Opublikowane: 2024-09-06

Childhood in a Conflict-Ridden Islamic Emirate of Afghanistan and the Function of Education in Generating (Dis)Peace

Beata Pietkiewicz-Pareek
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.15

Abstrakt

Głównym celem artykułu jest zrozumienie trudnych warunków życia dzieci w Afganistanie po 2021 roku. Artykuł omawia wyzwania społeczne, takie jak praca dzieci oraz problem wczesnych małżeństw. Młode dziewczęta są zmuszane do zawierania małżeństw przez swoje rodziny, aby wspierać gospodarstwa domowe, ponieważ nie mają możliwości dokończenia edukacji.

Badanie opierało się na wywiadach z Afgańczykami oraz afgańskimi uchodźcami, a także na przeglądzie odpowiedniej literatury. W trakcie okresu badawczego, który trwał od grudnia 2021 do listopada 2023, miałem okazję odwiedzić Ośrodek dla Cudzoziemców w Grupie, gdzie poznałem mieszkających tam afgańskich uchodźców. Kodowanie było kluczowym etapem w procesie analizy danych, ponieważ pomogło w ustaleniu kategorii, które następnie zostały przypisane do kategorii przedstawionych w perspektywie Marthy Nussbaum.

Kwestie dotyczące afgańskich dzieci w Europie zostały zaniedbane, z jedynie ograniczonymi i nieregularnymi próbami ich zrozumienia. Autor niniejszego tekstu pragnie zwrócić uwagę na społeczne warunki, w jakich znajdują się afgańskie dzieci.

Słowa kluczowe:

analfabetyzm, prawa dzieci, edukacja, wczesne małżeństwa, Talibowie

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Pietkiewicz-Pareek , B. (2024). Childhood in a Conflict-Ridden Islamic Emirate of Afghanistan and the Function of Education in Generating (Dis)Peace. Forum Pedagogiczne, 14(2.2), 187–202. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.15

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.