Opublikowane: 2024-09-06

‘Children Shouldn’t Play with Guns’: Strengthening Intercultural Communication Between Polish and Ukrainian Students: A Holistic Approach

Jakub Niewiński
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.12

Abstrakt

Niniejszy artykuł prezentuje praktyczną implementację założeń komunikacji międzykulturowej opartej na filozofii spotkania Martina Bubera, filozofii międzykulturowej Rama Adhara Malla oraz wrażliwości międzykulturowej według koncepcji Guo-Ming Chena oraz Williama J. Starosty, którzy uważają ją za afektywną strategię budowania zrozumienia i zaufania pomiędzy ludźmi. Celem artykułu jest wskazanie możliwości skutecznej komunikacji międzykulturowej, wzmacniającej poczucie przynależności i bezpieczeństwa. Autor, opisując dobre praktyki akulturacyjne w polskiej przestrzeni edukacyjnej po 24 lutego 2022 roku, przywołuje najważniejsze koncepcje Johna W. Berry’ego oraz Wolfganga Welscha opisujące przejście od marginalizacji mniejszości do postaw transkulturowych. Rozważania doktoranta wpisują się
w ideę humanistyki integralnej oraz podejścia holistycznego w edukacji promowanych przez amerykańską etyczkę Marthę C. Nussbaum.

Słowa kluczowe:

komunikacja międzykulturowa, dialog międzykulturowy, zaufanie, akulturacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Niewiński, J. (2024). ‘Children Shouldn’t Play with Guns’: Strengthening Intercultural Communication Between Polish and Ukrainian Students: A Holistic Approach. Forum Pedagogiczne, 14(2.2), 145–160. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.12

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.