Opublikowane: 2016-11-12

ROZWÓJ WYBRANYCH OBSZARÓW WSPÓŁCZESNEJ NIEMIECKIEJ PEDAGOGIKI

Jerzy Stochmiałek
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2011.2.12

Abstrakt

Niemiecka pedagogika znajduje się w trakcie licznych wyzwań związanych z modernizacją teorii i praktyki edukacji. Znaczący wkład do jej rozwoju wnoszą prace Profesora Dietricha Bennera.
W artykule zaprezentowano wybrane obszary oraz tendencje przemian we współczesnej niemieckiej pedagogice, w tym w obszarze edukacji dorosłych, pedagogiki leczniczej i społecznej. Szczególna uwaga
zwrócona została na takie zagadnienia, jak:
– uwagi terminologiczne obejmujące zwłaszcza pojęcia – andragogika, edukacja dorosłych, pedagogika lecznicza oraz terminy pokrewne;
– najważniejsze trendy, tendencje i obszary badań prowadzonych przez niemieckich andragogów;
– konstytuowanie się podstawowych struktur współczesnej niemieckiej edukacji dorosłych;
– organizacja i kierowanie we współczesnej niemieckiej edukacji dorosłych;
– instytucjonalizacja badań oraz współpraca teoretyków i praktyków.
Europejska współpraca andragogów i pracowników socjalnych w obszarze krajów języka niemieckiego, realizowana jest m.in. w ramach konferencji Sekcji Edukacji Dorosłych Niemieckiego Towarzystwa Nauk o Wychowaniu oraz Niemieckiego Kongresu Pracy Socjalnej
i sympozjów poświęconych międzynarodowej pedagogice leczniczej i pedagogice specjalnej.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Stochmiałek, J. (2016). ROZWÓJ WYBRANYCH OBSZARÓW WSPÓŁCZESNEJ NIEMIECKIEJ PEDAGOGIKI. Forum Pedagogiczne, 1(2), 247–279. https://doi.org/10.21697/fp.2011.2.12

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.