Opublikowane: 2022-09-05

Poznanie i rozumienie natury dziecka warunkiem skutecznego oddziaływania edukacyjnego

Lidia Dorota Marszałek
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2021.2.06

Abstrakt

Dzieciństwo to szczególny okres w życiu człowieka. Charakteryzuje się specyficzną logika myślenia i rozumowania, odmiennym od osób dorosłych odbieraniem i doświadczaniem świata materialnego, niematerialnego i społecznego, swoistym przeżywaniem emocji i stosowania wymogów moralnych. Prezentowane opracowanie ma na celu nakreślenie tego specyficznego bytowania dziecka w otaczającym go świecie oraz wskazanie możliwości w miarę pełnego poznania zasad i reguł jego funkcjonowania w tym świecie, jak też zadań pedagogów w zakresie poznania istoty i natury dziecka.

Słowa kluczowe:

dziecko, integralny rozwój, poznanie dziecka, jakościowe podejście w badaniach dziecka

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Marszałek , L. D. (2022). Poznanie i rozumienie natury dziecka warunkiem skutecznego oddziaływania edukacyjnego. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 42(2), 63–74. https://doi.org/10.21852/sem.2021.2.06

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.