Celem artykułu jest ukazanie znaczenia nowych mediów dla edukacji do pokoju we wciąż zmieniającym się i niepewnym świecie. W tekście podkreślono znaczenie i potencjał edukacyjny związany z rozwojem technologicznym oraz zdefiniowano zagrożenia, które towarzyszą i są związane z rozwojem i wszechobecnością nowych mediów w życiu człowieka. Podkreślono, że wychowanie do pokoju w świecie nowych mediów stanowi istotny problem pedagogiczny. Nowe media coraz silniej określają poziom krytycznej refleksji związanej z wszelkimi przemianami kulturowymi, społecznymi i technologicznymi. Odkrywanie i propagowanie wartości pokoju w świecie nowoczesnych mediów odbywa się w zupełnie nowych przestrzeniach i perspektywach. Przy użyciu nowoczesnej technologii nowe media wygenerowały nową przestrzeń życia człowieka umożliwiając między innymi głębszą i bardziej rzetelną refleksję nad wychowaniem do pokoju. Niestety oprócz możliwości jakie wygenerowały nowe media dla wychowania do pokoju pojawiły się również zagrożenia z którymi musimy się jako społeczeństwo zmierzyć.
Wychowanie do pokoju w świecie nowych mediów jest procesem dynamicznym, który wymaga ciągłego rozwoju oraz zaangażowania. Jest to zadanie nie tylko dla szkół czy instytucji edukacyjnych. Wyzwanie to dotyczy całego społeczeństwa. Odpowiedzialność zatem spoczywa na wszystkich podmiotach biorących udział w szeroko rozumianym wychowaniu.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.