Reviewers

List of reviewers

Peer reviewer panel in 2022

  • Androshchuk Iryna, Uniwersytet Kijowski im. Borysa Grinchenki, Ukraina
  • Appelt Karolina, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Polska
  • Bartosch Ulrich, Europäische Universität. Passau, Niemcy;
  • Bębas Sylwester, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Błeszyński Jacek, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Borowska-Beszta Beata, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Polska
  • Brosch Anna, Uniwersytet Śląski, Polska
  • Buchcic Elżbieta, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polska
  • Buchnat Marzena, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Polska
  • Büssing Arndt, Universität Witten/Herdecke, Niemcy
  • Cassens Manfred, FOM Hochschule für Oekonomie & Management, München, Niemcy;
  • Ciążela Andrzej, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Czerwińska Małgorzata, Uniwersytet Zielonogórski, Polska
  • Ćwirynkało Katarzyna, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Polska
  • Domżalska Aneta, Uniwersytet Warszawski, Polska
  • Dycht Marzena, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Falencka-Jabłońska Małgorzata, Instytut Badawczy Leśnictwa, Polska
  • Fijałkowski Adam, Uniwersytet Warszawski, Polska
  • Flynn Catherine, Berkeley University of California, USA
  • Formella Zbigniew, Università Pontificia Salesiana, Rome, Italy
  • Frączek Magdalena, Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, Polska
  • Gajdzica Zenon, Uniwersytet Śląski, Polska
  • Gajewska Grażyna, Uniwersytet Zielonogórski, Polska
  • Głodkowska Joanna, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Godawa Joanna, Uniwersytet Śląski, Polska
  • Godawa Grzegorz, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Godawa Szymon, Uniwersytet Śląski, Polska
  • Gola Beata, Uniwersytet Jagielloński, Polska
  • Grządziel Dariusz, Universita' Pontificia Salesiana, Roma, Włochy
  • Grzybowski Przemysław, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Polska
  • Gwiazdowicz Dariusz, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Polska
  • Hamerlinska Agnieszka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Polska
  • Hartblay Scott, Elms College, USA
  • Jagodzińska Małgorzata, Państwowa Uczelnia Zawodowa im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie, Polska
  • Jakubiak Krzysztof, Uniwersytet Gdański, Polska
  • Janik Agnieszka, Uniwersytet Wrocławski, Polska
  • Jednaszewski Piotr, St Mary`s Institute Limited
  • Jelinek Jan Amos, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Kamińska Janina, Uniwersytet Warszawski, Polska
  • Kaliska Lada, Uniwersytet Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy, Słowacja
  • Kilian Marlena, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Kirenko Janusz, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska
  • Klim-Klimaszewska Anna, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Polska
  • Klimska Agnieszka, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Klimski Marcin, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Klus-Stańska Dorota, Uniwersytet Gdański, Polska
  • Komar Zvonimir, Uniwersytet w Zagrzebiu, Chorwacja
  • Konopczyński Marek, Uniwersytet w Białymstoku, Polska
  • Kratochvil Radek, Czech Institute of Academic Education, Czechy
  • Krauze-Sikorska Hanna, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Polska
  • Kulawska Ewa, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Kulbaka Jacek, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Kulpa-Puczyńska Aleksandra, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Kuracki Kamil, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Leszczyńska-Rejchert Anna, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Polska
  • Lewicki Tadeusz, Universita' Pontificia Salesiana, Roma, Włochy
  • Leźnicki Marcin, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Polska
  • Lynch Zuzanna, Uniwersytet Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy, Słowacja
  • Łepko Zbigniew, emer. Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Łozowiecka Walentyna, Państwowa Akademia Nauk Pedagogicznych w Kijowie, Ukraina;
  • Łukasiewicz-Wieleba Joanna, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Maier Kathrin, Katholische Stiftungsfachhochschule München, Niemcy
  • Mandrzejewska-Smól Iwona, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Polska
  • Mann Gerald, FOM Hochschule für Oekonomie & Management, München, Niemcy;
  • Marek Zbigniew, Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Markiewicz Hanna, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Marszałek Lidia, Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Matejak Józefa, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Meier Uto, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, Niemcy
  • Miszewski Kamil, Uniwersytet Warszawski
  • Młyński Józef, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Najder-Stefaniak Krystyna, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Polska
  • Ogrodnik Bogdan, Uniwersytet Śląski, Polska
  • Ogrodzka-Mazur Ewa, Uniwersytet Śląski, Polska
  • Ossowski Roman, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Polska
  • Pallisera Diaz Maria, University of Girona, Hiszpania
  • Paluch Michał, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Papakonstantinou Doxa, University of Macedonia, Grecja
  • Paplińska Małgorzata, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Parys Katarzyna, Uniwersytet Jagielloński, Polska
  • Paskova Lucia, Uniwersytet Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy, Słowacja
  • Pawłowicz-Sosnowska Ewa, Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
  • Pietrzak-Zawadka Joanna, Politechnika Białostocka, Polska
  • Podgorska-Jachnik Dorota, Uniwerstet Łódzki, Polska
  • Przybylski Paweł, Instytut Badawczy Leśnictwa, Polska
  • Rembierz Marek, Uniwersytet Śląski, Polska
  • Rogalska-Marasińska Aneta, Uniwerstet Łódzki, Polska
  • Roszczynialska Magdalena, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Rykowski Kazimierz, emer. Instytut Badawczy Leśnictwa, Polska
  • Sadowski Ryszard, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Skrzetuska Ewa, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Polska
  • Smolinska-Theiss Barbara, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Solak Adam, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Sołtys Michalina, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Polska
  • Stankiewicz Alina, Uniwersytet w Białymstoku, Polska
  • Strumińska-Doktór Anna, Państwowa Uczelnia Zawodowa im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie, Polska
  • Svoboda Hoferková Stanislava, Univerzity Hradec Králové, Czechy
  • Śliwerski Bogusław, Uniwersytet Łódzki, Polska
  • Śmiechowska-Petrovskij, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Szafrańska Anida, Uniwersytet Ślaski, Polska
  • Szejner Tomasz, University of Cambridge, USA
  • Szczupał Bernadeta, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Sztaba Mariusz, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Polska
  • Thomas Joachim, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, Niemcy;
  • Toussaint Loren, Department of Psychology Luther College, USA
  • Trempała Wojciech, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Polska
  • Tucholska Stanisława, emer. Katolicki Uniwersytet Lubelski, Polska
  • Tuszyńska Ligia, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Tłuściak-Deliowska Aleksandra, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Urbaniak-Zając Danuta, Uniwersytet Łódzki, Polska
  • Vojtáš Michal, Universita' Pontificia Salesiana, Roma, Włochy
  • Wereszka Katarzyna, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska
  • Winczura Barbara, Uniwersytet Wrocławski, Polska
  • Wojciechowska Aneta, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Polska
  • Woźnicka Małgorzata, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Polska
  • Zamkowska Anna, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, Polska
  • Zaorska Marzenna, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Polska
  • Zawadzka Anna, Uniwersytet Gdański, Polska
  • Zburzycka-Maciąg Teresa, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Polska
  • Zduniak Agnieszka, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska
  • Żeber-Dzikowska Ilona, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polska
  • Ziębakowska-Cecot Katarzyna, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Polska
  • Żółkowska Teresa, Uniwersytet Szczeciński, Polska
  • Żyta Agnieszka, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Polska

Peer reviewer panel in 2020

  • Irena Adamek (University of Bielsko-Biała, Poland)
  • Lydia Aframea Dankyi (University of Cape Coast, Ghana)
  • Birutė Autukevičienė (Vytautas Magnus University, Vilnius, Lithuania)
  • Józefa Bałachowicz (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Jolanta Bonar (University of Łódź, Łódź, Poland)
  • Maria Boużyk (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Martin Brestovanský (Trnava University, Trnava, Slovakia)
  • Olga Chyżna (National Pedagogical Dragomanov University, Kiev, Ukraine)
  • Marzena Dycht (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Dave L. Edyburn (University of Wisconsin, Milwaukee, USA)
  • Ewa Filipiak (The Kazimierz Wielki University, Bydgoszcz, Poland)
  • Joanna Głodkowska (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Kai Horsthemke (The Catholic University of Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt, Germany)
  • Martin Kaleja (Silesian University in Opava, Czech Republic)
  • Alina Kalinowska-Iżykowska (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)
  • Małgorzata Karwowska-Struczyk (Warsaw University, Warsaw, Poland)
  • Bernd Kolleck (ASH University, Berlin, Germany)
  • Zvonimir Komar (University of Zagreb, Zagreb, Kroatia)
  • Adamina Korwin-Szymanowska (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Marta Krasuska-Betiuk (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Kinga Krawiecka (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Kinga Kuszak (Adam Mickiewicz University, Poznań, Poland)
  • Francesco Magni (Università degli Studi, Bergamo, Italy)
  • Rafał Majzner (University of Bielsko-Biala, Poland)
  • Elżbieta Marek (University of Silesia, Katowice, Poland)
  • Anna Odrowąż-Coates (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Agnieszka Olechowska (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Robert Opora (Uniwersytet Gdański, Gdańsk, Polska)
  • Roman Ossowski (The Kazimierz Wielki University, Bydgoszcz, Poland)
  • Monika Parchomiuk (Maria Curie-Skłodowska University, Lublin, Poland)
  • Mária Potočárová (Comenius University, Bratislava, Slovakia)
  • Aneta Rogalska-Marasińska (University of Łódź, Łódź, Poland)
  • Aquilino Rodrigues (University Lusófona, Lisbon, Portugal)
  • Belinda Rudinger (Texas A & M University, Commerce, USA)
  • Ewa Skrzetuska (Warsaw University of Life Sciences – SGGW, Warsaw, Poland)
  • Witold Starnawski (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Małgorzata Suświłło (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)
  • Zuzana Svobodová (University of South Bohemia, České Budějovice, Czech Republik)
  • Zofia Szarota (Warsaw University, Warsaw, Poland)
  • Urszula Szuścik (University of Silesia, Katowice, Poland)
  • Żaneta Tempczyk-Nagórka (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Hristo Todorov (European Humanities University, Sofia, Bulgaria)
  • Marta Wrońska (University of Rzeszów, Rzeszów, Poland)
  • Marzenna Zaorska (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)
  • Ewa Żmijewska (Pedagogical University of Krakow, Krakow, Poland)
  • Agnieszka Żyta (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)
  • Małgorzata Żytko (Warsaw University, Warsaw, Poland)

Peer reviewer panel in 2019

  • Krystyna Ablewicz (Jagiellonian University, Cracow, Poland)
  • Lydia Aframea Dankyi (University of Cape Coast, Ghana)
  • Birutė Autukevičienė (Vytautas Magnus University, Vilnius, Lithuania)
  • Małgorzata Banasiak (Nicolaus Copernicus University, Toruń, Poland)
  • Natalia Bednarska (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Józef Binnebesel (Nicolaus Copernicus University, Toruń, Poland)
  • Maria Boużyk (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Martin Brestovanský (Trnava University, Trnava, Slovakia)
  • Ewa Dybowska (Jesuit University Ignatianum, Cracow, Poland)
  • Marzena Dycht (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Ewa Filipiak (The Kazimierz Wielki University, Bydgoszcz, Poland)
  • Jarosław Gara (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Lyudmyla Gorbunova (National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv, Ukraine)
  • Jarosław Horowski (Nicolaus Copernicus University, Toruń, Poland)
  • Kai Horsthemke (The Catholic University of Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt, Germany)
  • Monika Humeniuk (University of Wrocław, Wrocław, Poland)
  • Krzysztof Jakubiak (University of Gdańsk, Gdańsk, Poland)
  • Wiesław Jamrożek (Adam Mickiewicz University, Poznań, Poland)
  • Martin Kaleja (Silesian University in Opava, Czech Republic)
  • Małgorzata Karwowska-Struczyk (Warsaw University, Warsaw, Poland)
  • Marlena Kilian (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Marcin Klimski (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Leszek Koczanowicz (SWPS University of Social Sciences and Humanities, Wrocław, Poland)
  • Zvonimir Komar (University of Zagreb, Zagreb, Kroatia)
  • Adamina Korwin-Szymanowska (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Piotr Krakowiak (Nicolaus Copernicus University, Toruń, Poland)
  • Marta Krasuska-Betiuk (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Joanna Król (The University of Szczecin, Szczecin, Poland)
  • Jacek Kulbaka (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Aleksandra Kulpa-Puczyńska (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Skaiste Laskiene (Lithuanian University of Health Sciences, Kaunas, Lithuania)
  • Zbigniew Łepko (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Elżbieta Magiera (The University of Szczecin, Szczecin, Poland)
  • Francesco Magni (Università degli Studi, Bergamo, Italy)
  • Maciej Manikowski (University of Wrocław, Wrocław, Poland)
  • Iwonna Michalska (University of Łódź, Łódź, Poland)
  • Grzegorz Michalski (University of Łódź, Łódź, Poland)
  • Bogusław Milerski (Christian Theological Academy, Warsaw, Poland)
  • Kazimierz Misiaszek (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Ona Monkevičienė (Vytautas Magnus University, Vilnius, Lithuania)
  • Agata Nalborczyk (Warsaw University, Warsaw, Poland)
  • Anna Odrowąż-Coates (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Mirosław Patalon (Pomeranian University, Słupsk, Poland)
  • Agnieszka Piskorska (Warsaw University, Warsaw, Poland)
  • Witold Płotka (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Mária Potočárová (Comenius University, Bratislava, Slovakia)
  • Andrej Rajský (Trnava University, Trnava, Slovakia)
  • Georg Ritzer (University College of Teacher Education, Salzburg, Austria)
  • Isaias Riviera (Corvinus University, Budapest, Hungary)
  • Aneta Rogalska-Marasińska (University of Łódź, Łódź, Poland)
  • Mariusz Rosik (Pontifical Faculty of Theology, Wrocław, Poland)
  • Aniela Różańska (University of Silesia, Cieszyn, Poland)
  • Jan Rutkowski (Warsaw University, Warsaw, Poland)
  • David Rybák (Charles University, Prague, Czech Republik)
  • Henning Schluss (University of Vienna, Vienna, Austria)
  • Rosalind Scott (University of Dundee, Dundee, Great Britain)
  • Daniel Sobota (Polish Academy of Sciences, Warsaw, Poland)
  • Wojciech Maciej Stabryła (Jerusalem School of Theology, Jerusalem, Israel)
  • Witold Starnawski (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Wojciech Starzyński (Polish Academy of Sciences, Warsaw, Poland)
  • Krassimir Stojanov (The Catholic University of Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt, Germany)
  • Zuzana Svobodová (University of South Bohemia, České Budějovice, Czech Republik)
  • Urszula Szuścik (University of Silesia, Katowice, Poland)
  • Hristo Todorov (European Humanities University, Sofia, Bulgaria)
  • Jarosław Wiazowski (Warsaw, Poland)
  • Rafał Włodarczyk (University of Wrocław, Wrocław, Poland)
  • Kalina Wojciechowska (Christian Theological Academy, Warsaw, Poland)
  • Marta Wrońska (University of Rzeszów, Rzeszów, Poland)
  • Dorota Żołądź-Strzelczyk (Adam Mickiewicz University, Poznań, Poland)
  • Agnieszka Żyta (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)

Peer reviewer panel in 2018

  • Krystyna Ablewicz (Jagiellonian University, Cracow, Poland)
  • Birutė Autukevičienė (Lithuanian University of Educational Sciences, Vilnius, Lithuania)
  • Natalia Bednarska (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Bogusław Bieszczad (Jagiellonian University, Cracow, Poland)
  • Maria Czerepaniak-Walczak (The University of Szczecin, Szczecin, Poland)
  • Justyna Dobrołowicz (The Jan Kochanowski University, Kielce, Poland)
  • Ewa Filipiak (The Kazimierz Wielki University, Bydgoszcz, Poland)
  • Donal Fitzpatrick (School of Computing Dublin City University, Ireland)
  • Zenon Gajdzica (University of Silesia, Cieszyn, Poland)
  • Jarosław Gara (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Lyudmyla Gorbunova (National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv, Ukraine)
  • Jarosław Horowski (Nicolaus Copernicus University, Toruń, Poland)
  • Kai Horsthemke (The Catholic University of Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt, Germany)
  • Martin Kaleja (Silesian University in Opava, Czech Republic)
  • Jiří Kantor (Palacký University, Olomouc, Czech Republic)
  • Anna Kieszkowska (The Jan Kochanowski University, Kielce, Poland)
  • Marlena Kilian (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Leszek Koczanowicz (SWPS University of Social Sciences and Humanities, Wrocław, Poland)
  • Mirosław Kowalski (University of Zielona Góra, Zielona Góra, Poland)
  • Kinga Krawiecka (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Dariusz Kubinowski (The University of Szczecin, Szczecin, Poland)
  • Małgorzata Lewartowska-Zychowicz (University of Gdańsk, Gdańsk, Poland)
  • Julia Łosiak-Pilch (Jagiellonian University, Cracow, Poland)
  • Elżbieta Łuczak (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)
  • Maria Mendel (University of Gdańsk, Gdańsk, Poland)
  • Ona Monkevičienė (Lithuanian University of Educational Sciences, Vilnius, Lithuania)
  • Agnieszka Naumiuk (Warsaw University, Warsaw, Poland)
  • Julita Navaitiene (Lithuanian University of Educational Sciences, Vilnius, Lithuania)
  • Agnieszka Odrowąż-Coates (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Mária Potočárová (Comenius University, Bratislava, Slovakia)
  • Joanna Rutkowiak (University of Gdańsk, Gdańsk, Poland)
  • Jan Rutkowski (Warsaw University, Warsaw, Poland)
  • Henning Schluss (University of Vienna, Vienna, Austria)
  • Paulina Sosnowska (Warsaw University, Warsaw, Poland)
  • Krassimir Stojanov (The Catholic University of Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt, Germany)
  • Anna Walczak (University of Lodz, Łódź, Poland)
  • Jarosław Wiazowski (Warsaw, Poland)
  • Katarzyna Wrońska (Jagiellonian University, Cracow, Poland)
  • Marzenna Zaorska (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)
  • Agnieszka Żyta (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)

Peer reviewer panel in 2017

  • Krystyna Ablewicz (Jagiellonian University, Cracow, Poland)
  • Jan Bielecki (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Sławomir Bobowski (University of Wrocław, Wrocław, Poland)
  • Maria M. Boużyk (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Mariusz Chamarczuk (Higher School of Personnel Management, Konin, Poland)
  • Helena Ciążela (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Maciej Ciechomski (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Marzena Dycht (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Andrea English (University of Edinburgh, Edinburgh, Great Britain)
  • Barbara Galas (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Jarosław Gara (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Anna H. Gaweł (Jagiellonian University, Cracow, Poland)
  • Izabela Gątarek (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Rafał Godoń (Warsawa University, Warsaw, Poland)
  • Lyudmyla Gorbunova (National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv, Ukraine)
  • Dariusz Grządziel (Salesian Pontificial University, Rome, Italy)
  • Jarosław Horowski (Nicolaus Copernicus University, Toruń, Poland)
  • Wanda Kamińska (Warsaw, Poland)
  • Tomáš Kasper (Technical University of Liberec, Liberec, Czech Republic)
  • Anna Kieszkowska (Jan Kochanowski University, Kielce, Poland)
  • Marta Kotarba-Kańczugowska (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Po-land)
  • Mirosław Kowalski (University of Zielona Góra, Zielona Góra, Poland)
  • Marta Krasuska-Betiuk (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Kinga Krawiecka (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Mariia Kultaieva (H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Kharkiv, Ukraine)
  • Małgorzata Kupisiewicz (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Michał Kwiatkowski (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Marion Mayer (Alice Salomon University, Berlin, Germany)
  • Jarosław Michalski (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Bożena Muchacka (Pedagogical University, Cracow, Poland)
  • Agnieszka Naumiuk (Warsaw University, Warsaw Poland)
  • Krzysztof Niegowski (The State University of Applied Sciences, Piła, Poland)
  • Agnieszka Odrowąż-Coates (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Joanna Pękala (Warsaw University, Warsaw, Poland)
  • Mária Potočárová (Comenius University, Bratislava, Slovakia)
  • Sławomir Przybyliński (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)
  • Małgorzata Przybysz-Zaręba (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Henning Schluss (University of Vienna, Vienna, Austria)
  • Witold Starnawski (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Krassimir Stojanov (The Catholic University of Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt, Germany)
  • Małgorzata Suświłło (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)
  • Bogdan Szczepankowski (University of Social Sciences, Łódź, Poland)
  • Żaneta Tempczyk-Nagórka (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Ligia Tuszyńska (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Jarosław Wiazowski (The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Warsaw, Poland)
  • Kazimierz J. Zabłocki (Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw, Poland)
  • Marzenna Zaorska (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)
  • Farida Ziatdinova (Baškirskij Gosudarstvennyj Agrarnyj Universitet, Ufa, Russia)
  • Agnieszka Żyta (University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland)
  • Alicja Żywczok (University of Silesia, Katowice, Poland)

Peer reviewer panel in 2016

  • Andrzej Bałandynowicz (Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce/Polska)
  • Eunika Baron-Polańczyk (Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra/Polska)
  • Krystyna Błeszyńska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa/Polska)
  • Maria Boużyk (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Mariusz Chamarczuk (Wyższa Szkoła Kadr Menedżerskich, Konin/Polska)
  • Danuta Cichy (Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa/Polska)
  • Maciej Ciechomski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Marzena Dycht (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Jaroslava Gajdošíková Zeleiová (Trnavská Univerzita, Trnawa/Słowacja)
  • Zenon Gajdzica (Uniwersytet Śląski, Cieszyn/Polska)
  • Jarosław Gara (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa/Polska)
  • Izabela Gątarek (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Rafał Godoń (Uniwersytet Warszawski, Warszawa/Polska)
  • Dariusz Grządziel (Università Pontificia Salesiana, Rzym/Włochy)
  • Jarosław Horowski (Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń/Polska)
  • Kai Horsthemke (Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt/Niemcy)
  • Barbara M. Kałdon (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Wanda Kamińska (Warszawa)
  • Anna Kieszkowska (Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce/Polska)
  • Marlena Kilian (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Aneta Klementowska (Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra/Polska)
  • Swantje Köbsell (Alice Salomon Hochschule für Sozialwesen, Berlin/Niemcy)
  • Mirosław Kowalski (Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra/Polska)
  • Rafał Krajewski (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz/Polska)
  • Marta Krasuska-Betiuk (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa/Polska)
  • Kinga Krawiecka (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Ewa Kulawska (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Aleksandra Kulpa-Puczyńska (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Małgorzata Kupisiewicz (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa/Polska)
  • Michał Kwiatkowski (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa/Polska)
  • Piotr Magier (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin/Polska)
  • Jarosław Michalski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Roman Ossowski (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz/Polska)
  • Naděžda Pelcová (Univerzita Karlova v Praze, Praga/Republika Czeska)
  • Aldona Pobojewska (Uniwersytet Łódzki, Łódź/Polska)
  • Mária Potočárová (Univerzita Komenského, Bratysława/Słowacja)
  • Jan Rutkowski (Uniwersytet Warszawski, Warszawa/Polska)
  • Ryszard Sadowski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Grzegorz Sanecki (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin/Polska)
  • Witold Starnawski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Krassimir Stojanov (Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt/Niemcy)
  • Bogdan Szczepankowski (Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Łódź/Polska)
  • Anna Szudra-Barszcz (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin/Polska)
  • Ewa Teodorowicz-Hellman (Stockhoms Universitet, Sztokholm/Szwecja)
  • Katarzyna Wereszka (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa/Polska)
  • Zdzisław Wołk (Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra/Polska)
  • Marzenna Zaorska (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn/Polska)
  • Martyna Żelazkowska (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Teresa Żółkowska (Uniwersytet Szczeciński, Szczecin/Polska)
  • Agnieszka Żyta (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn/Polska)

Peer reviewer panel in 2015

  • Berrin Akman (Hacettepe University, Ankara/Turcja)
  • Krystyna Błeszyńska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa/Polska)
  • Maria Boużyk (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Mariusz Chamarczuk (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Sławomir Chrost (Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce/Polska)
  • Venera Deniskina (Institut Obŝestva Slepyh „Reakomp”, Moskwa/Rosja)
  • Marzena Dycht (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Nadezhda Fedchishin (Ternopolskij Gosudarstviennyi Universitet, Ternopol/Ukraina)
  • Jarosław Gara (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa/Polska)
  • Dariusz Grządziel (Università Pontificia Salesiana, Rzym/Włochy)
  • Ekaterina Ivanova (Kostromskoy Oblastnoy Institut Razvitiya Obrazovaniya, Kostroma/Rosja)
  • Piotr Magier (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin/Polska)
  • Hanna Markiewiczowa (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa/Polska)
  • Barbara M. Kałdon (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Wanda Kamińska (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Marlena Kilian (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Mirosław Kowalski (Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra/Polska)
  • Aleksandra Kulpa-Puczyńska (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Małgorzata Kupisiewicz (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa/Polska)
  • Michał Kwiatkowski (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa/Polska)
  • Zbigniew Marek SJ (Akademia Ignatianum, Kraków/Polska)
  • Marion Mayer (Alice Salomon Hochschule, Berlin/Niemcy)
  • Aldona Pobojewska (Uniwersytet Łódzki, Łódź/Polska)
  • Mária Potočárová (Univerzita Komenského, Bratysława/Słowacja)
  • Joanna Schiller-Walicka (Polska Akademia Nauk, Warszawa/Polska)
  • Witold Starnawski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa/Polska)
  • Piotr Stawiński (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków/Polska)
  • Małgorzata Suświłło (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn/Polska)
  • Ewa Teodorowicz-Hellman (Stockhoms Universitet, Sztokholm/Szwecja)
  • Zdzisław Wołk ((Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra/Polska)
  • Marzenna Zaorska (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn/Polska)
  • Agnieszka Żyta (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn/Polska)

Peer reviewer panel in 2014

  • Almazbek Beishenaliev (Johns Hopkins University, Maryland, USA)
  • Anna Bystrzycka (Republika Czeska)
  • Barbara M. Kałdon (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska)
  • Krystyna Błeszyńska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa, Polska)
  • Sławomir Chrost (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polska)
  • Adam Fijałkowski (Uniwersytet Warszawski, Polska)
  • Jarosław Gara (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa, Polska)
  • Dariusz Grządziel (Universita Pontificia Salesiana, Rzym, Włochy)
  • Nazila Isgandarova (Wilfrid Laurier University, Waterloo, Kanada)
  • Mirosław Kowalski (Uniwersytet Zielonogórski, Polska)
  • Roman Leppert (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Polska)
  • Krystyna Ostrowska (Uniwersytet Warszawski, Polska)
  • Witold Starnawski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska)
  • Piotr Stawiński (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska)
  • Anna Szudra-Barszcz (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Polska)
  • Zdzisław Wołk (Uniwersytet Zielonogórski, Polska)
  • Marzenna Zaorska (Uniwersyter Warmińsko-Mazurski, Polska)
  • Tadeusz J. Zieliński (Chrześcijańska Akademia Teologiczna, Warszawa, Polska)
  • Farida Ziatdinova (Baškirskij Gosudarstvennyj Agrarnyj Universitet, Ufa, Rosja)

Peer reviewer panel in 2013

  • Dorota Bis (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska)
  • Sławomir Chrost (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polska)
  • Venera Deniskina (Institut Obŝestva Slepyh „Reakomp”, Moskwa, Rosja)
  • Wolfgang Feuerhelm (Katholische Fachhochschule Mainz, Niemcy)
  • Adam Fijałkowski (Uniwersytet Warszawski, Warszawa, Polska)
  • Barbara Galas (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska)
  • Jarosław Gara (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Polska)
  • Aleksandra Gralczyk (Uniwersytet Warszawski, Warszawa, Polska)
  • Michał Kwiatkowski (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa, Polska)
  • Maria Niełaczna (Uniwersytet Warszawski, Polska)
  • Krystyna Ostrowska (Uniwersytet Warszawski, Polska)
  • Grzegorz Sanecki (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska)
  • Piotr Stawiński (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska)
  • Zdzisław Wołk (Uniwersytet Zielonogórski, Polska)
  • Farida Ziatdinova (Baškirskij Gosudarstvennyj Agrarnyj Universitet, Ufa, Rosja)

Peer reviewer panel in 2012

  • Krystyna Błeszyńska (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, Polska)
  • Stanisław Chrobak (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska)
  • Adam Fijałkowski (Uniwersytet Warszawski, Polska)
  • Jarosław Gara (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa, Polska)
  • Rafał Godoń (Uniwersytet Warszawski, Polska)
  • Roman Leppert (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Polska)
  • Andrzej J. Murzyn (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska)
  • Naděžda Pelcová (Univerzita Karlova v Praze, Czechy)
  • Monika Pfaller-Rott (Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt, Niemcy)
  • Ewa Pogorzała (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Zamościu, Polska)
  • Marek Rembierz (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska)
  • Eugeniusz Sakowicz (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska)
  • Piotr Stawiński (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska)
  • Monika Szpringer (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polska)
  • Sławomir Sztobryn (Uniwersytet Łódzki, Łódź, Polska)
  • Anna Szudra-Barszcz (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin, Polska)
  • Boris Tuponogov(Institut Korrekcionnoj Pedagogiki Rossijskoj Akademi Obrazovania, Moskwa, Rosja)
  • Mariola Wojciechowska (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polska)
  • Venera Deniskina (Institut Obŝestva Slepyh „Reakomp”, Moskwa, Rosja)
  • Marzenna Zaorska (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Polska)
  • Sławomir Zaręba (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska)
  • Farida Ziatdinova (Baškirskij Gosudarstvennyj Agrarnyj Universitet, Ufa, Rosja)

Peer reviewer panel in 2011

  • Iryna Kurlak (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Polska)
  • Stefan M. Kwiatkowski (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa, Polska)
  • Bogdan Szczepankowski (Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi, Polska)
  • Bogusław Śliwerski (Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska)
This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.