Aronson, E. (1995). Człowiek istota społeczna. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Aristotle. (1964). Nicomachean ethics (W. D. Ross, Trans.). Oxford University Press.
Google Scholar
Banach C. (2001). Wartości w systemie edukacji. „Lider”, no. 3, pp. 3-5.
Google Scholar
Bochenek K. (2003). Filozoficzne racje godności osobowej człowieka upośledzonego.
Google Scholar
In: J. Stala (Ed.), Katecheza specjalna dzisiaj. Problemy i wyzwania. Kielce: Wydawnictwo Jedność.
Google Scholar
Borowska-Beszta B., Bartnikowska U., Ćwirynkało K. (2017). Analiza wtórna jakościowych danych zastanych: Przegląd założeń teoretycznych i aplikacji metodologicznych. „Jakościowe badania pedagogiczne”, no. 1, pp. 5-24.
Google Scholar
Brèmond A., Conet J.F., Davie A. (2008). Kompendium wiedzy o socjologii. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.
Google Scholar
Bronk A. (2012). Kategoria godności człowieka w świetle hermeneutyki. „Analiza
Google Scholar
i Egzystencja”, no. 19, pp. 11-29.
Google Scholar
Cudowska A. (red.). (2018). Życie wartościowe w perspektywie aksjologii pedagogicznej. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
Google Scholar
Chałas K. (2021) Godność człowieka źródłem celów wychowania i zadań szkoły. „Roczniki Pedagogiczne”, no 2, pp. 33-48.
Google Scholar
Chałas K. (2006). Wychowanie ku wartościom: Elementy teorii i praktyki. Godność, odpowiedzialność, tolerancja, vol. I. Lublin–Kielce: Wydawnictwo Jedność.
Google Scholar
Coombs P.H., Ahmed M. (1974). Attacking Rural Poverty: How non-formal education can help. Baltimore: John Hopkins University Press.
Google Scholar
Chudy W. (1988). Sens filozoficzny kondycji człowieka niepełnosprawnego. In: D. Kornas-Biela (Ed.), Osoba niepełnosprawna i jej miejsce w społeczeństwie. Lublin: KUL.
Google Scholar
Chudy W. (1999). Śniadanie u Sokratesa. Kraków: WAM.
Google Scholar
Galasiński D. (2023). Osoby niepełnosprawne czy z niepełnosprawnością? „Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania”, no. 4(9), pp.3-6.
Google Scholar
Garbat M. (2016). Refleksje na temat godnego społeczeństwa, godnego człowieka, godnej niepełnosprawności. „Rozprawy Społeczne”, no. 3, pp. 14-19.
Google Scholar
Gąciarz B. (2014). Model społeczny niepełnosprawności jako podstawa zmian w polityce społecznej. In: B. Gąciarz, S. Rudnicki (Eds.), Polscy niepełnosprawni. Od kompleksowej diagnozy do modelu polityki społecz¬nej. Kraków: Wydawnictwa AGH.
Google Scholar
Goffman, E. (1979). Człowiek w teatrze życia codziennego. Wydawnictwo „Czytelnik”.
Google Scholar
Mayor F. & Bindém J. (Eds.). (2001). Przyszłość świata. Warszawa: Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych.
Google Scholar
Kawczyńska-Butrym, E. (1996). Niepełnosprawność – specyfikacja pomocy społecznej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Kawula S. (1988). Wychowanie dla pokoju w warunkach pokoju. In: S. Kawula (Ed.), Wychowanie patriotyczne wychowaniem dla pokoju. Olsztyn: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie.
Google Scholar
Kawula S. (1980). Wychowanie dla pokoju i w warunkach pokoju. „Studia Pedagogiczne”, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, no. 6, pp. 99-107.
Google Scholar
Krąpiec M.A. (1974). Ja – człowiek. Zarys antropologii filozoficznej. Lublin: KUL.
Google Scholar
Kurowski K. (2014). Wolności i prawa człowieka i obywatela z perspektywy osób
Google Scholar
z niepełnosprawnościami. Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
Google Scholar
Mikrut A. (2013). O poszanowaniu godności osób niepełnosprawnych – idea a rzeczywi¬stość, „Pielęgniarstwo i Zdrowie Publiczne”, vol 3, no 4, pp. 385–391.
Google Scholar
Mikołajczyk B. (2012). Międzynarodowa ochrona praw osób starszych. Warszawa: Wolters Kluwer Business.
Google Scholar
Nikitorowicz J. (2007). Edukacja międzykulturowa. Kreowanie tożsamości dziecka. Gdańsk: Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Leek J. (2014). Pomiędzy porozumieniem a zrozumieniem. Wyzwania edukacji na rzecz pokoju. „Studia Dydaktyczne”, no. 26, pp. 247-257.
Google Scholar
Piejka A. (2021) Pomiędzy wojną i pokojem - przestrzeń budowania kultury pokoju. Humanistyczne ambiwalencje globalizacji. Zbiór studiów. Warszawa: Komitet Prognoz „Polska 2000 Plus” przy Prezydium PAN.
Google Scholar
Radlińska H. (1961). Pedagogika społeczna. Wrocław–Warszawa–Kraków: Zakład Narodowy Imienia Ossolińskich.
Google Scholar
Radziewicz-Winnicki A. (2001). Oblicza zmieniającej się współczesności. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Rosa R. (2007). Filozofia i edukacja do bezpieczeństwa. Siedlce: Akademia Podlaska.
Google Scholar
Rzeźnicka-Krupa J. (2013). Inny i pedagogika: doświadczenie inności i relacja z Innym jako istotne kategorie nauk o wychowaniu. „Studia Edukacyjne”, no. 28, pp. 31-45.
Google Scholar
Suchodolski B. (1985). Przygotowanie do życia w pokoju. „Biuletyn PTP”, no. 3-4, pp. 16-21.
Google Scholar
Świtała I.M. (2019). Wychowanie do wartości w zmieniającym się świecie. „Studia Edukacyjne”, no. 52, pp. 159-172.
Google Scholar
Szawarski Z. (1983). Godność i odpowiedzialność. „Studia Filozoficzne”, no. 8-9, pp. 93-106
Google Scholar
Szymik T. (2023). Melchior Grodziecki jako współczesny wzorzec edukacji dla pokoju
Google Scholar
w zróżnicowanym kulturowo Cieszynie. „Edukacja Międzykulturowa”, no. 1 (20), pp. 75-88.
Google Scholar
Taylor C. (1995). Źródła współczesnej tożsamości. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Wesołowska E.A. (1998), Wychowanie dla pokoju a praktyka pedagogiczna. In: E.A. Wesołowska (Ed.), Śladami Włodkowica – człowieka, prawo, pokój. Płock: Wyd. NOVUM.
Google Scholar
Westcott H. & Cross M. (1996). This Far and No Further: Towards the Ending of the Abuse of Disabled Children. Brimingham: Venture Press,.
Google Scholar
Wilmowska-Pietruszyńska A. & Bilski D. (2013). Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia. „Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania”, no. II/7, pp. 5-20.
Google Scholar