Theologica 16(1935), 531–566.
Google Scholar
Gagatnicki Antoni, Zesłanie Ducha Świętego w świetle krytyki historycznej, Przegląd Teologiczny 8(1927), 162–180, 307–314.
Google Scholar
Gądecki Stanisław, Mysterium incarnationis według pism Janowych, Collectanea Theologica 71(2001) nr 3, 31–49.
Google Scholar
Gieniusz Andrzej, Cierpienia obecnego czasu nie stanowią zagrożenia dla (οὐκ ἄξια πρός) chwały, która ma się w nas objawić, Collectanea Theologica 69(1999) nr 1, 27–47.
Google Scholar
Gryglewicz Feliks, Dwie wzmianki o chrzcie w Ewangelii św. Jana, Collectanea Theologica 37(1967) fasc. 1, 66–76.
Google Scholar
Gryglewicz Feliks, Dyskusja Jezusa (J 8, 12–59), Collectanea Theologica 53(1983) fasc. 1, 29–42.
Google Scholar
Gryglewicz Feliks, Ein rätselhaftes Fragment des 4. Evangeliums, Collectanea Theologica 52(1982) fasc. spec., 125–139.
Google Scholar
Gryglewicz Feliks, Wkład św. Jana Ewangelisty w opracowanie rozmowy z Nikodemem, Collectanea Theologica 51(1981) fasc. 4, 43–64.
Google Scholar
Gryziec Piotr R., Tytuły chrystologiczne w Listach Pasterskich, Collectanea Theologica 66(1996) nr 3, 5–30.
Google Scholar
Gryziec Piotr Roman, »Zdrowa nauka« w Listach Pasterskich, Collectanea Theologica 76(2006) nr 4, 5–28.
Google Scholar
Hałas Stanisław, »Uświęceni przez ofiarę Chrystusa raz na zawsze« (por. Hbr 10, 10). Rozumienie kultu w Starym i Nowym Przymierzu, Collectanea Theologica 73(2003) nr 1, 95–116).
Google Scholar
Haręzga Stanisław, Eklezjotwórcza funkcja Słowa Bożego według Dz 3,22–23, Collectanea Theologica 54(1984) fasc. 3, 30–38.
Google Scholar
Haręzga Stanisław, Formuła »Bóg jest miłością« w 1 J 4,8.16 i jej recepcja w pierwszej encyklice Benedykta XVI, Collectanea Theologica 77(2007) nr 3, 63–79.
Google Scholar
Haręzga Stanisław, Istota ewangelizacji w świetle orędzia 1 Tm 1,12–17, Collectanea Theologica 83(2013) nr 1, 57–69.
Google Scholar
Herrmann Teofil, Konstitutive Elemente des christlichen Lebens nach dem hl. Johannes, Collectanea Theologica 53(1983) fasc. spec., 167–175.
Google Scholar
Horak Tomasz, Chrystologia Listu do Hebrajczyków, Collectanea Theologica 62(1992) fasc. 4, 45–57.
Google Scholar
Horak Tomasz, Eklezjologia Listu do Hebrajczyków. Szkic teologiczny, Collectanea Theologica 61(1991) fasc. 1, 49–62.
Google Scholar
Horak Tomasz, Eschatologia Listu do Hebrajczyków, Collectanea Theologica 59(1989) fasc. 2, 5–20.
Google Scholar
Horak Tomasz, Teologia wiary w Liście do Hebrajczyków, Collectanea Theologica 61(1991) fasc. 1, 49–62.
Google Scholar
Hozakowski Władysław, Marja Magdalena w ewangeliach, Przegląd Teologiczny 6(1925), 1–28, 144–156, 283–318.
Google Scholar
Iwański Dariusz, Głuchoniemy poganin z Dekapolu? (Mk 7,31–37), Collectanea Theologica 78(2008) nr 3, 29–44.
Google Scholar
Jankowski Augustyn, »Manna absconditum« (Ap 2, 17) quonam sensu ad Eucharistiam referatur, Collectanea Theologica 29(1958), 3–9.
Google Scholar
Jankowski Augustyn, Mysterium incarnationis jako poprawna i operatywna kategoria biblijna – jej geneza i etapy objawienia w Nowym Testamencie, Collectanea Theologica 71(2001) nr 3, 5–15.
Google Scholar
Jankowski Augustyn, Znak spod Nain, Collectanea Theologica 33(1962), 5–180.
Google Scholar
Jankowski Bogdan, Schola Historiae Formarum quid de resuscitationibus evangelicis sentiat?, Collectanea Theologica 21(1949), 77–106, 219–258.
Google Scholar
Jelonek Tomasz, Doskonałość odnowionego przymierza według Listu do Hebrajczyków, Collectanea Theologica 78(2008) nr 2, 51–63.
Google Scholar
Jezierska Ewa Józefa, »Być z Chrystusem« zaraz po śmierci, Collectanea Theologica 55(1985) fasc. 1, 29–36.
Google Scholar
Jezierska Józefa Ewa, Nadzieja chrześcijańska w teologii Pawłowej, Collectanea Theologica 62(1992) fasc. 1, 31–41.
Google Scholar
Jezierska Ewa Józefa, »Żyjemy dla Pana, umieramy dla Pana…«, Collectanea Theologica 59(1989) fasc. 3, 27–33.
Google Scholar
Karwacki Roman, Spiritus Paraclitus, Collectanea Theologica 59(1989) fasc. 2, 35–42.
Google Scholar
Kiedzik Mirosław, Ewangelia i Dzieje Apostolskie św. Łukasza – bibliografia publikacji w Polsce za lata 1986(85)–97, Collectanea Theologica 69(1999) nr 4, 117–138.
Google Scholar
Kiejza Andrzej, Charakter obecności Chrystusa w Kościele według Ap 1,12–20, Collectanea Theologica 65(1995) nr 4, 21–37.
Google Scholar
Kiejza Andrzej, Hermeneutyka Apokalipsy – kilka przydatnych uściśleń, Collectanea Theologica 69(1999) nr 4, 23–38.
Google Scholar
Kiejza Andrzej, Postać Baranka w Ap 6,1 i 6, 16–17 na tle antropomorficznego obrazu Boga w Nowym Testamencie, Collectanea Theologica 66(1996) nr 3, 31–42.
Google Scholar
Klawek Aleksy, Gloria in excelsis Deo, Przegląd Teologiczny 5(1924), 217–235.
Google Scholar
Klawek Aleksy, Współczesne badanie historyczne Nowego Testamentu, Przegląd Teologiczny 3(1922), 124–136.
Google Scholar
Koet Bart, Poglądy św. Łukasza na Żydów – odrzucenie czy polemika?, Collectanea Theologica 64(1994) nr 2, 53–66.
Google Scholar
Kokot Mirosław, Znaczenie i główna myśl przedmarkowego opowiadania o Przemienieniu Pańskim, Collectanea Theologica 51(1981) fasc. 1, 33–47.
Google Scholar
Kokot Mirosław, Znaczenie nasienia w Łukaszowej przypowieści o siewcy, Collectanea Theologica 43(1973) fasc. 2, 77–83.
Google Scholar
Kościelniak Krzysztof, Sąd Ducha Świętego – egzegeza i teologia J 16, 8–11, Collectanea Theologica 69(1999) nr 4, 5–21.
Google Scholar
Kotecki Dariusz, Aluzje z Księgi Sofoniasza w Nowym Testamencie?, Collectanea Theologica 87(2017) nr 4, 107–124.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2017.87.4.05
Google Scholar
Kotecki Dariusz, Kościół a Synagoga w tradycji Janowej, Collectanea Theologica 78(2008) nr 2, 11–30.
Google Scholar
Kotecki Dariusz, Księga Ezechiela w Ewangelii według św. Jana na przykładzie obrazu Dobrego Pasterza (J 10) oraz »strumieni wody życia« (J 7,37–39), Collectanea Theologica 77(2007) nr 4, 49–77.
Google Scholar
Kotecki Dariusz, Księga Kapłańska w Nowym Testamencie, Collectanea Theologica 80(2010) nr 4, 135–154.
Google Scholar
Kotecki Dariusz, Księga Nahuma w Nowym Testamencie, Collectanea Theologica 81(2011) nr 4, 121–135.
Google Scholar
Kotecki Dariusz, »Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię« (Mk 1,15) – fundament życia chrześcijańskiego, Collectanea Theologica 72(2002) nr 3, 33–53.
Google Scholar
Kowalczyk Andrzej, Próba nowej interpretacji niektórych liczb w Ewangeliach, Collectanea Theologica 70(2000) nr 1, 37–49.
Google Scholar
Kowalski Marcin, »Wiedza wbija w pychę, miłość zaś buduje« (1Kor 8,1b). Pawłowa reguła życia wspólnoty według 1Kor 8,1 – 11,1, Collectanea Theologica 85(2015) nr 2, 31–67.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2015.85.2.02
Google Scholar
Kowalski Seweryn, »Petra enim erat Christus« (1. Cor 10, 5), Collectanea Theologica 21(1949), 199–218.
Google Scholar
Kowalski Seweryn, Le problème de la descente du Christ aux enfers dans la 1 épître de S. Pierre, Collectanea Theologica 21(1949), 42–76.
Google Scholar
Kozyra Józef, Nowe przykazanie miłości, Collectanea Theologica 76(2006) nr 4, 29–45.
Google Scholar
Kręcidło Janusz, Dlaczego Jezus jest godzien najwyższej czci? Strategie perswazyjne ewangelistów Mateusza i Łukasza w perspektywie kultury honoru i wstydu, Collectanea Theologica 80(2010) nr 2, 5–20.
Google Scholar
Kręcidło Janusz, Funkcja metafor militarnych w Pierwszym Liście Piotra, Collectanea Theologica 82(2012) nr 2, 59–70.
Google Scholar
Kręcidło Janusz, Tożsamość Umiłowanego Ucznia w Czwartej Ewangelii, Collectanea Theologica 78(2008) nr 3, 45–58.
Google Scholar
Kubiś Adam, »Miłości pragnę, nie krwawej ofiary«. Relektura Oz 6,6 w Ewangelii według św. Mateusza, Collectanea Theologica 86(2016) nr 4, 103–124.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2016.86.4.05
Google Scholar
Kubiś Adam, Temat stworzenia w Ewangelii Janowej, Collectanea Theologica 88(2018) nr 3, 5–38.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2018.88.3.01
Google Scholar
Kudasiewicz Józef, Circumstans peccatum (Hbr 12, 1), Collectanea Theologica 46(1976) fasc. spec., 127–140.
Google Scholar
Kula Emil, Das Reich Gottes im Alten und Neuen Testament, Collectanea Theologica 20(1939), 83–109, 191–198.
Google Scholar
Kuśmirek Anna, Pośrednik objawienia w pismach qumrańskich i w czwartej Ewangelii, Collectanea Theologica 75(2005) nr 3, 63–83.
Google Scholar
Kwiatkowski Wincenty, Z nowszych badań nad »prehistorią« opisu ewangelijnego o zmartwychwstaniu Chrystusa, Collectanea Theologica 26(1955), 311–352.
Google Scholar
Langkammer Hugolin, Credo pierwotnych Kościołów, Collectanea Theologica 46(1976) fasc. 3, 43–49.
Google Scholar
Ledwoń Dawid, Nowe życie uczniów Jezusa w Ewangelii Jana, Collectanea Theologica 88(2018) nr 2, 5–16.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2018.88.2.01
Google Scholar
Linke Waldemar, Księga Ezechiela w Apokalipsie według św. Jana, Collectanea Theologica 77(2007) nr 4, 79–101.
Google Scholar
Linke Waldemar, Pieśń nad Pieśniami w Apokalipsie? Aluzja literacka lub zbieżność wyrazowa w badaniach intertekstualnych, Collectanea Theologica 78(2008) nr 4, 71–103.
Google Scholar
Łach Jan, Funkcja cudów w ewangelii Łukaszowej, Collectanea Theologica 55(1985) fasc. 3, 39–44.
Google Scholar
Łach Jan, Katechese über die Kirche von Jerusalem in der Apostelgeschichte (2,42–47; 4,32–35; 5,12–16), Collectanea Theologica 52(1982) fasc. spec., 141–153.
Google Scholar
Łach Jan, Die Pflicht zur Versöhnung und Liebe (Mt 5, 43–48), Collectanea Theologica 57(1987) fasc. spec., 57–69.
Google Scholar
Łach Jan, »Sól ziemi« (Mt 5,13), Collectanea Theologica 52(1982) fasc. 4, 47–56.
Google Scholar
Machinek Marian, »Klauzula Mateuszowa« (Mt 5, 32; 19, 9) jako problem pastoralny, Collectanea Theologica 70(2000) nr 3, 5–21.
Google Scholar
Malina Artur, Dlaczego List do Hebrajczyków przypomina o pragnieniach patriarchów?, Collectanea Theologica 88(2018) nr 4, 125–138.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2018.88.4.05
Google Scholar
Malina Artur, Dobra Nowina nieupiększona. Obraz Piotra w Ewangelii Marka, Collectanea Theologica 74(2004) nr 1, 21–38.
Google Scholar
Malina Artur, Jedność Bożego planu zbawienia, Collectanea Theologica 73(2003) nr 1, 139–150.
Google Scholar
Malina Artur, Teologia świątyni i ofiary w Liście do Hebrajczyków, Collectanea Theologica 79(2009) nr 2, 51–63.
Google Scholar
Mędala Stanisław, Funkcja »Żydów« w Ewangelii św. Jana, Collectanea Theologica 64(1994) nr 2, 79–101.
Google Scholar
Mędala Stanisław, Kontemplacja Boga w Jezusie według Czwartej Ewangelii, Collectanea Theologica 70(2000) nr 4, 37–53.
Google Scholar
Mędala Stanisław, »Królestwo Boże będzie wam zabrane« (Mt 21,34). Przypowieść o sprzeniewierczych dzierżawcach (Mk 12,1–12 i par.), Collectanea Theologica 70(2000) nr 2, 7–34.
Google Scholar
Michalski Wilhelm, Pneumatyczny charakter Ewangelij, Przegląd Teologiczny 2(1921), 16–32, 121–146.
Google Scholar
Michniewicz Wojciech, Czy »wypełnienie się Pism« jest właściwym znaczeniem zwrotu »hetaire, ef’ ho parei« u Mt 26,50a?, Collectanea Theologica 70(2000) nr 1, 51–61.
Google Scholar
Mickiewicz Franciszek, Działalność misjonarska św. Piotra poza Palestyną w świetle literatury nowotestamentowej, Collectanea Theologica 89(2019) nr 3, 85–109.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2019.89.3.03
Google Scholar
Mickiewicz Franciszek, Główne tematy teologiczne Drugiego Listu św. Piotra, Collectanea Theologica 88(2018) nr 1, 23–42.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2018.88.1.02
Google Scholar
Mickiewicz Franciszek, Namaszczenie Jezusa Duchem Świętym na proroka według Łk 3,21–22; 4, 18; Dz 10, 38, Collectanea Theologica 77(2007) nr 1, 69–88.
Google Scholar
Mickiewicz Franciszek, Znaczenie sumienia oraz prawa wypisanego w sercu według Rz 2, 12–16, Collectanea Theologica 83(2013) nr 2, 77–96.
Google Scholar
Mielcarek Krzysztof, Interpretacja frazy »bogami jesteście« (J 10,34) w świetle literatury Starego Testamentu i literatury międzytestamentalnej, Collectanea Theologica 70(2000) nr 1, 63–85.
Google Scholar
Mierzwa Tadeusz, Gesù risorto l’adempimento delle Scritture e la pienezza escatologica. Analisi del brano Lc 24.44–49, Collectanea Theologica 71(2001) fasc. spec., 53–66.
Google Scholar
Mikołajczak Mieczysław, Biblijna interpretacja tajemnicy Wcielenia (Łk 1,26–38), Collectanea Theologica 81(2011) nr 2, 49–69.
Google Scholar
Mikołajczak Mieczysław, Działalność Jezusa w świątyni jerozolimskiej – teologia ἱερὸν (Mk 12), Collectanea Theologica 75(2015) nr 1, 5–45.
Google Scholar
Mikołajczak Mieczysław, Królewskie wyznanie Jezusa przed Sanhedrynem, Collectanea Theologica 70(2000) nr 3, 23–30.
Google Scholar
Mikołajczak Mieczysław, Il messaggio della parabola del figlio prodigo (Lc 15,11–32), Collectanea Theologica 69(1999) fasc. spec., 37–58.
Google Scholar
Mikołajczak Mieczysław, Obraz Maryi w perykopie o pobycie Jezusa w Nazarecie (Mk 6,1–6), Collectanea Theologica 82(2012) nr 3, 29–40.
Google Scholar
Mikołajczak Mieczysław, Relacja »o prawdziwych krewnych Jezusa« (Mk 3,31–35), Collectanea Theologica 82(2012) nr 2, 49–58.
Google Scholar
Mikołajczak Mieczysław, Świątynia jerozolimska i jej znaczenie w kształtowaniu obrazu relacji Kościół – Izrael w Dwudziele św. Łukasza (Łk–Dz), Collectanea Theologica 81(2011) nr 3, 5–16.
Google Scholar
Moysa Stefan, Z problematyki charyzmatów Ducha Świętego, Collectanea Theologica 47(1977) fasc. 3, 17–38.
Google Scholar
Muszyński Henryk, Bóg a zło w Piśmie Świętym, Collectanea Theologica 49(1979) fasc. 2, 23–47.
Google Scholar
Muszyński Henryk, Kuszenie Chrystusa w tradycji synoptycznej, Collectanea Theologica 46(1976) fasc. 3, 17–41.
Google Scholar
Muszytowska Dorota, Retoryczna deliberacja w Liście Jakuba 2, 14–16, Collectanea Theologica 83(2013) nr 2, 97–112.
Google Scholar
Muszytowska Dorota, Rola etosu w retoryce narracji o pobycie Pawła w Atenach (Dz 17, 16–34), Collectanea Theologica 83(2013) nr 3, 35–65.
Google Scholar
Najda Andrzej, Metafora budowania w listach św. Pawła, Collectanea Theologica 77(2007) nr 2, 5–29.
Google Scholar
Ostański Piotr, Propozycja nowej interpretacji Ap 3,14, Collectanea Theologica 85(2015) nr 2, 69–81.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2015.85.2.03
Google Scholar
Paprocki Henryk, Elementy liturgii starotestamentalnej w Nowym Testamencie, Collectanea Theologica 64(1994) nr 2, 103–110.
Google Scholar
Pawłowski Zdzisław, Ojczyzna Jezusa: Ziemia i jej znaczenie w Ewangelii wg św. Marka, Collectanea Theologica 74(2004) nr 2, 83–95.
Google Scholar
Peter Michał, Powtórne przyjście Eliasza w świetle Starego i Nowego Testamentu, Collectanea Theologica 27(1956), 5–33.
Google Scholar
Pierzchała Kazimierz, Zamieszkanie Słowa Wcielonego, Collectanea Theologica 88(2018) nr 1, 73–89.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2018.88.1.04
Google Scholar
Pietkiewicz Rajmund, »Słowo mądrości« i »słowo poznania« (1Kor 12, 8). Studium teologiczno-praktyczne o biblijnych i współczesnych charyzmatach, Collectanea Theologica 84(2014) nr 1, 49–66.
Google Scholar
Pisarek Stanisław, Uczeń i jego radość w perykopie o winnym krzewie J 15,1–11, Collectanea Theologica 68(1998) nr 4, 21–29.
Google Scholar
Piskorski Dariusz, Preegzystencja Chrystusa czy prehistoria Adama? Adamiczna wykładnia Flp 2, 6–11 w ujęciu J.D.G. Dunna, Collectanea Theologica 80(2010) nr 2, 21–37.
Google Scholar
Rabiej Stanisław, »Ego eimi« w ewangelii św. Jana znakiem boskiej godności Jezusa, Collectanea Theologica 58(1988) fasc. 2, 19–27.
Google Scholar
Rakocy Waldemar, Czas powstania Drugiego Listu do Koryntian, Collectanea Theologica 73(2003) nr 3, 33–40.
Google Scholar
Rakocy Waldemar, Elementy argumentacji rabinackiej w Rz 9,6–29, Collectanea Theologica 63(1993) nr 3, 97–102.
Google Scholar
Rakocy Waldemar, Entos hymōn (Łk 17,21: królestwo Boże »w was« czy »pośród was«?, Collectanea Theologica 71(2001) nr 1, 31–41.
Google Scholar
Rakocy Waldemar, Lata wizyt Pawła w Jerozolimie po nawróceniu i rok ucieczki z Damaszku, Collectanea Theologica 72(2002) nr 1, 89–98.
Google Scholar
Rakocy Waldemar, Problem datacji i kolokacji w misji Pawła tzw. Soboru Jerozolimskiego, Collectanea Theologica 72(2002) nr 2, 31–44.
Google Scholar
Rakocy Waldemar, Pytanie o klucz do teologii apostoła Pawła, Collectanea Theologica 86(2016) nr 1, 41–60.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2016.86.1.03
Google Scholar
Rakocy Waldemar, Struktura literacka Dz Ap 12,1–19, Collectanea Theologica 64(1994) nr 4, 39–45.
Google Scholar
Rambiert-Kwaśniewska Anna, Małżeństwa mieszane i jak sobie w nich radzić według »tablicy małżeńskiej« 1P 3,1–7. Za czy przeciw tradycji Pawłowej?, Collectanea Theologica 88(2018) nr 1, 43–71.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2018.88.1.03
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, »Ani sandałów, ani laski« (Mk 6, 8–9; Mt 10, 9–10; Łk 9, 3), Collectanea Theologica 57(1987) fasc. 1, 5–14.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, »Ja jestem, nie bójcie się!« Przyczynek do nowotestamentalnej teologii bojaźni Boga, Collectanea Theologica 35(1964), 63–72.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, Jezus i jawnogrzesznica (J 7, 53 – 8, 11), Collectanea Theologica 59(1989) fasc. 4, 5–14.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, »Józef, mąż sprawiedliwy…« (Mt 1,19), Collectanea Theologica 50(1980) fasc. 3, 25–34.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, La justice de Dieu dans l’Epître de Saint Paul aux Romains, Collectanea Theologica 47(1977) fasc. spec., 139–148.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, O naśladowaniu Jezusa (Mt 8, 18–22; Łk 9, 57–60), Collectanea Theologica 60(1990) fasc. 1, 5–14.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, Pokuta i pojednanie w Nowym Testamencie, Collectanea Theologica 48(1978) fasc. 4, 15–34.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, Le problème de l’activité missionnaire de Saint Pierre à Corinthe, Collectanea Theologica 46(1976) fasc. spec., 123–125.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, Przeciwnicy Pawła w Galacji, Collectanea Theologica 43(1973) fasc. 4, 29–35.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, Refleksje na temat pewnej krytyki źródła Q, Collectanea Theologica 52(1982) fasc. 4, 31–46.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, »Uwielbiajcie Boga w waszym ciele« (1 Kor 6,20), Collectanea Theologica 56(1986) fasc. 4, 5–27.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, Zagadnienie paulinizmów w ewangelii św. Marka, Collectanea Theologica 45(1975) fasc. 3, 19–29.
Google Scholar
Romaniuk Kazimierz, Zmiany interpunkcyjne jako jeden ze sposobów rozwiązywania niektórych problemów egzegetycznych, Collectanea Theologica 52(1982) fasc. 1, 47–60.
Google Scholar
Rosik Mariusz, Interpretacja Janowej narracji o otwartym grobie (J 20,1–18) w świetle mitu o rajskim ogrodzie, Collectanea Theologica 74(2004) nr 1, 39–63.
Google Scholar
Rosik Mariusz, Relacja Mk – Mt w świetle współczesnych ujęć teorii dwóch źródeł, Collectanea Theologica 66(1996) nr 4, 53–60.
Google Scholar
Selejdak Ryszard, Koncepcja diakonatu w listach św. Pawła Apostoła, Collectanea Theologica 74(2004) nr 3, 61–75.
Google Scholar
Siwiec Stefan, Nowy sposób wyjaśnienia tekstu I Kor. 7, 36–38, Przegląd Teologiczny 7(1926), 225–239.
Google Scholar
Stabryła Wojciech, Judasz – sprawiedliwy Starego Testamentu, Collectanea Theologica 77(2007) nr 1, 57–68.
DOI: https://doi.org/10.21906/rbl.339
Google Scholar
Stach Piotr, Miejsce powstania listów więziennych św. Pawła, Przegląd Teologiczny 10(1929), 98–117, 220–258.
Google Scholar
Stachowiak Lech, Badania nad napomnieniami moralnymi św. Pawła w XX wieku, Collectanea Theologica 53(1983) fasc. 2, 47–64.
Google Scholar
Stępień Jan, Das Apostolat in biblischer Sicht, Collectanea Theologica 45(1975) fasc. spec., 75–85.
Google Scholar
Stępień Jan, Autentyczność listów do Tesaloniczan, Collectanea Theologica 34(1963), 91–182.
Google Scholar
Stępień Jan, Biblijna wizja pracy, Collectanea Theologica 54(1984) fasc. 1, 45–56.
Google Scholar
Stępień Jan, Kościół Ciałem Chrystusa w wielkich listach św. Pawła, Collectanea Theologica 41(1971) fasc. 4, 25–44.
Google Scholar
Stępień Jan, Przybrane synostwo Boże w Rz 7–8, Collectanea Theologica 55(1985) fasc. 2, 19–27.
Google Scholar
Stępień Jan, Syneidesis (das Gewissen) in der Anthropologie des Apostels Paulus, Collectanea Theologica 48(1978) fasc. spec., 61–81.
Google Scholar
Suski Andrzej, Przekaz świadectwa Jana Chrzciciela w Czwartej Ewangelii, Collectanea Theologica 71(2001) nr 1, 91–102.
Google Scholar
Suski Andrzej, W kwestii integralności opisu zwiastowania (Łk 1, 26–38), Collectanea Theologica 48(1978) fasc. 3, 31–42.
Google Scholar
Szczepański Władysław, Źródła księgi Dziejów Apostolskich, Przegląd Teologiczny 3(1922), 113–123.
Google Scholar
Szewc Eugeniusz, »Chwały« w listach Judy i 2 Piotra, Collectanea Theologica 46(1976) fasc. 3, 51–60.
Google Scholar
Szlaga Jan, »Zbudowani na fundamencie apostołów i proroków«, Collectanea Theologica 46(1976) fasc. 1, 45–65.
Google Scholar
Szuppe Paweł, Szatan w Biblii, Collectanea Theologica 75(2005) nr 1, 47–67.
Google Scholar
Szydelski Szczepan, Filolog o ewangelji Bożego Narodzenia, Przegląd Teologiczny 4(1923), 112–139.
Google Scholar
Szymanek Edward, Glaube und Unglaube im Evangelium des hl. Johannes, Collectanea Theologica 46(1976) fasc. spec., 97–121.
Google Scholar
Szymik Stefan, Mateuszowa metaforyka światła (Mt 4,15–16; 5,14–16; 6,22–23), Collectanea Theologica 75(2005) nr 4, 35–47.
Google Scholar
Tkacz Magdalena, Z badań nad retoryką w listach św. Pawła, Collectanea Theologica 71(2001) nr 1, 103–112.
Google Scholar
Tomson Peter J., Tradycje Jezusowe a chrystologia Pawła Apostoła, Collectanea Theologica 63(1993) nr 2, 27–43.
Google Scholar
Topczewska Urszula, Paulusbriefe als Diskurs. Zur pragmalinguistischen Analyse der paulinischen Texte, Collectanea Theologica 71(2001) fasc. spec., 67–99.
Google Scholar
Tronina Antoni, Judaizm a chrześcijaństwo w I wieku. Koegzystencja czy konfrontacja?, Collectanea Theologica 73(2003) nr 1, 117–137.
Google Scholar
Vosté I.-M., Concilium Hierosolymitanum, Collectanea Theologica 12(1931), 153–189.
Google Scholar
Wilk Janusz, Charakterystyka Tymoteusza w 1Tes 3,2, Collectanea Theologica 84(2014) nr 3, 19–30.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2014.84.3.02
Google Scholar
Wilk Janusz, Personalia w Drugim Liście do Tymoteusza 4,9–15, Collectanea Theologica 87(2017) nr 1, 49–74.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2017.87.1.03
Google Scholar
Wilk Józef, Triumf Baranka jako idea przewodnia Apokalipsy, Collectanea Theologica 40(1970) fasc. 3, 45–61.
Google Scholar
Witczyk Henryk, Przymierze zawarte na Synaju a Nowe Przymierze w Chrystusie, Collectanea Theologica 73(2003) nr 1, 37–72.
Google Scholar
Wojciechowska Kalina, Nowa świątynia u progu nowej ery. Sposoby obecności Księgi Aggeusza w Nowym Testamencie, Collectanea Theologica 82(2012) nr 4, 99–112.
Google Scholar
Wojciechowska Kalina, Wbrew zwyczajom i tradycji. Interpretacja metafory »Nie jest dobrze zabierać chleb dzieci i rzucać pieskom« (Mk 7,27b) z perspektywy Syrofenicjanki, Collectanea Theologica 85(2015) nr 3, 33–48.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2015.85.3.03
Google Scholar
Wojciechowski Michał, Badania nad ustną tradycją synoptyczną, Collectanea Theologica 63(1993) nr 1, 21–52.
Google Scholar
Wojciechowski Michał, Church as Israel according to the Revelation of St. John, Collectanea Theologica 64(1994) fasc. spec., 33–40.
Google Scholar
Wojciechowski Michał, Nowsze studia nad tekstem Dziejów Apostolskich, Collectanea Theologica 64(1994) nr 1, 55–62.
Google Scholar
Wojciechowski Michał, Pochodzenie Ewangelii synoptycznych w świetle tradycji starożytnego Kościoła, Collectanea Theologica 62(1992) fasc. 4, 25–43.
Google Scholar
Wróbel Mirosław S., Pisma qumrańskie a Ewangelia Janowa, Collectanea Theologica 75(2005) nr 3, 55–61.
Google Scholar
Wróbel Mirosław, Znaczenie formuły Birkat ha-Minim w procesie rozdziału Synagogi od Kościoła, Collectanea Theologica 78(2008) nr 2, 65–80.
Google Scholar
Wróbel Mirosław, »Żydzi« w Ewangelii Janowej, Collectanea Theologica 73(2003) nr 1, 19–36.
Google Scholar
Załęski Jan, Czy kobiety powinny milczeć w Kościele? (1 Kor 14, 34–35), Collectanea Theologica 67(1997) nr 4, 5–20.
Google Scholar
Załęski Jan, Elementy egzegezy patrystycznej we współczesnych interpretacjach tekstu Mt 5,32 czy 19,9, Collectanea Theologica 47(1977) fasc. 1, 43–63.
Google Scholar
Załęski Jan, Paruzja a sytuacja zmarłych w Chrystusie według 1 Tes 4,13–18, Collectanea Theologica 71(2001) nr 1, 61–76.
Google Scholar
Załęski Jan, Posłuszeństwo władzy świeckiej według 1 Pt 2, 13–17, Collectanea Theologica 54(1984) fasc. 4, 39–50.
Google Scholar
Załęski Jan, Problem »wyjątku« w 1 Kor 7,15–16, Collectanea Theologica 53(1983) fasc. 1, 43–63.
Google Scholar
Zawadzki Ryszard, Antytezy Kazania na Górze (Mt 5,21–48) we współczesnej egzegezie, Collectanea Theologica 68(1998) nr 1, 23–68.
Google Scholar
Zawadzki Ryszard, Il dialogo fra Gesù e il magistrato ricco in Lc 18,18–23, Collectanea Theologica 74(2004) fasc. spec., 15–48.
Google Scholar
Zawadzki Ryszard, »Ich sende meinen Boten vor dir her« (Mk 1,2): die Gestalt des Elija im Markusevangelium, Collectanea Theologica 71(2001) fasc. spec., 23–52.
Google Scholar
Żabiński Zbigniew, Trzydzieści srebrników, Collectanea Theologica 43(1973) fasc. 2, 65–75.
Google Scholar
Żywica Zdzisław, Człowiek i jego religia w soteriologicznej ocenie Pawła Apostoła, Collectanea Theologica 81(2011) nr 1, 41–60.
Google Scholar
Żywica Zdzisław, Eklezja Mateusza – eschatologiczną »Resztą Izraela«?, Collectanea Theologica 86(2016) nr 1, 25–40.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2016.86.1.02
Google Scholar
Żywica Zdzisław, Kwestia listu rozwodowego w interpretacji Jezusa (Mt 5, 31–32), Collectanea Theologica 76(2006) nr 3, 19–32.
Google Scholar
Żywica Zdzisław, »Obrzezany« Grek i »prawdziwy« Żyd w świetle Rz 1,18–3,20, Collectanea Theologica 87(2017) nr 1, 25–48.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2017.87.1.02
Google Scholar
Żywica Zdzisław, Odpowiedzialność Żydów jerozolimskich za utratę godności synów Abrahama i łaski usprawiedliwienia w Jezusie (Dz 13,13–41), Collectanea Theologica 78(2008) nr 2, 31–49.
Google Scholar
Żywica Zdzisław, »Oto wasz dom pozostawiony jest wam pusty« (Mt 23,38). Mateuszowa interpretacja losów jerozolimskiej świątyni Jahwe Izraela, Collectanea Theologica 79(2009) nr 2, 33–50.
Google Scholar
Żywica Zdzisław, Pawłowa próba uzdrowienia pogrążonego w kryzysie Kościoła korynckiego w świetle 2Kor 1, 18–22, Collectanea Theologica 84(2014) nr 1, 31–48.
Google Scholar
Żywica Zdzisław, Prawość apostoła w świetle Rz 9,1–5, Collectanea Theologica 87(2017) nr 3, 5–23.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2017.87.3.01
Google Scholar
Żywica Zdzisław, Rozumna służba a odnowiony umysł w świetle Rz 12,1–2, Collectanea Theologica 88(2018) nr 1, 5–21.
DOI: https://doi.org/10.21697/ct.2018.88.1.01
Google Scholar
Żywica Zdzisław, Znaczenie i funkcja τὸ μυστήριον w Liście do Kolosan, Collectanea Theologica 78(2008) nr 3, 59–76.
Google Scholar