Opublikowane: 2024-09-06

Shaping the Value of Respecting the Dignity of People with Disabilities in the Context of Education for Peace: Analysis and Implications

Katarzyna Szeler
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.13

Abstrakt

Edukacja na rzecz pokoju jest jedną z podstaw dobrze funkcjonującego społeczeństwa i warunkiem zapewnienia godności każdej jednostce. Włączenie jak największej liczby osób, w tym osób z niepełnosprawnościami, do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie realizowane jest m.in. w obszarze edukacji. W przedstawionym artykule przeprowadzono wtórną analizę jakościowych danych podstawowych, dotyczących wartości leżących u podstaw edukacji i wychowania jako wysiłków na rzecz promowania kultury pokoju. Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych u dzieci i młodzieży, akceptacja i szacunek dla wszystkich osób, niezależnie od ich niepełnosprawności, może stworzyć społeczeństwo oparte na wartościach pokoju i godności każdej osoby.

Słowa kluczowe:

osoba z niepełnosprawnością, godność, edukacja na rzecz pokoju, wychowanie na rzecz pokoju

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szeler, K. (2024). Shaping the Value of Respecting the Dignity of People with Disabilities in the Context of Education for Peace: Analysis and Implications. Forum Pedagogiczne, 14(2.2), 161–171. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.13

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.