Bereziński, Franciszek. 2014. „Kształcenie i studiowanie w szkole wyższej.” In Perspektywy zmian w praktyce kształcenia akademickiego, edited by Dorota Ciechanowska, 9-18. Szczecin: Pedagogium.
Google Scholar
Boguszewski, Rafał. 2019. „Aspiracje dążenia i plany życiowe młodzieży.” In Młodzież 2018, edited by Mirosława Grabowska and Magdalena Gwiazda, 71-98. Warszawa: CBOS.
Google Scholar
Bylok, Franciszek. 2016. „Konsumpcja hedonistyczna a konsumpcja etyczna: czy potrzebna jest społecznie odpowiedzialna konsumpcja?” Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania 43(3): 39-55. DOI: 10.18276/ sip.2016.43/3-04.
Google Scholar
Bywalec, Czesław. 2007. Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Campbell, Colin. 1987. The Romantic Ethic and the Spirit of Modern Consumerism. Oxford: Basil Blackwell.
Google Scholar
CBOS. 2017. Sens życia - wczoraj i dziś. Research report CBOS no. 41/2017.
Google Scholar
Ciechanowska, Dorota. 2009. „Kultura studiowania.” In Proces kształcenia akademickiego studenta, edited by Dorota Ciechanowska, 25-37. PRINT GROUP Sp. z o.o.
Google Scholar
Długosz, Piotr. 2019. „Różnicowanie się szans edukacyjnych i życiowych młodzieży. Casus peryferii.” In Młodzi 2018. Cywilizacyjne wyzwania, edukacyjne konieczności, edited by Krystyna Szafraniec, 105-115. Sulejówek: A PROPOS Serwis Wydawniczy Anna Sikorska-Michalak.
Google Scholar
Frąckowiak, Monika. 2006. „Postawy kobiet wobec wartości - zarys problematyki w świetle koncepcji teoretycznych oraz badań empirycznych.” Roczniki Socjologii Rodziny 17: 139-160.
Google Scholar
Golka, Marian. 2008. „Spektakle konsumpcji i biedy.” In Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo (dez)informacyjne, edited by Marian Golka, 215-227. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Golka, Marian. 2005. „Przyjemność i zblazowanie.” In Kultura przyjemności. Rozważanie kulturoznawcze, edited by Jan Grad and Hanna Mamzer, 37-56. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Górecki, Olgierd. 2011. „Utylitaryzm - doktrynalna analiza ewolucji nurtu.” Annales: Etyka w Życiu Gospodarczym 1(14): 115-126.
Google Scholar
GUS. 2021. Szkolnictwo wyższe i jego finanse w 2019 r. Retrieved: May 19, 2021, from https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/szkolnic- two-wyzsze-i-jego-finanse-w-2019-roku,2,16.html.
Google Scholar
Holbrook, Morris B. and Elisabeth C. Hirschman. 1982. “The Experiential Aspects of Consumption: Consumer Fantasies, Feelings and Fun.” Journal of Consu- mer Research 9(2): 132-140.
Google Scholar
Hostyński, Lesław. 2006. Wartości w świecie konsumpcji. Lublin: WUMCS w Lublinie.
Google Scholar
Kasperek, Andrzej. 2018. „Poczucie sensu w życiu młodzieży akademickiej. Porównanie wyników badań z lat 1988, 1998, 2005 i 2017.” In Między konstrukcją a dekonstrukcją uniwersum znaczeń. Badania religijności młodzieży akademickiej w latach 1988-1998-2005-2017, edited by Sławomir H. Zaręba and Marcin Zarzecki, 51-68. Warszawa: WWS.
Google Scholar
Kawińska, Martyna, Joanna Wróblewska-Skrzek and Anna Linek. 2020. Wolność wyboru czy przymus zwyczaju? Młodzież akademicka w dobie pandemii o związkach, intymności i więziach rodzinnych. Poznań: Rys.
Google Scholar
Kędzior, Jolanta. 2018. „Wartości, którymi kierują się dzisiejsi studenci (na przykładzie Uniwersytetu Wrocławskiego).” In Komunikacja a zmiana społeczna, edited by Jolanta Kędzior et al., 213-229. Wrocław: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Kluckhohn, Clyde. 2001. “Values and Value-Orientations in the Theory of Action.” In Toward a General Theory of Action, edited by Talcott Parsons and Edward Shils, 388-433. Cambridge: Harvard University Press.
Google Scholar
Krause, Ewa. 2011. „Studia - między przyjemnością a koniecznością.” In Międzynarodowy wymiar i kierunki rozwoju szkolnictwa wyższego: zagadnienia prawne i systemowe, edited by Marcin Skinder, 147-165. Bydgoszcz: Wydawnictwo Mass.
Google Scholar
Królikowska, Sabina. 2004. „Kreowanie postaw konsumpcyjnych przez prasę kobiecą.” In W cywilizacji konsumpcyjnej, edited by Marian Golka, 145-162. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Madera, Andrzej J. 2004. „Mniej lub bardziej publicznie. Wizerunek kobiety w reklamie telewizyjnej.” Środkowoeuropejskie Studia Polityczne 1: 181-199.
Google Scholar
Małysa-Kaleta, Agata. 2012. „Kulturowe uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych kobiet na współczesnym rynku.” In Zachowania rynkowe kobiet. Wybory i determinanty, edited by Ewa Kieżel and Sławomir Smyczek, 11-42. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
Google Scholar
Mamzer, Hanna. 2005. „Baranek na talerzu. Ponowoczesne meandry konsumpcji.” In Kultura przyjemności. Rozważanie kulturoznawcze, edited by Jan Grad and Hanna Mamzer, 27-36. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Mariański, Janusz. 2013. Sens życia. Wartości. Religia. Studium socjologiczne. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Mathews, Gordon. 2005. Supermarket kultury. Kultura globalna a tożsamość jednostki. Translated by Ewa Klekot. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar
Misztal, Maria. 1980. Problematyka wartości w socjologii. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Obuchowski, Kazimierz. 2000. Galaktyka potrzeb, psychologia dążeń ludzkich. Poznań: Zysk i S-ka.
Google Scholar
Palak, Mariusz. 2004. „Wartości i cele życiowe pokolenia Y. Analiza na przykładzie mieszkańców Rzeszowa.” In Czy stracone pokolenie? Młodzież i jej dylematy na początku XXI wieku, edited by Piotr Długosz, Hubert Kotarski and Witold Jedynak, 121-133. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Google Scholar
Patrzałek, Wanda. 2004. „Czynniki kulturowe wpływające na zachowania konsumenckie.” In Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich, edited by Wanda Patrzałek, 11-37. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z.o.o.
Google Scholar
Piwowarski, Władysław. 1993. ABC katolickiej nauki społecznej. Pelplin: Wydawnictwo Diecezjalne Pelplin.
Google Scholar
Podgórecki, Adam et al. 1967. „Założenia i podstawowe hipotezy badań dotyczących niektórych postaw moralnych i prawnych.” Etyka 2: 51-66.
Google Scholar
Renzetti, Claire M. and Daniel J. Curran. 2005. Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo. Translated by Agnieszka Gromkowska-Melosik and Zbyszko Melosik. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Sancti Thomae de Aquino. 1962. Summa theologiae. Roma: Alba.
Google Scholar
Szafraniec, Krystyna. 2015. „O znaczeniu codzienności w życiu młodzieży.” Władza Sądzenia 7: 9-18.
Google Scholar
Turner, Jonathan H. and Jan E. Stets. 2009. Socjologia emocji. Translated by Marta Bucholc. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Wątroba, Wiesław T. 2014. „Homo Postmillenicus.” International Journal of Art- s&Sciences 7: 207-226.
Google Scholar
Wszołek, Mariusz. 2016. Reklama. Perspektywa empiryczna. Kraków: Wydawnictwo LIBRON - Filip Lohner.
Google Scholar
Żakowicz, Ilona. 2013. „Uniwersytet - przedsiębiorstwo produkcyjno-usługowe, student - klient supermarketu? Czyli szkolnictwo wyższe w procesie zmian.” In Fabryki dyplomów czy universitas? O „nadwiślańskiej” wersji przemian w edukacji akademickiej, edited by Maria Czerpaniak-Walczak, 131-149. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Zielińska, Maria. 2016. „Młodzież akademicka jako przedmiot badań socjologicznych.” In Młodzież w czasach nieufności. Studenci zielonogórscy o sobie i innych, edited by Maria Zielińska and Dorota Szaban, 9-15. Zielona Góra: Fundacja Obserwatorium Społeczne InterAlia.
Google Scholar
Ziółkowski, Marek. 2000. „Wartości.” In Encyklopedia socjologii, vol. 4, edited by Władysław Kwaśniewicz, 287-297. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar