Opublikowane: 2017-01-11

„Uczyć się, aby żyć wspólnie” w koncepcji Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku

Edyta Wolter
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.05

Abstrakt

Celem artykułu jest zaprezentowanie założeń dotyczących podstawowych filarów edukacji, określonych przez Międzynarodową Komisję do spraw Edukacji dla XXI wieku, która pracowała pod kierunkiem Jacques’a Delorsa (przewodniczącego Komisji Europejskiej w latach 19851995). Pokłosiem obrad Komisji jest Raport dla UNESCOEdukacja: jest w niej ukryty skarb” („L’Éducation: Un trésor est caché dedans”, UNESCO 1996). W artykule zastosowano kryterium problemowe, odniesione do poszczególnych części raportu i kategorii postaw dotyczących: zrównoważonego rozwoju, procesu wychowania, kształcenia do współżycia z innymi, odkrywania Innego. 

Słowa kluczowe:

Międzynarodowa Komisja do spraw Edukacji dla XXI wieku, edukacja globalna, rozwój zrównoważony, sztuka nauczania, wychowanie do postaw społecznych, pedagogika ekologiczna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wolter, E. (2017). „Uczyć się, aby żyć wspólnie” w koncepcji Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku. Forum Pedagogiczne, 6(1), 72–80. https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.05

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.